Termin

16 h dydakt.

czas trwania

710 zł

CENA SZKOLENIA

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy
Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Cel Szkolenia: 

Głównym celem kursu jest przygotowanie uczestników do profesjonalnego i efektywnego prowadzenia zajęć Treningu Umiejętności Społecznych (TUS). Szkolenie koncentruje się na przekazaniu kompleksowej wiedzy o rozwoju społeczno-emocjonalnym, metodach diagnozy uczestników oraz strategiach zarządzania i dokumentacji zajęć TUS. Kurs ma na celu wyposażenie uczestników w umiejętności niezbędne do rozwiązywania problemów napotykanych w pracy edukacyjnej oraz ewaluacji efektywności zajęć.

Metodologia:

Kurs prowadzony będzie w formie interaktywnych wykładów, ćwiczeń praktycznych i dyskusji grupowych. Zastosowanie tych form zapewni uczestnikom maksymalne zaangażowanie oraz skuteczność przyswajania umiejętności.

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy zyskają kompleksowe umiejętności teoretyczne i praktyczne, które umożliwią skuteczne prowadzenie zajęć TUS. Szkolenie to pozwoli uczestnikom na efektywniejsze wspieranie rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów oraz na profesjonalne zarządzanie i dokumentowanie własnej pracy edukacyjnej.

program szkolenia:

  1. Wprowadzenie
  • Definicja i znaczenie umiejętności społecznych.
  • Zadania rozwojowe i ich wpływ na procesy uczenia się.
  • Analiza czynników wpływających na rozwój emocjonalny oraz zaburzenia.
  • Przegląd i ocena istniejących programów TUS.
  1. Organizacja zajęć TUS
  • Przygotowanie dokumentacji zajęć.
  • Organizacja zajęć i metody wykorzystywane podczas zajęć TUS.
  • Diagnoza uczestników z uwzględnieniem specyfiki grupy.
  • Omówienie schematu typowej lekcji TUS z uwzględnieniem adaptacji do różnych środowisk edukacyjnych.
  1. Obszary omawiane na kursie:
  • Emocje
  • Przegląd ćwiczeń na rozpoznawanie i radzenie sobie z emocjami.
  • Techniki pomocne w edukacji emocjonalnej uczniów.
  • Jak dokumentować postępy i problemy w obszarze zarządzania emocjami.
  • Komunikacja interpersonalna
  • Techniki efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
  • Przegląd ćwiczeń na przełamywanie barier komunikacyjnych.
  • Metody ewaluacji umiejętności komunikacyjnych uczniów.
  • Normy społeczne
  • Zajęcia praktyczne na zrozumienie i aplikację norm społecznych.
  • Dokumentowanie interakcji i reakcji na normy w różnych kontekstach.
  • Teoria umysłu.
  • Ćwiczenia na rozwijanie zdolności rozumienia perspektyw innych.
  • Techniki dokumentacji i oceny postępów w rozumieniu intencji innych.
  • Samowiedza i samoświadomość.
  • Techniki rozwijania samoświadomości i autoprezentacji.
  • Dokumentacja rozwoju osobistego uczestników.
  • Radzenie sobie w sytuacjach trudnych.
  • Strategie zarządzania stresem i konfliktami.
  • Metody dokumentowania i analizy sytuacji kryzysowych.
  • Współpraca.
  • Ćwiczenia na budowanie efektywnej współpracy.
  • Techniki rozwiązywania konfliktów i dokumentowania ich przebiegu.
  • Asertywność.
  • Rozwijanie umiejętności asertywnego wyrażania opinii i ustalania granic.
  • Ewaluacja i dokumentacja postępów w asertywności uczestników.
  1. Podsumowanie kursu
  • Przegląd nabytych umiejętności.
  • Metody ewaluacji efektywności przekazanych treści.
  • Zbieranie opinii i sugestii od uczestników na temat kursu.

 

 

Program szkolenia obejmuje:

Certyfikat ukończenia szkolenia:

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają certyfikat wydany przez Podlaski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku (Akredytacja Podlaskiego Kuratorium Oświaty nr NP.5470.12.2025 z dn. 25.06.2025 r.)

PROWADZĄCY:

Monika Korotkiewicz

W swojej pracy stosuje różnorodne metody i formy pracy z dziećmi starając się rozbudzać ich ciekawość, rozwijać zainteresowania, stymulować rozwój, redukować zachowania niepożądane i wzmacniać wiarę we własne siły. Sukcesywnie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i autyzmu.  Szczególny nacisk kładzie na efektywność i skuteczność podejmowanych działań terapeutycznych. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i Zespołem Aspergera. W swojej pracy koncentruje się na pomocy dziecku i rodzinie prowadząc terapię indywidualną, grupową oraz konsultacje dla rodziców. Zajmuje się diagnozą osób z podejrzeniem całościowych zaburzeń rozwoju.