Pedagog specjalny, pedagog, surdopedagog:
mgr Baluk Agnieszka:
Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku na kierunku: pedagogika, specjalność : pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Ukończyła Studia Podyplomowe z zakresu Autyzm – edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu, jak również Studia Podyplomowe z zakresu Wczesnego Wspomagania Rozwoju i Edukacji Uczniów Autystycznych. Kurs Kwalifikacyjny z zakresu Oligofrenopedagogiki oraz Kurs Kwalifikacyjny z zakresu Wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych.
Pracuje z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prywatnie mama siedmioletniego Olka, wolne chwile pochłania ją czytanie książek. Doskonali swoje umiejętności zawodowe uczestnicząc w kursach i szkoleniach. Ukończyła między innymi: Kurs „Logorytmika –metoda wspomagająca motorykę, słuch i mowę dziecka”, Kurs „Podstawowy Halliwick” – szkolenie uprawnia do uczenia pływania osób niepełnosprawnych wg zasad Koncepcji Halliwick. Szkolenie: „Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny, wg integracji odruchów dr SallyGoddard”,„Profil Psychoedukacyjny – zastosowanie testu PEP – R EricaSchoplera”,„ Bilateralna Integracja – program szkolny”, „Terapia Taktylna” według Świetlany Masgutowej”, „Seksualność młodzieży i dorosłych
z niepełnosprawnością intelektualną”, „ Zajęcia grupowe o charakterze Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, na różnych poziomach funkcjonowania”, Praca z dziećmi to dla niej pasja, a każdy sukces dziecka motywuje do dalszego działania, poszukiwania nowych rozwiązań i usprawniania codziennej pracy z podopiecznymi.
mgr Borusiewicz Paweł:
Absolwent Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, na kierunku pedagogika specjalna.
Ukończył studia podyplomowe na kierunku „Autyzm, edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu” oraz „Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka”.
Ukończył kurs Integracji Sensorycznej w Centrum Integracji Sensorycznej uzyskując tytuł Terapeutyi Diagnosty Integracji Sensorycznej.
W ramach zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka odbywających się w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej MENTOR prowadzi zajęcia z zakresu terapii integracji sensorycznej oraz indywidualne zajęcia pedagogiczne.
Prywatnie lubi czytać książki, pływać, spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi.
mgr Karpowicz Marzanna:
mgr Kopczuk Anna:
Absolwentka:
- pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej (Uniwersytet w Białymstoku)
- studiów podyplomowych: Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka (Akademia Pedagogiki Specjalnejw Warszawie)
- Rehabilitacji Ruchowej Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie)
- Diagnoza i Terapia Pedagogiczna (Niepubliczna Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku)
- Edukacja i Rewalidacja Osób ze Spektrum Autyzmu (Instytut Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych w Warszawie)
- Socjoterapia w Zakresie Prowadzenia Zajęć, Organizacji i Kierowania Grupami Terapeutycznymi (Wyższa Szkoła Finansówi Zarządzania w Białymstoku),
- Zarządzanie Oświatą (Instytut Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych w Warszawie)
- Logopedia (Instytut Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych w Warszawie).
Ukończyła Studium Socjoterapii i Edukacji Twórczej (Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Białymstoku) oraz Szkolenie Międzynarodowe „ Educiation and counselling for students with Autism and Asperger syndrome” – Włochy.
Jest certyfikowanym terapeutą:
- Integracji Sensorycznej (PSTIS),
- Trenerem EEG- Biofeedback I stopnia,
- Terapii Taktylnej,
- Terapii Ręki.
Regularnie podnosi swoje kwalifikacje dotyczące diagnozy i terapii SI.
Zajmuje się diagnozowaniem przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz jest w zespole diagnostycznym zaburzeń ze spektrum autyzmu – posiada certyfikat:
- „Zastosowanie ADOS-2 w badaniach klinicznych”,
- STAT
ukończyła szereg szkoleń w tym zakresie m.in.:
- „Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu” (Synapsis),
- „Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka” (Synapsis),
- „Wczesna interwencja wybrane zagadnienia związane z diagnozą i terapią dziecka w wieku od 0-6 lat z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego”,
- „Ryzyko, diagnoza i terapia ASD u najmłodszych dzieci” – sympozjum naukowe.
Posiada uprawnienia do prowadzenia diagnostyki za pomocą narzędzi
- KOZE,
- KORP,
- KOLD,
- PEP-3-PL.
Swoje umiejętności doskonali uczestnicząc w kursach, szkoleniach, konferencjach naukowych krajowych i międzynarodowych.. Stale wzbogaca warsztat pracy.
