Szukaj
Close this search box.
  • Szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy
  • Wdrażanie podstawy programowej dla uczniów szkoły podstawowej
  • Technologie informacyjno – komputerowe w szkole podstawowej
  • Współczesne metody analizy efektywności uczenia a ocena pracy szkoły
  • Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle obowiązujących przepisów prawa
  • Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce
  • Zadania i rola nauczycieli/wychowawców w systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Zaburzenia uczenia się – dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia w praktyce szkolnej
  • Specyficzne trudności w nauce – przyczyny, objawy, możliwości działań
  • Dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia – organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, z uwzględnieniem wskazań opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej
  • Efektywne uczenie w praktyce – jak nauczyć uczniów uczenia się?
  • Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych
  • Praca wychowawcza z dziećmi przeżywającymi trudności wieku dorastania (problem z samooceną i poczuciem własnej wartości, depresja młodzieńcza, używki)
  • twórcze myślenie, jako umiejętność wspomagająca proces uczenia się i rozwiązywania problemów
  • Metody i techniki motywujące do uczenia się
  • Nauka łatwa i przyjemna – jak pomóc dzieciom osiągnąć sukces
  • Neurodydaktyka, czyli jak uczyć w zgodzie z mózgiem?
  • Aktywizowanie uczniów na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.
  • Jak rozwijać samodzielność i odpowiedzialność ucznia za własną naukę?
  • Kompetentny nauczyciel – kompetentni uczniowie– nauczyciel jako kreator procesu edukacyjnego
  • Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej, czyli indywidualizacja kształcenia i dostosowywanie wymagań edukacyjnych w realiach szkolnych.
  • Wykorzystanie platformy e – learningowej na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych
  • Zadania zespołu ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Konstruowanie Indywidualnego i programu Edukacyjno – Terapeutycznego
  • Opracowanie Kart Indywidualnych Potrzeb Ucznia oraz Planów Działań Wspierających.
  • Analiza opinii i orzeczeń. Dostosowanie wymagań edukacyjnych.                       
  • Mediacje rówieśnicze jako sposób na rozwiązywanie konfliktów w szkole.
  • ADHD – objawy i pomoc dziecku w szkole i w domu.
  • Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania dzieci.
  • Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży na wycieczkach szkolnych.
  • Badanie osiągnięć szkolnych uczniów
  • Pomiar dydaktyczny
  • Ocenianie kształtujące
  • Indywidualizacja procesu kształcenia – praca z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami w uczeniu się
  • Jak pomóc uczniowi w skutecznym i efektywnym uczeniu się?
  • Rola i zadania nauczyciela w obliczu zmian w udzielaniu pomocy psychologiczno -pedagogicznej, strategią do podniesienia jakości pracy szkoły
  • Organizacja zajęć edukacyjnych, rewalidacyjnych i rewalidacyjno –   wychowawczych w szkole ogólnodostępnej.
  • Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia z opinią lub orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
  • Metoda projektu w praktyce szkolnej
  • Gimnastyka umysłu i efektywność uczenia się.
  • Jak zwiększyć potencjał swojego mózgu? Jak być kreatywnym  nauczycielem?
  • Jak konstruktywnie rozwiązywać konflikty?
  • Bezpieczeństwo w szkole w kontekście uregulowań prawnych i odpowiedzialności nauczyciela oraz metody skutecznej interwencji w sytuacjach kryzysowych.
  • Stres i wypalenie zawodowe. Metody radzenia sobie ze stresem w zawodzie nauczyciela.
  • Jak nauczać zwiększając osiągnięcia edukacyjne uczniów?
  • Seksualność w szkole. Przejawy zachowań seksualnych uczniów. Jak sobie radzić z płciowością młodzieży?
  • Równość szans płci oraz zwalczanie stereotypów
  • Nagrody i kary w wychowaniu
  • Wpływ środków masowego przekazu na zachowanie dzieci i młodzieży. Dzieci w sieci – korzyści i zagrożenia
  • Jak uczyć, aby dzieci uczyły się?
  • Jak zrozumieć świat nastolatka?
  • Interwencja / planowe działanie : reagowanie na zachowania agresywne uczniów
  • Ciekawe lekcje wychowawcze – metody i formy pracy z klasą
  • Wiedza czy umiejętności – czego bardziej potrzebuje uczeń?
  • Skuteczna komunikacja z nastolatkiem
  • Wspieranie dzieci nieśmiałych i wrażliwych
  • Pomoc psychologiczna i pedagogiczna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Strategia i formy promocji szkoły
  • Metoda projektu jako forma aktywnej edukacji pozalekcyjnej
  • Jak zmotywować ucznia do pracy? – funkcje oceny
  • Projekt międzyprzedmiotowy jako jedna z form pracy z uczniem
  • Strategia i formy promocji szkoły
  • Awans zawodowy nauczyciela
  • Dyscyplina w klasie
  • Metody i formy pracy z uczniem dyslektycznym.
  • Profilaktyka w szkole
  • Klasa jako grupa wychowawcza
  • Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów?
  • Jak uatrakcyjnić wywiadówkę szkolną? Klimat wzajemnego zaufania

TERMIN

Do uzgodnienia

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

3 – 6 godz.

KOSZT

700 zł – 1100 zł

ZAPISY

Ewelina Skibicka
telefon: 512 321 121
e-mail: podn@axoncem.pl