Szkolenie dla nauczycieli szkoły


  • Szkoła w trakcie pandemii – perspektywa psychologiczna i rzeczywistość kryzysu
  • Nauczanie zdalne i hybrydowe w szkole – jak uczyć online?
  • Jak bezpiecznie prowadzić lekcje online?
  • Jak budować wizerunek nauczyciela w świecie on-line – autoprezentacja i autorytet podczas lekcji zdalnej
  • Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy
  • Rozwój psychoseksualny dzieci z niepełnosprawnością
  • Organizacja i planowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Obsługa tablicy interaktywnej.
  • Diagnoza pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Wykorzystanie platformy e – learningowej na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych.
  • Zadania zespołu ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Konstruowanie Indywidualnego i programu Edukacyjno – Terapeutycznego .
  • Opracowanie Kart Indywidualnych Potrzeb Ucznia oraz Planów Działań Wspierających.
  • Analiza opinii i orzeczeń. Dostosowanie wymagań edukacyjnych.
  • Mediacje rówieśnicze jako sposób na rozwiązywanie konfliktów w szkole.
  • ADHD – objawy i pomoc dziecku w szkole i w domu.
  • Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania dzieci.
  • Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży na wycieczkach szkolnych.
  • Wpływ środków masowego przekazu na zachowanie dzieci i młodzieży. Dzieci w sieci – korzyści i zagrożenia.
  • Jak uczyć, aby dzieci uczyły się?
  • Jak zrozumieć świat nastolatka?
  • Interwencja / planowe działanie : reagowanie na zachowania agresywne uczniów.
  • Profilaktyka uzależnień.
  • Agresja, przemoc, dręczenie szkolne.
  • Dopalacze – nowe zagrożenie.
  • Ciekawe lekcje wychowawcze – metody i formy pracy z klasą.
  • Wiedza czy umiejętności – czego bardziej potrzebuje uczeń?
  • Skuteczna komunikacja z nastolatkiem.
  • Wspieranie dzieci nieśmiałych i wrażliwych.
  • Pomoc psychologiczna i pedagogiczna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Strategia i formy promocji szkoły.
  • Metoda projektu jako forma aktywnej edukacji pozalekcyjnej.
  • Jak zmotywować ucznia do pracy? – funkcje oceny.
  • Badanie osiągnięć szkolnych uczniów.
  • Pomiar dydaktyczny.
  • Ocenianie kształtujące.
  • Rola i zadania nauczyciela w obliczu zmian w udzielaniu pomocy psychologiczno -pedagogicznej, strategią do podniesienia jakości pracy szkoły.
  • Agresja i przemoc rówieśnicza.
  • Przeciwdziałanie przemocy w szkole.
  • Organizacja zajęć edukacyjnych, rewalidacyjnych i rewalidacyjno- wychowawczych w szkole ogólnodostępnej.
  • Dyscyplinowanie uczniów i stosowanie przemocy przez nauczycieli.
  • Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia z opinią lub orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
  • Metoda projektu w praktyce szkolnej.
  • Wdrażanie podstawy programowej dla uczniów szkoły podstawowej, w tym dla sześciolatków.
  • Technologie informacyjno – komputerowe w szkole podstawowej.
  • Współczesne metody analizy efektywności uczenia a ocena pracy szkoły.
  • Sposoby pomocy osobom doznającym przemocy i stosujących przemoc.
  • Przeżycia emocjonalne dziecka 6-letniego w pierwszym kontakcie ze szkołą.
  • Seksualność w szkole. Przejawy zachowań seksualnych uczniów. Jak sobie radzić z płciowością młodzieży?
  • Projekt międzyprzedmiotowy jako jedna z form pracy z uczniem.
  • Podstawy wiedzy marketingowej.
  • Strategia i formy promocji szkoły.
  • Awans zawodowy nauczyciela.
  • Dyscyplina w klasie.
  • Metody i formy pracy z uczniem dyslektycznym.
  • Profilaktyka w szkole.
  • Klasa jako grupa wychowawcza.
  • Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów?
  • Jak uatrakcyjnić wywiadówkę szkolną? Klimat wzajemnego zaufania.

Koszt: 700 zł – 1100 zł

Termin: do uzgodnienia

Czas trwania: 3 – 6 godz.

Zapisy i informacje: Ewelina Skibicka – 512 321 121;
e-mail: podn@axoncem.pl