Szukaj
Close this search box.

Diagnoza i terapia komunikacji dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu – 10h

Data szkolenia

01-02.03.2025 r.

Rodzaj szkolenia

szkolenie stacjonarne

Czas trwania

10h

Szkolenie dla: logopedów, neurologopedów, studentów logopedii, terapeutów, nauczycieli współorganizujących proces kształcenia (pedagogów, psychologów) zainteresowanych problematyką komunikacji.

Szkolenie przygotowujące do diagnozy i terapii komunikacji dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na różnym poziomie funkcjonowania od małego dziecka do nastolatków. Podczas szkolenia omówione zostaną autorskie kwestionariusze do diagnozy komunikacyjnej, a także przedstawione zostaną gotowe propozycje zabaw, aktywności i strategii terapeutycznych do wykorzystania na zajęciach z dziećmi i młodzieżą. Zaprezentowane zostaną techniki terapeutyczne oraz przykładowe pomoce do pracy. Propozycje będą dotyczyły zajęć indywidulanych, jak i grupowych. Jedną z części szkolenia będzie również przedstawienie modelu pracy z rodzicami podczas terapii dzieci z ASD.

Program szkolenia:

Dzień pierwszy:

  1. Rozwojowy model diagnozy i terapii ASD.
  2. Diagnoza komunikacyjna dzieci i młodzieży z ASD – autorskie kwestionariusze diagnozy.
  3. Terapia komunikacji dzieci z ASD do 5 roku życia:
  • Techniki pracy terapeutycznej wyzwalające komunikację.
  • Rola stylu interakcji w pracy terapeutycznej.
  • Zabawa jako podstawa oddziaływań terapeutycznych – warsztat.

Dzień drugi:

  1. Rozwijanie kompetencji językowych dzieci z ASD – dziecko 6 – 10 lat
  • Funkcje komunikacyjne – plan terapii logopedycznej.
  • Aktywności rozwijające komunikację werbalną – warsztat.
  1. Strategie pracy terapeutycznej z dziećmi powyżej 10 roku życia
  • „trudni” rówieśnicy
  • metody, strategie, pomoce dydaktyczne na zajęciach indywidualnych i grupowych
  • studia przypadków – różne drogi terapeutyczne
  1. Model pracy z rodzicami w trakcie diagnozy i terapii komunikacji.

Prowadząca

mgr Magdalena Tarnawska – ukończyła studia na UMCS w Lublinie: pedagogikę specjalną i logopedię oraz na Akademii Medycznej we Wrocławiu: neurologopedię kliniczną, dyplomowany terapeuta osób z autyzmem. Od 17 lat zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci i młodzieży, pracując jako logopeda w poradni, szkole i przedszkolu, współpracowała z Fundacją Alpha w Lublinie, gdzie zdobywała doświadczenie w prowadzeniu terapii dzieci, młodzieży i dorosłych osób ze spektrum zaburzeń autystycznych. Obecnie prowadzi gabinet neurologopedyczny „Mowa na Opak”, oraz stronę na Fb pod tą samą nazwą, w ramach której realizuje również webinary i szkolenia online. Autorka pomocy do terapii „Koty, płoty, samoloty. Modelowanie zdań” , „Raz, dwa, trzy – wybierz Ty. Historyjki obrazkowe”.

Uczestniczyła w licznych kursach i szkoleniach doskonalących z zakresu diagnozy logopedycznej i metod terapeutycznych, certyfikowany diagnosta ADOS – 2. Od kilku lat prowadzi szkolenia specjalistyczne, zajęcia dla studentów i nauczycieli na studiach podyplomowych, ma bogate doświadczenie w zakresie prelekcji konferencyjnych, autorka artykułów specjalistycznych.

Zainteresowania zawodowe: autyzm, terapia w nurcie responsywnym i rozwojowym. W pracy terapeutycznej z dziećmi kieruje się doborem metody terapii indywidualnie do konkretnego dziecka i jego możliwości, opierając się na kompleksowej diagnozie.

Magdalena Tarnowska

Prowadzący szkolenie

Magdalena Tarnowska

Szkolenie zakończone
CERTYFIKATEM
akredytowanej placówki