- Oferta edukacyjna
- Studia
- Oferta poradni
- NZOZ AXON PORADNIA DLA OSÓB Z AUTYZMEM
- PORADNIA PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNA MENTOR W BIAŁYMSTOKU
- PORADNIA PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNA AXON W SOKÓŁCE
- PORADNIA PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNA AXON W AUGUSTOWIE
- PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA AXON W BIELSKU PODLASKIM
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna AXON w Chełmie
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna AXON w Olecku
- Praca
- Kontakt
Strona główna » Oferta edukacyjna » Szkolenia Rad Pedagogicznych » Szkolenia dla nauczycieli szkoły
Szkolenia dla nauczycieli szkoły
- Szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy
- Wdrażanie podstawy programowej dla uczniów szkoły podstawowej
- Technologie informacyjno – komputerowe w szkole podstawowej
- Współczesne metody analizy efektywności uczenia a ocena pracy szkoły
- Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle obowiązujących przepisów prawa
- Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce
- Zadania i rola nauczycieli/wychowawców w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Zaburzenia uczenia się – dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia w praktyce szkolnej
- Specyficzne trudności w nauce – przyczyny, objawy, możliwości działań
- Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej
- Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się?
- Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych
- Praca wychowawcza z dziećmi przeżywającymi trudności wieku dorastania (problem z samooceną i poczuciem własnej wartości, depresja młodzieńcza, używki)
- twórcze myślenie, jako umiejętność wspomagająca proces uczenia się i rozwiązywania problemów
- Metody i techniki motywujące do uczenia się
- Nauka łatwa i przyjemna – jak pomóc dzieciom osiągnąć sukces
- Neurodydaktyka, czyli jak uczyć w zgodzie z mózgiem?
- Aktywizowanie uczniów na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.
- Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę?
- Kompetentny nauczyciel – kompetentni uczniowie– nauczyciel jako kreator procesu edukacyjnego
- Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej, czyli indywidualizacja kształcenia i dostosowywanie wymagań edukacyjnych w realiach szkolnych.
- Wykorzystanie platformy e – learningowej na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych
- Zadania zespołu ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Konstruowanie Indywidualnego i programu Edukacyjno – Terapeutycznego
- Opracowanie Kart Indywidualnych Potrzeb Ucznia oraz Planów Działań Wspierających.
- Analiza opinii i orzeczeń. Dostosowanie wymagań edukacyjnych.
- Mediacje rówieśnicze jako sposób na rozwiązywanie konfliktów w szkole.
- ADHD – objawy i pomoc dziecku w szkole i w domu.
- Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania dzieci.
- Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży na wycieczkach szkolnych.
- Badanie osiągnięć szkolnych uczniów
- Pomiar dydaktyczny
- Ocenianie kształtujące
- Indywidualizacja procesu kształcenia – praca z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się
- Jak pomóc uczniowi w skutecznym i efektywnym uczeniu się?
- Rola i zadania nauczyciela w obliczu zmian w udzielaniu pomocy psychologiczno -pedagogicznej, strategią do podniesienia jakości pracy szkoły
- Organizacja zajęć edukacyjnych, rewalidacyjnych i rewalidacyjno – wychowawczych w szkole ogólnodostępnej.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia z opinią lub orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Metoda projektu w praktyce szkolnej
- Gimnastyka umysłu i efektywność uczenia się.
- Jak zwiększyć potencjał swojego mózgu? Jak być kreatywnym nauczycielem?
- Jak konstruktywnie rozwiązywać konflikty?
- Bezpieczeństwo w szkole w kontekście uregulowań prawnych i odpowiedzialności nauczyciela oraz metody skutecznej interwencji w sytuacjach kryzysowych.
- Stres i wypalenie zawodowe. Metody radzenia sobie ze stresem w zawodzie nauczyciela.
- Jak nauczać zwiększając osiągnięcia edukacyjne uczniów?
- Seksualność w szkole. Przejawy zachowań seksualnych uczniów. Jak sobie radzić z płciowością młodzieży?
- Równość szans płci oraz zwalczanie stereotypów
- Nagrody i kary w wychowaniu
- Wpływ środków masowego przekazu na zachowanie dzieci i młodzieży. Dzieci w sieci – korzyści i zagrożenia
- Jak uczyć, aby dzieci uczyły się?
- Jak zrozumieć świat nastolatka?
- Interwencja / planowe działanie : reagowanie na zachowania agresywne uczniów
- Ciekawe lekcje wychowawcze – metody i formy pracy z klasą
- Wiedza czy umiejętności – czego bardziej potrzebuje uczeń?
- Skuteczna komunikacja z nastolatkiem
- Wspieranie dzieci nieśmiałych i wrażliwych
- Pomoc psychologiczna i pedagogiczna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Strategia i formy promocji szkoły
- Metoda projektu jako forma aktywnej edukacji pozalekcyjnej
- Jak zmotywować ucznia do pracy? – funkcje oceny
- Projekt międzyprzedmiotowy jako jedna z form pracy z uczniem
- Strategia i formy promocji szkoły
- Awans zawodowy nauczyciela
- Dyscyplina w klasie
- Metody i formy pracy z uczniem dyslektycznym.
- Profilaktyka w szkole
- Klasa jako grupa wychowawcza
- Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów?
- Jak uatrakcyjnić wywiadówkę szkolną? Klimat wzajemnego zaufania
TERMIN
Do uzgodnienia
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
3 – 6 godz.
KOSZT
700 zł – 1100 zł
ZAPISY
Ewelina Skibicka
telefon: 512 321 121
e-mail: podn@axoncem.pl