Zachowania trudne stanowią dla nauczycieli i terapeutów szczególne wyzwanie.
W każdym zachowaniu niepożądanym zakodowana jest informacja o jego przyczynach i powodach dla których osoba z którą pracujemy, zachowuje się w ten właśnie sposób. Umiejętność postawienia właściwej diagnozy jest konieczna do skonstruowania środków skutecznej interwencji.
Na szkoleniu przedstawimy nie tylko spójną wizję i teorię rozwiązywania wyjątkowo trudnych zaburzeń zachowania, ale przede wszystkim wiele bardzo praktycznych wskazówek dotyczących właściwych reakcji na trudne zachowania i pomysłów na skuteczne ich eliminowanie. Zmiana w zachowaniu dziecka zazwyczaj nie wymaga bardzo długiej, ciężkiej i konsekwentnej pracy! Właściwe odczytanie zachowania niepożądanego, umożliwia skuteczną interwencję poprzez zazwyczaj drobną zmianę w zachowaniu nauczyciela pracującego z takim uczniem.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają certyfikat wydany przez Podlaski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku (Akredytacja Podlaskiego Kuratorium Oświaty nr NP.5470.12.2025 z dn. 25.06.2025 r.)
MGR JACEK KIELIN – PSYCHOLOG
Przez 25 lat, jako dyrektor Przedszkola Specjalnego „Orzeszek” wspierałem moich najbliższych współpracowników w ich zawodowym rozwoju. Dzieliłem się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami na szkoleniach, które przez ponad dwadzieścia lat prowadziłem, odwiedzając wiele placówek specjalnych w całej Polsce. Przeprowadziłem ponad 300 szkoleń. Jestem autorem poradników i przewodników dla rodziców i wychowawców dzieci upośledzonych, m.in. „Rozwój daje radość.Terapia dzieci upośledzonych w stopniu głębokim ”, Profil osiągnięć ucznia. Przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych”, Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego.”, Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną”. Przez całe swoje zawodowe życie starałem się rozwijać. Wziąłem udział w bardzo wielu szkoleniach prowadzonych przez bardzo kompetentnych prowadzących. Wiele zawdzięczam wspaniałym specjalistom, których miałem możliwość spotkać osobiście i korzystać z ich wiedzy i umiejętności. Bardzo dużo nauczyły mnie też dyskusje prowadzone na różnych forach internetowych z rodzicami niepełnosprawnych dzieci i innymi profesjonalistami.
MGR ADRIANA DOMACHOWSKA-MANDZIAK
Magister psychologii (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ). Ukończyla kurs w zakresie nauczania psychologii i edukacji zdrowotnej.Ukończony I i II stopień szkolenia „ Metody ruchu rozwijającego V. Sherborne”. Certyfikowany trener Videotreningu komunikacji. Od 2000 roku pracuje w Warsztatach Terapii Zajęciowej, pełniąc funkcję psychologa i kierownika placówki. Od 2002 – psycholog w Poradni Rozwojowej dla Dzieci i Młodzieży „Jaskółka” w Poznaniu.Osoba o niezwykłej intuicji terapeutycznej oraz ogromnej życzliwości i otwartości na innych ludzi.
Automated page speed optimizations for fast site performance