Szukaj
Close this search box.

Terapia i Trening Ręki IV* - Samoobsługa (TTRS) M2 Concept

Data szkolenia

17.05.2025 r.

Rodzaj szkolenia

szkolenie stacjonarne

Czas trwania

9h

W kursie mogą uczestniczyć osoby, które nie ukończyły wcześniejszych stopni.

Na kursie uczestnicy nauczą się metodyki nauczania podstawowych czynności samoobsługowych takich jak: zapinanie guzików, wiązanie kokardek, zasuwanie suwaków oraz optymalizacji doboru wybranych akcesoriów szkolnych u dzieci zdrowych i u osób z zaburzeniami sensorycznymi.

Zapraszamy pracowników żłobków, przedszkoli, szkół, DPS-ów, opiekunki do dzieci, animatorów imprez dziecięcych

Prowadząca:

dr hab. Emilia Mikołajewska prof. UMK specjalista fizjoterapii, logopeda, międzynarodowy terapeuta metody Bobath, wykładowca autorskich kursów m.in „Terapia ręki I i II stopnia”, autorka ponad 20 książek i artykułów z zakresu fizjoterapii w tym:

  • „Terapia ręki. Grafomotoryka. M2Concept.”
  • ” Terapia reki. Diagnoza i terapia”
  • „Terapia ręki. Podstawy diagnozy i terapii. M2Concept”.
  • „Terapia reki. Samoobsługa. M2 Concept.”
  • „Odruchy pierwotne. Wpływ na gałki oczne, ortoptykę i grafomotorykę..”

Program szkolenia:

  1. Wprowadzenie, warunki niezbędne do treningu samoobsługi
  2. Metodyka nauczania wiązania kokardek i kokardek w butach
  3. Metodyka nauczania zasuwania suwaków łączonych i dwudzielnych
  4. Metodyka nauczania zapinania guzików
  5. Wsparcie nauki czynności toaletowych
  6. Wsparcie nauki posługiwania się sztućcami
  7. Przykłady zabaw, zabawek i narzędzi wspierających trening samoobsługi
  8. Metodyka nauczania pracy nożyczkami
    • rozwój umiejętności cięcia
    • zasady doboru nożyczek
    • nauka wzorca cięcia
    • prezentacja i omówienie różnych rodzajów nożyczek
    • zabawy, zabawki i narzędzia wspierające naukę cięcia
  1. Metodyka nauczania pracy temperówką
    • rodzaje temperówek
    • zasady doboru temperówek
    • nauka wzorca temperowania
    • zabawy, zabawki i narzędzia wspierające naukę temperowania
  1. Metodyka nauczania pracy z klejem
    • rozwój umiejętności posługiwania się klejem
    • zasady doboru rodzaju kleju przy zaburzeniach sensorycznych
    • etapy nauki klejenia
    • zabawy i zabawki wspierające naukę klejenia
  1. Gumki do ścierania
    • zasady doboru rodzaju gumek w zależności od wieku
    • zasady doboru gumek przy zaburzeniach motorycznych i sensorycznych
    • zabawy, zabawki i narzędzie wspierające naukę ścierania gumką
dr hab. Emilia Mikołajewska

Prowadzący szkolenie

dr hab. Emilia Mikołajewska

Szkolenie zakończone
CERTYFIKATEM
akredytowanej placówki