Termin

18 h dydakt.

czas trwania

900 zł

CENA SZKOLENIA

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy
Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

program szkolenia:

Dzień pierwszy: Sobota (08:30 – 17:00 – w tym półgodzinna przerwa obiadowa).

Diagnoza pacjenta w zakresie zaburzeń miofunkcjonalnych i dyslalii.
Wzorce i ich odbicie w artykulacji.
Oddychanie, PSW, PSJ, połykanie, PSŻ.
Charakterystyka sygmatyzmu – terminologia.
Norma a patologia.
Przyczyny sygmatyzmu (wady zgryzu, postawy, zaburzenia miofunkcjonalne).
Diagnoza sygmatyzmu interdentalnego – analiza funkcji, artykulacji i zasobów pacjenta.
Terapia sygmatyzmu interdentalnego – etapy pracy i współpraca ze specjalistami.
Omówienie etapów terapii interdentalnej – materiał filmowy.
Diagnoza seplenienia bocznego.
Terapia seplenienia bocznego – praca nad funkcjami.
Etapy terapii pacjenta z sygmatyzmem lateralnym.

 

Dzień drugi: Niedziela (08:30 – 13:30)

Definicja i diagnoza rotacyzmu.
Przyczyny braku lub deformacji głoski.
Norma a patologia – analiza przypadków.
Rodzaje nienormatywnej realizacji głoski R.
Ocena zasobów pacjenta i praca nad funkcjami.
Ćwiczenia usprawniające język.
Metody pracy nad głoską R – etapy terapii.
Skracanie długiego R – techniki terapeutyczne.
Omówienie materiału filmowego.
Pomoce logopedyczne w terapii sygmatyzmu i rotacyzmu.

Program szkolenia obejmuje:

Certyfikat ukończenia szkolenia:

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają certyfikat wydany przez Podlaski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku (Akredytacja Podlaskiego Kuratorium Oświaty nr NP.5470.12.2025 z dn. 25.06.2025 r.)

PROWADZĄCY:

Katarzyna Kozłowska

Nazywam się Katarzyna Kozłowska. Jestem neurologopedką, logopedką, terapeutką miofunkcjonalną, terapeutką ręki i terapeutką ortodoncji funkcjonalnej.
Zajmuję się przede wszystkim zaburzeniami miofunkcjonalnymi, terapią wad wymowy, terapią opóźnionego rozwoju mowy. Przygotowuję pacjenta do zbiegu korekty wędzidełka oraz prowadzę rehabilitację po zabiegu. Współpracuję z ortodontami i prowadzę terapię osób z problemami ortodontycznymi.
Pracuję z dziećmi i dorosłymi.
Na pacjenta patrzę holistycznie, w myśl zasady, że wszystko jest ze sobą połączone i jedno wynika z drugiego. Dlatego bardzo ważne jest dla mnie poszerzanie wiedzy (nie tylko z dziedziny logopedii) oraz współpraca z innymi specjalistami. Działanie zespołowe to szybsza i efektywniejsza terapia.
Logopedia jest moją pasją.
Szkolę się i innych. Dzielenie się wiedzą daje mi tyle samo radości, co jej zdobywanie.