- Oferta edukacyjna
- Studia
- Oferta poradni
- NZOZ AXON PORADNIA DLA OSÓB Z AUTYZMEM
- PORADNIA PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNA MENTOR W BIAŁYMSTOKU
- PORADNIA PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNA AXON W SOKÓŁCE
- PORADNIA PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNA AXON W AUGUSTOWIE
- PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA AXON W BIELSKU PODLASKIM
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna AXON w Chełmie
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna AXON w Olecku
- Praca
- Kontakt
Strona główna » Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna AXON w Olecku
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna AXON w Olecku
Celem naszej poradni jest niesienie pomocy dzieciom, młodzieży, dorosłym i rodzinom poprzez udzielanie porad i konsultacji, dokonywanie diagnoz oraz prowadzenie terapii.
Dokonujemy specjalistycznej diagnozy klinicznej oraz terapii dla osób z podejrzeniem lub stwierdzeniem zaburzeń ze spektrum autyzm
OFERTA
Celem naszej Poradni jest niesienie pomocy dzieciom, młodzieży, dorosłym i rodzinom poprzez udzielanie porad i konsultacji, dokonywanie diagnoz oraz prowadzenie terapii.
Oferujemy:
BEZPŁATNE ZAJĘCIA W RAMACH WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA
- lekarz psychiatra
- psycholog
- pedagog/pedagog specjalny
- logopeda/neurologopeda
- diagnoza kliniczna pod kątem całościowych zaburzeń rozwoju (m. in. autyzm, zespół Aspergera)
- diagnoza pedagogiczna, m.in. KORP
- diagnoza funkcjonalna
- diagnoza integracji sensorycznej (SI)
- badania psychologiczne, logopedyczne
- badanie dojrzałości szkolnej
- bezpłatne zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWRD)
- terapia psychologiczna
- terapia pedagogiczna
- terapia logopedyczna
- terapia integracji sensorycznej (SI)
- terapia polisensoryczna
- fizjoterapia
- terapia ręki
- Trening Umiejętności Społecznych
Specjalistyczna diagnoza prowadzona przez zespół specjalistów (lekarz specjalista w dziedzinie psychiatrii, psycholog, pedagog specjalny) składa się z czterech spotkań:
- wywiad (psycholog lub pedagog specjalny)
- obserwacja I (psycholog i pedagog specjalny)
- obserwacja II (lekarz specjalista w dziedzinie psychiatrii i pedagog specjalny lub psycholog)
- podsumowanie diagnozy, wydanie zaświadczeń lekarskich (lekarz specjalista w dziedzinie psychiatrii)
Obserwacje prowadzone są przy wykorzystaniu lustra weneckiego, narzędzia diagnostyczne dobierane są indywidualnie do danego pacjenta.
Celem porady diagnostyczno-konsultacyjnej dla osób z podejrzeniem zaburzeń rozwoju jest:
- obserwacja niepokojących objawów u dziecka przez specjalistów (pedagoga specjalnego i psychologa i ewentualnie logopedę) zajmujących się diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu
- możliwość uzyskania informacji (NIE DIAGNOZY KLINICZNEJ – diagnozę stawia lekarz psychiatra) dotyczącej możliwych zaburzeń rozwojowych
- udzielenie wsparcia i otrzymanie wskazówek dotyczących dalszej drogi diagnostycznej
i pracy z dzieckiem w domu - wydanie opinii psychologiczno-pedagogicznej dotyczącej funkcjonowania dziecka
w obszarach komunikacji, funkcjonowania społecznego i aktywności - skrócenie czasu oczekiwania na pomoc w związku z obserwowanymi objawami autyzmu czy Zespołu Aspergera
Przebieg porady diagnostyczno-konsultacyjnej:
Pierwsza wizyta obejmująca obserwację zachowania dziecka i wywiad z rodzicami (1,5h).
Druga wizyta obejmująca udzielenie informacji na temat obserwowanych objawów
i wskazówek dotyczących pracy z dzieckiem oraz wydanie opinii w formie pisemnej (ok. 1h)
Diagnoza mająca na celu określenie poziomu funkcjonowania dziecka w poszczególnych sferach rozwojowych. Określa mocne i słabe strony dziecka, wskazuje deficyty oraz potencjał rozwojowy. Doskonale nadaje się do konstruowania programów terapeutycznych dla dzieci wymagających wspomagania rozwoju.
Przebieg diagnozy funkcjonalej:
- konsultacja u lekarza psychiatry
- wywiad (psycholog)
- obserwacja psychologiczno-pedagogiczna
- badanie psychologiczne
- podsumowanie diagnozy (psycholog)
- ew. logopeda
Diagnoza integracji sensorycznej to proces obserwacji swobodnego zachowania dziecka, wywiadu z rodzicami, klinicznej obserwacji, zastosowania odpowiednich testów i analizy wyników.
Integracja sensoryczna jest procesem, który organizuje informacje płynące do mózgu z różnych zmysłów: wzroku, słuchu, węchu, dotyku, równowagi. To właśnie dzięki temu procesowi nasze napięcie mięśniowe jest prawidłowe, potrafimy skoordynować ruchy, nauczyć się nowych dyscyplin sportowych, a będąc w głośnym miejscu skupić się na przykład na pisaniu, a nie zatykaniu uszu, by odciąć się od hałasu.
Przebieg diagnozy integracji sensorycznej:
- Badanie wstępne SI
- Badanie specjalistyczne SI
- Przekazanie opinii SI