Oferta poradni

Celem naszej Poradni jest niesienie pomocy dzieciom, młodzieży, dorosłym i rodzinom poprzez udzielanie porad i konsultacji, dokonywanie diagnoz oraz prowadzenie terapii.

OFERUJEMY:

BEZPŁATNE ZAJĘCIA W RAMACH WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA

KONSULTACJE I PORADY:

  • lekarz psychiatra
  • psycholog
  • pedagog/pedagog specjalny
  • logopeda/neurologopeda

BADANIA I DIAGNOZY:

  • diagnoza kliniczna pod kątem całościowych zaburzeń rozwoju (m. in. autyzm, Zespół Aspergera)
  • porada diagnostyczno-konsultacyjna dla osób z podejrzeniem całościowych zaburzeń rozwoju
  • diagnoza funkcjonalna dla osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju
  • diagnoza integracji sensorycznej (SI)
  • diagnoza indywidualnej stymulacji słuchu dr K. Johansena
  • diagnoza dysleksji, dyskalkulii, dysgrafii
  • badanie rozwoju intelektu
  • badania psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne
  • badanie dojrzałości szkolnej

TERAPIE:

  • bezpłatne zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWRD)
  • terapia psychologiczna
  • terapia pedagogiczna
  • terapia logopedyczna
  • terapia integracji sensorycznej (SI)
  • terapia ręki
  • zajęcia grupowe (Trening Umiejętności Społecznych, LEGOterapia, Logorytmika, zajęcia muzyczno-ruchowe, Arteterapia, Terapia Ręki)

DLA SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI:

obserwacja zajęć z dzieckiem z podejrzeniem zaburzeń psychoruchowych konsultacje dla nauczycieli – studium przypadku

WYSTAWIENIE OPINII:

  • z zaleceniami do pracy

Diagnoza kliniczna pod kątem całościowych zaburzeń rozwoju

Specjalistyczna diagnoza prowadzona przez zespół specjalistów (lekarz specjalista w dziedzinie psychiatrii, psycholog, pedagog specjalny) składa się z czterech spotkań:

  • wywiad (psycholog lub pedagog specjalny)
  • obserwacja I (psycholog i pedagog specjalny)
  • obserwacja II (lekarz specjalista w dziedzinie psychiatrii i pedagog specjalny lub psycholog)
  • podsumowanie diagnozy, wydanie zaświadczeń lekarskich (lekarz specjalista w dziedzinie psychiatrii)

Obserwacje prowadzone są przy wykorzystaniu lustra weneckiego, narzędzia diagnostyczne dobierane są indywidualnie do danego pacjenta.

Porada diagnostyczno-konsultacyjna dla osób z podejrzeniem całościowych zaburzeń rozwoju

Celem porady diagnostyczno-konsultacyjnej dla osób z podejrzeniem zaburzeń rozwoju jest:

  • obserwacja niepokojących objawów u dziecka przez specjalistów (pedagoga specjalnego i psychologa i ewentualnie logopedę) zajmujących się diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu
  • możliwość uzyskania informacji (NIE DIAGNOZY KLINICZNEJ – diagnozę stawia lekarz psychiatra) dotyczącej możliwych zaburzeń rozwojowych
  • udzielenie wsparcia i otrzymanie wskazówek dotyczących dalszej drogi diagnostycznej i pracy z dzieckiem w domu
  • wydanie opinii psychologiczno-pedagogicznej dotyczącej funkcjonowania dziecka w obszarach komunikacji, funkcjonowania społecznego i aktywności
  • skrócenie czasu oczekiwania na pomoc w związku z obserwowanymi objawami autyzmu czy Zespołu Aspergera

Przebieg porady diagnostyczno-konsultacyjnej:

Pierwsza wizyta obejmująca obserwację zachowania dziecka i wywiad z rodzicami (1,5h).

Druga wizyta obejmująca udzielenie informacji na temat obserwowanych objawów i wskazówek dotyczących pracy z dzieckiem oraz wydanie opinii w formie pisemnej (ok. 1h).

Diagnoza funkcjonalna dla osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju

Diagnoza mająca na celu określenie poziomu funkcjonowania dziecka w poszczególnych sferach rozwojowych. Określa mocne i słabe strony dziecka, wskazuje deficyty oraz potencjał rozwojowy. Doskonale nadaje się do konstruowania programów terapeutycznych dla dzieci wymagających wspomagania rozwoju.

Przebieg diagnozy funkcjonalej:

  • konsultacja u lekarza psychiatry
  • wywiad (psycholog)
  • obserwacja psychologiczno-pedagogiczna
  • badanie psychologiczne
  • podsumowanie diagnozy (psycholog)
  • ew. logopeda

Diagnoza integracji sensorycznej

Diagnoza integracji sensorycznej to proces obserwacji swobodnego zachowania dziecka, wywiadu z rodzicami, klinicznej obserwacji, zastosowania odpowiednich testów i analizy wyników.

Integracja sensoryczna jest procesem, który organizuje informacje płynące do mózgu z różnych zmysłów: wzroku, słuchu, węchu, dotyku, równowagi. To właśnie dzięki temu procesowi nasze napięcie mięśniowe jest prawidłowe, potrafimy skoordynować ruchy, nauczyć się nowych dyscyplin sportowych, a będąc w głośnym miejscu skupić się na przykład na pisaniu, a nie zatykaniu uszu, by odciąć się od hałasu.

Przebieg diagnozy integracji sensorycznej:

  • Badanie wstępne SI
  • Badanie specjalistyczne SI
  • Przekazanie opinii SI