- Szkoła w trakcie pandemii – perspektywa psychologiczna i rzeczywistość kryzysu
- Nauczanie zdalne i hybrydowe w szkole – jak uczyć online?
- Jak bezpiecznie prowadzić lekcje online?
- Jak budować wizerunek nauczyciela w świecie on-line – autoprezentacja i autorytet podczas lekcji zdalnej
- Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy
- Rozwój psychoseksualny dzieci z niepełnosprawnością
- Organizacja i planowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Obsługa tablicy interaktywnej.
- Diagnoza pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Wykorzystanie platformy e – learningowej na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych.
- Zadania zespołu ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Konstruowanie Indywidualnego i programu Edukacyjno – Terapeutycznego .
- Opracowanie Kart Indywidualnych Potrzeb Ucznia oraz Planów Działań Wspierających.
- Analiza opinii i orzeczeń. Dostosowanie wymagań edukacyjnych.
- Mediacje rówieśnicze jako sposób na rozwiązywanie konfliktów w szkole.
- ADHD – objawy i pomoc dziecku w szkole i w domu.
- Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania dzieci.
- Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży na wycieczkach szkolnych.
- Wpływ środków masowego przekazu na zachowanie dzieci i młodzieży. Dzieci w sieci – korzyści i zagrożenia.
- Jak uczyć, aby dzieci uczyły się?
- Jak zrozumieć świat nastolatka?
- Interwencja / planowe działanie : reagowanie na zachowania agresywne uczniów.
- Profilaktyka uzależnień.
- Agresja, przemoc, dręczenie szkolne.
- Dopalacze – nowe zagrożenie.
- Ciekawe lekcje wychowawcze – metody i formy pracy z klasą.
- Wiedza czy umiejętności – czego bardziej potrzebuje uczeń?
- Skuteczna komunikacja z nastolatkiem.
- Wspieranie dzieci nieśmiałych i wrażliwych.
- Pomoc psychologiczna i pedagogiczna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Strategia i formy promocji szkoły.
- Metoda projektu jako forma aktywnej edukacji pozalekcyjnej.
- Jak zmotywować ucznia do pracy? – funkcje oceny.
- Badanie osiągnięć szkolnych uczniów.
- Pomiar dydaktyczny.
- Ocenianie kształtujące.
- Rola i zadania nauczyciela w obliczu zmian w udzielaniu pomocy psychologiczno -pedagogicznej, strategią do podniesienia jakości pracy szkoły.
- Agresja i przemoc rówieśnicza.
- Przeciwdziałanie przemocy w szkole.
- Organizacja zajęć edukacyjnych, rewalidacyjnych i rewalidacyjno- wychowawczych w szkole ogólnodostępnej.
- Dyscyplinowanie uczniów i stosowanie przemocy przez nauczycieli.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia z opinią lub orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Metoda projektu w praktyce szkolnej.
- Wdrażanie podstawy programowej dla uczniów szkoły podstawowej, w tym dla sześciolatków.
- Technologie informacyjno – komputerowe w szkole podstawowej.
- Współczesne metody analizy efektywności uczenia a ocena pracy szkoły.
- Sposoby pomocy osobom doznającym przemocy i stosujących przemoc.
- Przeżycia emocjonalne dziecka 6-letniego w pierwszym kontakcie ze szkołą.
- Seksualność w szkole. Przejawy zachowań seksualnych uczniów. Jak sobie radzić z płciowością młodzieży?
- Projekt międzyprzedmiotowy jako jedna z form pracy z uczniem.
- Podstawy wiedzy marketingowej.
- Strategia i formy promocji szkoły.
- Awans zawodowy nauczyciela.
- Dyscyplina w klasie.
- Metody i formy pracy z uczniem dyslektycznym.
- Profilaktyka w szkole.
- Klasa jako grupa wychowawcza.
- Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów?
- Jak uatrakcyjnić wywiadówkę szkolną? Klimat wzajemnego zaufania.
Koszt: 700 zł – 1100 zł
Termin: do uzgodnienia
Czas trwania: 3 – 6 godz.
Zapisy i informacje: Ewelina Skibicka – 512 321 121;
e-mail: podn@axoncem.pl