Celem naszej poradni jest niesienie pomocy dzieciom, młodzieży, dorosłym i rodzinom poprzez udzielanie porad i konsultacji, dokonywanie diagnoz oraz prowadzenie terapii.
Dokonujemy specjalistycznej diagnozy klinicznej oraz terapii dla osób z podejrzeniem lub stwierdzeniem zaburzeń ze spektrum autyzm.
Celem naszej Poradni jest niesienie pomocy dzieciom, młodzieży, dorosłym i rodzinom poprzez udzielanie porad i konsultacji, dokonywanie diagnoz oraz prowadzenie terapii.
BEZPŁATNE ZAJĘCIA W RAMACH WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA
Specjalistyczna diagnoza prowadzona przez zespół specjalistów (lekarz specjalista w dziedzinie psychiatrii, psycholog, pedagog specjalny) składa się z czterech spotkań:
Obserwacje prowadzone są przy wykorzystaniu lustra weneckiego, narzędzia diagnostyczne dobierane są indywidualnie do danego pacjenta.
Celem porady diagnostyczno-konsultacyjnej dla osób z podejrzeniem zaburzeń rozwoju jest:
Przebieg porady diagnostyczno-konsultacyjnej:
Pierwsza wizyta obejmująca obserwację zachowania dziecka i wywiad z rodzicami (1,5h).
Druga wizyta obejmująca udzielenie informacji na temat obserwowanych objawów
i wskazówek dotyczących pracy z dzieckiem oraz wydanie opinii w formie pisemnej (ok. 1h)
Diagnoza mająca na celu określenie poziomu funkcjonowania dziecka w poszczególnych sferach rozwojowych. Określa mocne i słabe strony dziecka, wskazuje deficyty oraz potencjał rozwojowy. Doskonale nadaje się do konstruowania programów terapeutycznych dla dzieci wymagających wspomagania rozwoju.
Przebieg diagnozy funkcjonalej:
Diagnoza integracji sensorycznej to proces obserwacji swobodnego zachowania dziecka, wywiadu z rodzicami, klinicznej obserwacji, zastosowania odpowiednich testów i analizy wyników.
Integracja sensoryczna jest procesem, który organizuje informacje płynące do mózgu z różnych zmysłów: wzroku, słuchu, węchu, dotyku, równowagi. To właśnie dzięki temu procesowi nasze napięcie mięśniowe jest prawidłowe, potrafimy skoordynować ruchy, nauczyć się nowych dyscyplin sportowych, a będąc w głośnym miejscu skupić się na przykład na pisaniu, a nie zatykaniu uszu, by odciąć się od hałasu.
Przebieg diagnozy integracji sensorycznej: