– Jak działa neuroróżnorodny mózg i co z tego wynika w codziennej pracy.
– Co jest objawem a co nie jest objawem?
– „Okulary na objawy” – jak rozumieć zachowania i odpowiadać na nie adekwatnie.
– Co mówią światowe wytyczne – najważniejsze założenia skutecznych interwencji.
– Jak budować realistyczne oczekiwania każdej ze stron i jak mówić o objawach bez stygmatyzacji.
– Motywowanie rodziny do modyfikacji środowiska zamiast „naprawiania dziecka”.
– Równowaga między informowaniem a wspieraniem – psychoedukacja jako realna interwencja.
– Terapie rekomendowane w ADHD i ASD – przegląd podejść opartych na dowodach.
– Integracja dowodów naukowych z indywidualnymi potrzebami dziecka i rodziny.
– Czym różni się stosowanie strategii od maskowania i dlaczego to rozróżnienie ma znaczenie.
– Przygotowanie przykładowych planów interwencji.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają certyfikat wydany przez Podlaski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku (Akredytacja Podlaskiego Kuratorium Oświaty nr NP.5470.12.2025 z dn. 25.06.2025 r.)
psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna (nr cert. 910), członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Specjalizuje się w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w obszarze neuroróżnorodności, w szczególności ADHD i spektrum autyzmu. Prowadzi diagnostykę oraz psychoterapię poznawczo-behawioralną. Współtworzy Akademię Różnorodności – przestrzeń szkoleniową dla profesjonalistów. Prowadzi także profil psychoedukacyjny na Instagramie: @marta.ciesla_esperi.
Automated page speed optimizations for fast site performance