Szukaj
Close this search box.

Profesjonalny system wspomagania szkół z województwa lubuskiego

Wypracowane w ramach projektu i wdrożone szczegółowe
plany i programy doradcze oraz plany wspomagania z diagnozą przekazane
przez uczestników.

Indywidualny Plan i Program Doradczy.
Plan wspomagania – Przedszkole.
Plan wspomagania – Szkoła Ponadpodstawowa.
Plan wspomagania – Szkoła Podstawowa.

Projekt „Profesjonalny system wspomagania szkół z województwa lubuskiego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Projekt skierowany jest do:
• dyrektorów,
• wicedyrektorów,
• kierowników zespołów przedmiotowych,
• kierowników świetlic szkolnych z szkół/ przedszkoli/ placówek
z terenu województwa lubuskiego, w tym min. 88 osób pracujących na terenie gmin wiejskich i wiejsko-miejskich.

W ramach Projektu:

1. Do końca 11.2019 r. min. 176 osób (w tym 150 kobiet i 26 mężczyzn) zostanie objętych wsparciem tj. dyrektorzy, wicedyrektorzy, kierownicy zespołów przedmiotowych oraz kierownicy świetlic szkolnych ze szkół/przedszkoli/placówek z terenu województwa lubuskiego, podniosą kompetencje w zakresie wykorzystania systemu wspomagania rozwoju, kompetencji kluczowych uczniów, niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

2. Do końca 07.2020 r. w min. 176 szkołach/przedszkolach z terenu województwa lubuskiego, wdrożony zostanie kompleksowy system wspomagania placówki w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych uczniów, niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego , właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

W ramach Projektu planuje się przeprowadzenie szkoleń dotyczących podniesienia kompetencji/wzmocnienia umiejętności przywódczych kadry kierowniczej szkół/przedszkoli/placówek z województwa lubuskiego, w zakresie wykorzystania systemu wspomagania rozwoju kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

Wsparcie projektowe przewiduje szkolenie jednego Uczestnika Projektu w wymiarze 72 godzin dydaktycznych. Szkolenia stacjonarne (72 godziny) realizowane będą w formie trzech 3 dniowych zjazdów(po 8 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa=45 min). Szkolenia realizowane będą w podziale na grupy niezaawansowane i zaawansowane.
Uczestnicy będą przydzielani do grup na podstawie przeprowadzonej uprzednio diagnozy potrzeb szkoleniowych.

Uczestnik decydując się na udział w szkoleniu, jednocześnie deklaruje wywiązanie się z dopełnienia obowiązku, polegającego na przeprowadzeniu – po zakończeniu cyklu szkoleniowego – procesu wspomagania w przedszkolu/szkole/placówce, gdzie pełni funkcję kierowniczą, w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów.

Szkolenia dla Uczestników są bezpłatne.

Ze wsparcia wyklucza się kadrę:
• szkół/przedszkoli przewidzianych do likwidacji
• szkół/przedszkoli objętych wsparciem w zakresie wspomagania w ramach projektów pozakonkursowych ORE oraz projektów konkursowych realizowanych w Działaniu 2.10 PO WER dot.: szkolenia i doradztwa dla pracowników systemu wspomagania pracy szkoły i organów prowadzących oraz trenerów , wsparcia tworzenia szkół ćwiczeń, szkolenia i doradztwa dla kadry kierowniczej systemu oświaty (w tym kadry JTS) pod kątem kształtowania umiejętności
W przypadku placówek wsparcie może być udzielone jedynie placówkom nie udzielającym wsparcia szkołom i przedszkolom, a więc ujętych w art. 2 ust. 3-5, 7-8 ustawy z dnia 14.12.2016r. Prawo oświatowe. Ponadto z jednej szkoły może wziąć udział tylko jedna osoba.

Całkowita wartość Projektu: 1 843 624,80 zł
Kwota dofinansowania: 1 788 315,80 zł

Projekt dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.


PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO