Pedagog specjalny, logopeda.
Magister pedagogiki, absolwentka studiów stacjonarnych I i II stopnia na kierunku Pedagogika rewalidacyjna na Uniwersytecie w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe na kierunkach:
- Edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka,
- Podyplomowe Studia logopedyczne,
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (surdopedagogika).
Od 2011 roku pracuje jako pedagog z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, z autyzmem oraz innymi specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. W Poradni „Mentor” pracuje jako terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i logopeda. Współpracuje z Fundacją „Syriusz”, gdzie prowadzi indywidualne zajęcia terapeutyczne – pedagogiczne, logopedyczne i terapii taktylnej, a także zajęcia grupowe – logorytmiczne, TUS (treningu umiejętności społecznych) dla różnych grup wiekowych. Stale poszerza swoją wiedzę i kwalifikacje zawodowe oraz rozwija umiejętności poprzez udział w konferencjach i szkoleniach.
W pracy z małymi dziećmi szczególnie ceni założenia terapii niedyrektywnych, podkreśla rolę zabawy jako naturalnej metody poznawania świata przez dzieci.
WYBRANE KURSY I SZKOLENIA
- AAC – Komunikacja alternatywna – efektywne komunikowanie się (prow. Alina Smyczek);
- Growth through Play System (GPS) Level 1;
- Terapia ręki w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym (prow. Agnieszka Rosa, Orticus)
- KORP – Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KomLogo);
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce (Poradnia Rubikon);
- Terapia Taktylna według metody dr Swietłany Masgutowej (E. Cieplińska, Międzynarodowy Instytut dr Swietlany Masgutowej);
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu (prow. E. Łukowska, Fundacja Pomoc Autyzm);
- Zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży z Zespołem Aspergera / autyzmem wysokofunkcjonującym o charakterze Treningu Umiejętności Społecznych (fundacja PRODESTE);
- W co się bawić? Jak się bawić? – rozwijanie umiejętności społecznych i komunikacyjnych u dzieci z autyzmem;
- Rola stymulacji neurosensomotorycznej w oparciu o wybrane metody w pracy z dzieckiem z zaburzonym rozwojem (MODM);
- Diagnoza i terapia stymulacyjna metodą Carla Delacato – szkolenie I i II stopnia (Fundacja PRODESTE);
- „Mam prawo do… – Karta Praw Osób z Autyzmem” – sympozjum naukowe (KTA, OSTO);
- Picture Exchange Communication System (PECS) – szkolenie podstawowe;
- Neurodydaktyka – podstawy teoretyczne dla nauczycieli (MODM);
- Logorytmika – metoda wspomagająca motorykę, słuch i mowę dziecka (Centrum Kształcenia „Dobra kadra”).