Ukończyła:
- szkolenie podstawowe PECS
- szkolenie podstawowe i zaawansowane – Makaton
Prowadzi terapię indywidualną i grupową, pracuje w nurcie niedyrektywnym – uczestniczyła w warsztatach prowadzonych przez Raun K. Kaufmana – Wprowadzenie do Programu Son- Rise, seminarium i warsztatach Jake”aGreenspana – Floortime w pracy z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć. Ukończyła I I II stopień kursu HANDLE – Zrozumieć autyzm w ujęciu Handle i Podstawy HANDLE w zaburzeniach neurorozwojowych oraz pierwszy stopień warsztatów szkoleniowych Systemu Rozwoju Poprzez Zabawę – Growthtrough Play System.
Prowadzi szkolenia oraz pracuje jako wykładowca na studiach podyplomowych.
mgr Korotkiewicz Monika:
W swojej pracy stosuje różnorodne metody i formy pracy z dziećmi starając się rozbudzać ich ciekawość, rozwijać zainteresowania, stymulować rozwój, redukować zachowania niepożądane i wzmacniać wiarę we własne siły. Sukcesywnie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i autyzmu. Szczególny nacisk kładzie na efektywność i skuteczność podejmowanych działań terapeutycznych. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i Zespołem Aspergera. W swojej pracy koncentruje się na pomocy dziecku i rodzinie prowadząc terapię indywidualną, grupową oraz konsultacje dla rodziców. Zajmuje się diagnozą osób z podejrzeniem całościowych zaburzeń rozwoju.
mgr Kulesza Beata:
Absolwentka Pedagogiki rewalidacyjnej na wydziale Pedagogiki i Psychologii w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe: Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, Edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu. Ponadto ukończyła szkolenia w zakresie: Terapia Ręki i zaburzenia motoryki małej, Trening Umiejętności Społecznych, Diagnoza i terapia rozwoju społeczno – emocjonalnego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi – trudne zachowania, strategie postępowania, szanse i bariery, Dobra współpraca z rodziną osoby z autyzmem, Kinezjologia Edukacyjna (Brain Gym) wg metody dr Paula Dennisona (I, II stopień), Elementy terapii behawioralnej w redukowaniu zachowań trudnych, Terapia niedyrektywna dzieci z autyzmem i dzieci z zaburzeniami zachowania, III – stopniowe szkolenie Stosowana Analiza Zachowania w teorii i praktyce. Terapia Behawioralna, Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka, Komunikacja alternatywna i wspomagająca w terapii i edukacji osób z trudnościami w porozumiewaniu się.
mgr Mietełka Ewelina:
Absolwentka Pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej i pedagogiki resocjalizacyjnej na wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, Autyzm (edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum autyzmu), Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna oraz Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika). Ponadto ukończyła kursy i szkolenia: Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej, Całościowe zaburzenia rozwoju, Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju, Elementy terapii behawioralnej w eliminowaniu zachowań trudnych, Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard, Wykorzystanie zasad Stosowanej Analizy Zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – kurs III stopniowy, Ruch Rozwijający wg Veroniki Sherborne, Kinezjologia edukacyjna „Brain Gym” Metody dr Paula Dennisona i Gail Dennison. W ramach pracy prowadzi zajęcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wg programu M. i Ch. Knill, a także przeprowadzeła Test profilpsychoedukacyjny PEP-R.
mgr Miłkowska Alicja:
Ukończyła studia magisterskie na kierunku logopedia z fonoaudiologią na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku, a także studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna, specjalność terapia pedagogiczna na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Kursy i szkolenia:
– AAC we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka
– Trening Umiejętności Społecznych
– Ruch Rozwijający wg Veroniki Sherborne (poziom I)
– Logorytmika – ruch słuch słowo
– Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do końca 9. roku życia
– Kurs nauki Systemu Językowo- Migowego – poziom średniozaawansowany
– Zaburzenia rozwoju mowy na tle zespołów genetycznych
– Szkolenie ze stosowania Testu Rozwoju Językowego
– Karty Oceny Gotowości Szkolnej – KOGS – test do diagnozy gotowości szkolnej dzieci sześcioletnich. Ocena wiedzy i umiejętności
– Autyzm – Zabawa Inspirująca Rozwój
– Wprowadzenie do alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)
– Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania ® – Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)Prowadzi indywidualną terapię logopedyczną oraz zajęcia grupowe organizowane w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej MENTOR. Doświadczenie w terapii logopedycznej zdobywała w placówkach oświatowych oraz placówkach podlegających służbie zdrowia.
mgr Ośpeter Sylwia:
mgr Puciłowska Katarzyna:
Jest absolwentką studiów magisterskich z zakresu pedagogiki opiekuńczo wychowawczej. Ukończyła podyplomowe studia z zakresu terapii pedagogicznej oraz edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. W trakcie studiów podyplomowych z Edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Kursy i szkolenia:
- TUS
- Bajkoterapia w pracy nauczyciela i pedagoga.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych z wykorzystaniem systemu NUMICON organizowany przez Fundację wspierania rozwoju JA TEŻ
- Zrozumieć dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera organizowane przez Podlaski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku
- Trening umiejętności potrzebnych do konstruktywnej współpracy nauczyciela/wychowawcy
z rodzicami uczniów, organizowany przez CEN w Białymstoku - Kreatywne metody pracy w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej, szkolenie organizowane przez ORKE.
mgr Szewko Dorota:
Ukończyła pedagogikę opiekuńczo – wychowawczą z promocją zdrowia. Posiada uprawnienia do stosowania technik korekcyjnych i rozwijających w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie – Kinezjologia Edukacyjna „Gimnastyka mózgu” wg Dennisona. Szkolenie I stopnia Metody Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne.
mgr Trochimczuk Justyna:
Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku.
