Komunikacja dzieci ze spektrum autyzmu – Jak rozumieć? Jak wspierać? – Magdalena Tarnowska

Data szkolenia

26.04.2025 r.

Rodzaj szkolenia

szkolenie stacjonarne
w Białymstoku

Czas trwania

10 godzin

Cena

390 ZŁ

Co zyskasz po szkoleniu?

Lepiej zrozumiesz dzieci z autyzmem
  • Dowiesz się, jak rozwija się ich komunikacja i czym różni się od dzieci neurotypowych.
  • Nauczysz się dostosowywać sposób rozmowy do ich potrzeb.
  • Poznasz sprawdzony sposób diagnozowania umiejętności komunikacyjnych dziecka.
  • Dowiesz się, jak skutecznie pomagać w ich rozwoju.
  • Otrzymasz gotowe pomysły na zabawy i ćwiczenia wspierające komunikację.
  • Nauczysz się technik, które pomagają dzieciom lepiej się porozumiewać.
  • Poznasz sposoby wspomagania mowy, np. poprzez symbole i obrazki (AAC).
  • Zrozumiesz, jak ułatwiać dziecku porozumiewanie się, nawet jeśli nie mówi.
  • Nauczysz się dostosowywać metody pracy do różnych sytuacji i potrzeb dziecka.
  • Obejrzysz i przeanalizujesz nagrania z dziećmi z autyzmem, by lepiej zrozumieć ich sposób komunikacji.
  • Oficjalny dokument potwierdzający zdobyte umiejętności, który może pomóc w rozwoju zawodowym.

Program szkolenia:

  1. Ocena komunikacji dzieci z autyzmem – perspektywa rozwojowa:
    • Analiza porównawcza rozwoju dziecka z autyzmem i dziecka neurotypowego
    • Partner komunikacyjny – jak i dlaczego się zmienia?
  2. Wspieranie komunikacji na poziomie przedsymbolicznym:
    • Styl kontaktu z dzieckiem
    • Rola zabawy
    • Wykorzystanie AAC
    • Rola wyzwań
  3. Wpieranie komunikacji symbolicznej:
    • Echolalie
    • Małe rzeczy wielkie zmiany – o uzupełnianiu luk rozwojowych
    • Wykorzystanie AAC – część druga
    • Dialog – od czego zależy?

Szkolenie przygotowujące do oceny i rozwijania komunikacji dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na różnym poziomie funkcjonowania: niewerbalnych i werbalnych. Podczas szkolenia omówiony zostanie rozwojowy model diagnozy komunikacyjnej, a także przedstawione zostaną gotowe propozycje zabaw, aktywności i strategii terapeutycznych do wykorzystania na zajęciach z dziećmi. Zaprezentowane zostaną techniki terapeutyczne oraz przykładowe pomoce do pracy. Propozycje będą dotyczyły zajęć indywidulanych, jak i grupowych. Jedną z części szkolenia będzie również analiza filmowa – studia przypadków dzieci ze spektrum autyzmu.

Magdalena Tarnowska

Prowadzący szkolenie

Magdalena Tarnowska

Zapisz się na 
szkolenie
w Białymstoku już 26.04.2025r.

Szkolenie zakończone
CERTYFIKATEM
akredytowanej placówki