Ukończony kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki, ukończone studia podyplomowe w zakresie „Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka”, studia podyplomowe „Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i rewalidacji osób z autyzmem i Zespołem Aspergera”, studia podyplomowe „Arteterapia – kierowanie grupami”, studia podyplomowe „Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z pomocą psychologiczno-pedagogiczną”, studia podyplomowe „Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna”. Ukończyłam liczne kursy i szkolenia, które podniosły efektywność mojej pracy pedagogicznej: Szkolenia z zakresu wspomagających oraz alternatywnych metod komunikacji, szkolenie „Zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży z Zespołem Aspergera/autyzmem wysokofunkcjonującym o charakterze treningu umiejętności społecznych”, Szkolenie „Trening umiejętności społecznych (TUS) dzieci i uczniów z Zespołem Aspergera, zaburzeniami zachowania, ADHD, niedostosowanych społecznie”, szkolenie „Prowadzenie zajęć pedagogicznych i rehabilitacyjnych z dziećmi ze sprzężoną niepełnosprawnością” , szkolenie PECS – poziom 1, szkolenie „Terapia ręki – usprawnianie umiejętności samoobsługowych oraz grafomotorycznych”, szkolenie „Terapia taktylna”, szkolenie „Wspomaganie rozwoju dziecka w oparciu o metodę integracji sensorycznej”, Terapie wspomagające rozwój i funkcjonowanie osób z autyzmem”, warsztaty metodyczne „ Mowa i zabawa, czyli jak rozwijać mowę i myślenie u dzieci”, „Techniki muzykoterapeutyczne w pracy z osobami niepełnosprawnymi”. Nieustannie podnoszę kompetencje uczestnicząc w konferencjach, warsztatach i szkoleniach.
Uczestniczyła w międzynarodowych szkoleniach w ramach programu Erasmus + „Healthyteachers-healthyschool” (Hiszpania) oraz „Out from classrom (Finlandia).
Praca z dziećmi to jej pasja, a każdy sukces dziecka motywuje ją do dalszego działania. Zainteresowania: ogrodnictwo, psychologia, podróże, książka, śpiew, historia.
mgr Wasiluk Helena:
Absolwentka Filologii Polskiej na Uniwersytecie w Białymstoku. Ukończyła Podyplomowe Studia Logopedyczne oraz Podyplomowe Studia z Pedagogiki Opiekuńczo-Wychowawczej. Prowadzi indywidualną terapię logopedyczną oraz zajęcia grupowe o charakterze Treningu Umiejętności Społecznych. Udziela konsultacji dla rodziców i przeprowadza badania logopedyczne.
Ukończone kursy i szkolenia
– Kurs kwalifikacyjny zakresu surdopedagogiki
– Kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych
2013 r.- ukończenie I stopnia kursu Metody fonogestów „Mówimy z fonogestami”
2014 r.- szkolenie pt. „Diagnoza i terapia autyzmu”
2015 r.- warsztaty pt. „Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej” cz.1
2015 r.- szkolenie pt. „Jak rozwijać komunikację u osób ze spektrum autyzmu (z uwzględnieniem teorii umysłu)”
2015 r.- udział w III Ogólnopolskiej Konferencji Logopedycznej: „Terapia zaburzeń komunikacji językowej u dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”
2016 r.- szkolenie pt. „Dziecko z autyzmem w placówce oświatowej”
2017 r.- szkolenie pt. „Guguhopla, zabawy logopedyczne malucha-stymulacja wokalizacji i rozumienia małego niemówiącego dziecka”
2017 r.- Udział w IV Konferencji Naukowo-Szkoleniowej z cyklu „Wczesna Interwencja, Wczesne Wspomaganie Rozwoju- wsparciem dziecka i rodziny. Małe dziecko- poznanie w zabawie.”
2017 r.- kurs nauki Systemu Językowo-Migowego na poziomie zaawansowanym
2017r.- szkolenie pt. „Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w oparciu o metodę integracji sensorycznej (SI)”
2018 r.- szkolenie pt. „Dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego”
2018 r.- szkolenie „Karta Oceny Logopedycznej dziecka- KOLD”
2018 r. – szkolenie „Masaż logopedyczny od podstaw”
2018 r.- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym