Pedagogika korekcyjna z integracją sensoryczną

Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności Pedagogika korekcyjna z integracją sensoryczną” zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.

Celem studiów podyplomowych z pedagogiki korekcyjnej z elementami integracji sensorycznej jest poznanie teoretycznych podstaw terapii pedagogicznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i ich praktycznego zastosowania w diagnozie pedagogicznej i oddziaływaniach terapeutycznych wobec dziecka z grup ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w pracy terapeutycznej w przedszkolu, szkole, poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poznanie wiedzy i umiejętności w zakresie integracji sensorycznej, jej rozwoju i wpływu na rozwój emocjonalny, ruchowy i poznawczy dziecka. Zapoznanie z dysfunkcjami Integracji Sensorycznej i ich wpływem na funkcjonowanie dziecka. Studia mają charakter kwalifikacyjny i nadają uprawnienia terapeuty pedagogicznego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. (Dz.U.2017.poz.1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, a program studiów jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej
(I uprawnienia- 180godzin; II uprawnienia 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej o specjalności pedagogiki korekcyjnej

III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie pedagogiki korekcyjnej

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie pedagogiki korekcyjnej i oddziaływań terapeutycznych

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Anatomia z fizjologią człowieka. Budowa i funkcjonowanie zmysłów aspekt medyczny

– równowaga, wzrok, słuch, dotyk, smak.

2. Wybrane zagadnienia z pedagogiki ogólnej, pedagogiki specjalnej i neurologii dziecięcej, psychologii ogólnej, poznawczej i klinicznej.

3. Rozwój ruchowy oraz zaburzenia rozwoju dziecka od 0 do 3 roku życia.

4. Wczesna diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci.

5. Diagnoza pedagogiczna.

6. Warsztat pracy w terapii pedagogicznej z integracją sensoryczną.

7. Diagnoza i terapia SI u dzieci z różnymi deficytami:

• mózgowym porażeniem dziecięcym,

• niepełnosprawnością wzrokową

• obniżoną sprawnością intelektualną

• dziecko ze spektrum autyzmu,

• dzieci z zespołem wad wrodzonych, Zespół Downa,

• dzieci z deficytami przetwarzania  sensorycznego, FAS.

8. Rozwój i dysfunkcje sfery poznawczej i motorycznej.

9. Wczesne wspomaganie dziecka.

10. Terapia trudności w nauce czytania i pisania

11. Metodyka zajęć korekcyjno – kompensacyjnych z integracją sensoryczną.

12. Metodyka zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego.

13. Planowanie i organizowanie procesu terapeutycznego.

14. Wpływ integracji sensorycznej na rozwój mowy i sposób odżywiania się.

15. Psychologiczne problemy rodzin dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi.

16. Prawo oświatowe w zakresie terapii pedagogicznej, pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

17. Casystudy – studium przypadku.

KOSZT STUDIÓW:

4500 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Pedagogika leczniczo-terapeutyczna

Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności „Pedagogika leczniczo-terapeutyczna” przygotowują słuchaczy do pracy z dziećmi i młodzieżą chorymi, w tym przewlekle chorymi, w jednostkach oświatowych zorganizowanych w podmiotach leczniczych.

Zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej. Celem studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki leczniczo-terapeutycznej jest przygotowanie wysoko wykwalifikowanej kadry do pracy w przedszkolach i szkołach zorganizowanych w podmiotach leczniczych (nauczycieli przedmiotowych do nauczania w szkołach przyszpitalnych, pedagogów do pracy w roli wychowawcy w szkołach zorganizowanych w podmiotach leczniczych). Absolwenci uzyskują uprawnienia do nauczania w klasach integracyjnych, szkołach sanatoryjnych i przyszpitalnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz do pracy w zakresie wczesnej interwencji wobec dzieci z przewlekłą chorobą somatyczną i niepełnosprawnością ruchową. Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450)

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej (I uprawnienia -180 godzin: II uprawnienia- 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ
W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:
I moduł; Dydaktyka specjalna
II moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu
III moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej w zakresie pedagogiki leczniczo- terapeutycznej
IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin
Przygotowanie merytoryczne:
I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej
II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej
III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

KOSZT STUDIÓW:

3600zł. (możliwość płatności ratalnej) oraz opłata rekrutacyjna

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z pomocą psychologiczno-pedagogiczną

Studia z zakresu „Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza z pomocą psychologiczno-pedagogiczną”. Zgodnie z nowymi wymogami do nauczania kolejnego przedmiotu, słuchacz powinien mieć ukończone studia I stopnia i studia II stopnia lub jednolite studia magisterskie 5 letnie. Studia przygotowują słuchaczy do pracy w placówkach oświatowych w charakterze pedagoga szkolnego, w internatach, świetlicach w placówkach opiekuńczo- wychowawczych np. środowiskowe domy opieki. Celem studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej z pomocą psychologiczno- pedagogiczną jest poznanie teoretycznych podstaw z zakresu pomocy psychologiczno- pedagogicznej, diagnozy i terapii pedagogicznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i ich praktycznego zastosowania w diagnozie pedagogicznej i oddziaływaniach terapeutycznych wobec dziecka z grup ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz specjalnych potrzeb edukacyjnych w pracy terapeutycznej w przedszkolu, szkole, poradni psychologiczno-pedagogicznej. Studia mają charakter kwalifikacyjny i nadają uprawnienia do pracy w charakterze pedagoga szkolnego, nauczyciela wychowawcy w internatach, nauczyciela wychowawcy w świetlicach szkolnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. (Dz.U.2017.poz.1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, a program studiów jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej
(90 h) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do prowadzenia zajęć

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do prowadzenia zajęć

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Podstawy psychologii klinicznej

2. Pedagogika opiekuńcza

3. Prawo rodzinne i opiekuńcze

4. Teoretyczne podstawy udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej

5. Dzieci i młodzież w rodzinach dysfunkcyjnych

6. Podstawy terapii pedagogicznej

7. Zadania zespołu do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych

8. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej

9. Diagnoza pedagogiczna

10. Specyfika pracy pedagoga szkolnego

11. Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci i młodzieży

12. Praca z uczniem mającym trudności w nauce

13. Projektowanie i ewaluacja działań wychowawczo-profilaktycznych

14. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej

15. Profilaktyka ukierunkowana na grupy ryzyka

16. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych

17. Podstawy pracy z rodziną

18. Praca z dzieckiem zdolnym

19. Trening umiejętności wychowawczych

20. Warsztat pracy z grupą

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość płatności ratalnej) oraz opłata rekrutacyjna

Pedagogika resocjalizacjna

Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności „Pedagogika resocjalizacyjna” przygotowują słuchaczy do pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie lub zagrożoną społecznie. Zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej. Celem studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej jest przygotowanie wysoko wykwalifikowanej kadry do pracy w placówkach resocjalizacyjnych np. młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, placówkach wsparcia dziennego, interwencyjnych, ośrodkach pomocy społecznej, ośrodkach kuratorskich, instytucjach i organizacjach działających na rzecz przeciwdziałania przestępczości i patologii społecznej, a także w instytucjach resortów sprawiedliwości i spraw wewnętrznych. Studia na kierunku Pedagogika resocjalizacyjna pozwolą słuchaczom zdobyć wiedzę w zakresie diagnozy, metodyki i terapii resocjalizacyjnej. Pozwoli to na analizowanie uwarunkowań zjawisk związanych z różnymi formami niedostosowania społecznego, bądź zagrożeniami niedostosowaniem społecznym i wykorzystania odpowiednich form wsparcia społecznego oraz działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych. Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450)

Warunkiem ukończenia studiów
podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej (I uprawnienia -180 godzin; II uprawnienia – 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

I moduł: Dydaktyka specjalna
II moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu
III moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej w zakresie pedagogiki
resocjalizacyjnej
IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin
Przygotowanie merytoryczne:
I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie pedagogiki
resocjalizacyjnej
II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie
pedagogiki resocjalizacyjnej
III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł. (możliwość płatności ratalnej) oraz opłata rekrutacyjna

Pedagogika sztuki – plastyka w szkole

Studia podyplomowe kierowane są do nauczycieli, którzy chcą uzyskać uprawnienia do nauczania plastyki w szkołach.

Celem studiów jest zdobywanie lub pogłębienia wiedzy teoretycznej z zakresu plastyki oraz doskonalenie praktyki z zakresu pedagogiki sztuki wśród nauczycieli – uczestników studiów. Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się z nowoczesnymi metodami nauczania i technikami edukacyjnymi umożliwiającym im podjęcie lub udoskonalenie pracy nauczyciela plastyki, wzbogacone zajęciami warsztatowymi w plenerze.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.


PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Przygotowanie pedagogiczne do nauczania teoretycznych i praktycznych przedmiotów zawodowych

OPIS STUDIÓW:

Studia podyplomowe w zakresie „Przygotowanie pedagogiczne do nauczania teoretycznych i praktycznych przedmiotów zawodowych” adresowane są przede wszystkim do absolwentów studiów co najmniej pierwszego stopnia na kierunku, których program określał efekty uczenia się obejmujące wiedzę i umiejętności odpowiadające wymaganiom podstawy programowej kształcenia w zawodzie, nieposiadających przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego dla nauczycieli kształcenia zawodowego do nauczania teoretycznych przedmiotów zawodowych lub prowadzenia zajęć praktycznej nauki zawodu. Kandydaci na studia podyplomowe „Przygotowanie pedagogiczne do nauczania teoretycznych i praktycznych przedmiotów zawodowych” powinni mieć wykształcenie wyższe w dowolnej branży zawodowej. Celem studiów jest zdobycie kompetencji psychologiczno-pedagogicznych oraz poznanie metod nauczania stosowanych w kształceniu zawodowym. Absolwent uzyska pełne kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela zawodu szkoły ponapodstawowej (technikum, szkoła branżowa), szkoły policealnej, centrum kształcenia zawodowego, centrum kształcenia praktycznego oraz na kwalifikacyjnych kursach zawodowych. Przygotowanie pedagogiczne uprawnia do nauczania przedmiotów według wyuczonej specjalności branżowej zgodnie z efektami kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji zawodowych. Studia mają charakter kwalifikacyjny, a program studiów jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 890) – przygotowanie do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć. Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej w wymiarze 150 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Przygotowanie w zakresie psychologiczno-pedagogicznym
II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu
III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania teoretycznych przedmiotów
zawodowych lub prowadzenia praktycznej nauki zawodu
IV moduł: Praktyki zawodowe – 150 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Przygotowanie pedagogiczne

Studia podyplomowe z zakresu przygotowania pedagogicznego kierowane są do obecnych lub przyszłych nauczycieli, w tym nauczycieli psychologów, nieposiadających przygotowania pedagogicznego, którzy ukończyli studia I stopnia i studia II stopnia lub jednolite studia magisterskie 5 letnie, na dowolnym kierunku studiów. Studia podyplomowe z zakresu przygotowania pedagogicznego pozwalają uzyskać podstawowe kompetencje pedagogiczne i metodyczne niezbędne w pracy w szkołach i placówkach oświatowych oraz nadają wymagane w tym zakresie kwalifikacje nauczyciela. Studia przygotowują do pracy nauczyciela na wszystkich etapach edukacyjnych. Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450). Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyk zawodowych w wymiarze 150 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego, a dla nauczycieli psychologów w wymiarze 120 godzin praktyk zawodowych.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

I moduł: Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć

IV moduł: Praktyki zawodowe – 150 godzin, w tym 30 godz. w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i 120 godz. w zakresie przygotowania dydaktycznego na różnych
etapach edukacyjnych

KOSZT STUDIÓW:
3900 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Przyroda w szkole

Studia podyplomowe „Przyroda w szkole”, kierowane są przede wszystkim do nauczycieli, którzy chcą uzyskać kwalifikacje zawodowe do nauczania przedmiotu przyroda w szkole podstawowej.

Celem studiów jest przekazanie aktualnej wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych (biologii, geografii, chemii, fizyki), stanowiących integralną całość przedmiotu, przyroda. Ponadto studia służą rozwijaniu u uczestników znajomości aktualnego prawa oświatowego w zakresie związanym z nauczaniem przedmiotu przyroda. Dodatkowo celem studiów jest także rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji oraz umiejętności posługiwania się komputerem i technologiami informacyjnymi.Słuchacz uzyskuje przygotowanie merytoryczne do nauczania przyrody, zgodnie z obowiązującymi standardami w zakresie przedmiotowym, dydaktycznym i metodycznym.

Po zakończeniu studiów absolwent uzyskuje wszechstronną wiedzę przyrodniczą, którą potrafi wykorzystać w działaniu praktycznym (dobór metod i form pracy, formułowanie celów, opracowanie narzędzi do oceny postępów ucznia, tworzenie programów, planów nauczania, scenariuszy, wdrażanie innowacji i eksperymentów pedagogicznych, dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia). Absolwent zdobędzie także umiejętność krytycznego myślenia w odniesieniu do zjawisk przyrodniczych oraz rozwiązywania problemów przyrodniczych, prowadzenia obserwacji, doświadczeń, pomiarów.

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych „Przyroda w szkole” jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyk (90h ) oraz zdanie egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.


PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Rolnictwo

Studia podyplomowe na kierunku „Rolnictwo” skierowane są do absolwentów studiów wyższych (licencjackie, inżynierskie, magisterskie) kierunków innych niż Rolnictwo. Celem studiów jest przekazanie wiedzy i doskonalenie umiejętności osobom chcącym pracować w szerokim otoczeniu rolnictwa (Agencjach Rządowych, Ośrodkach Doradztwa Rolniczego). Uzyskanie wykształcenia rolniczego pozwoli na prowadzenie gospodarstwa rolnego oraz umożliwi pozyskiwanie środków w ramach Wspólnej Polityki Rolnej i funduszy strukturalnych przy aplikowaniu o pomoc finansową z programów Unii Europejskiej na rzecz działań aktywizujących obszary wiejskie zgodnie z obecnie obowiązującym ustawodawstwem unijnym jak również Strategią Zrównoważonego Rozwoju Wsi, Rolnictwa i Rybactwa na lata 2012-2020 (SZRWRiR) oraz Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020. Dotyczy to w szczególności beneficjentów ubiegającym się o dofinansowanie w ramach działań: „Pomoc w rozpoczęciu działalności gospodarczej na rzecz młodych rolników” oraz „Modernizacja gospodarstw rolnych”. Słuchaczami mogą być również osoby bezpośrednio pracujące w rolnictwie, zamierzające nabyć ziemię lub przejąć gospodarstwo po rodzicach oraz osoby chcące uzupełnić swoje wykształcenie o kwalifikacje zawodowe w zakresie rolnictwa. Program kształcenia jest zgodny z wytycznymi Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 stycznia 2012 roku w sprawie kwalifikacji rolniczych posiadanych przez osoby wykonujące działalność rolniczą ( Dz. U. 2012 poz.109) oraz Ustawy z dnia 27 lipca 2005r. Prawo o Szkolnictwie Wyższym ( z późn. zm.). Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na kierunku „Rolnictwo” jest dowodem potwierdzającym uzyskanie kwalifikacji rolniczych, o których mowa w art. 6 ust. 2 pkt. 2 lit. c Ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (z późn. zm. Dz. U. z 2012r. poz. 803 t.j.).

CZAS TRWANIA:

2 semestry ( w tym jeden on-line) od 01.10 do 30.06.,

studia w trybie niestacjonarnym

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Podstawy prawa i prawa rolnego

2. Podstawy gleboznawstwa rolniczego

3. Podstawy fizjologii i żywienia zwierząt

4. Organizacja lub technologia produkcji roślinnej

5. Rachunkowość rolnicza

6. Rynki rolne w Polsce i UE

7. Ochrona roślin

8. Ekonomika rolnictwa

9. Marketing artykułów rolnych

10. Agrobiznes

11. Agroturystyka z ekologią

12. Rozwój obszarów wiejskich.

KOSZT STUDIÓW:

3000 zł. (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Rytmika, logorytmika z elementami tańca w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Studia podyplomowe na kierunku „Rytmika, logorytmika z elementami tańca w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej” skierowane są głównie do nauczycieli i opiekunów pracujących z dziećmi w przedszkolach, żłobkach, klubach malucha itp. Ponadto mogą stanowić cenne uzupełnienie wiedzy i kompetencji dla nauczycieli przedszkoli i klas I-III, wzbogacając warsztat pracy nauczyciela o treści pomagające zorganizować zajęcia pozalekcyjne, teatrzyki i różnorodne wydarzenia z życia przedszkola, szkoły. Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie przygotowania merytorycznego i dydaktycznego, niezbędnego do organizacji zajęć z zakresu rytmiki, logorytmika i tańca, a także zorganizowania oprawy artystycznej wydarzeń tematycznych i okolicznościowych w przedszkolu i w szkole podstawowej w edukacji wczesnoszkolnej.

Słuchacze studiów podyplomowych na podstawie wiedzy teoretycznej i ćwiczeń praktycznych uzyskują wiedzę teoretyczną i praktyczną oraz kompetencje do prowadzenia zajęć ruchowych oraz zajęć muzycznych w przedszkolu oraz szkole podstawowej w klasach I-III.  Absolwent pozyska kompetencje przydatne do przygotowywania i prowadzenia ćwiczeń z zakresu edukacji muzycznej, prowadzenia zespołów rytmiczno-tanecznych, organizowania czasu wolnego dzieci z uwzględnieniem piosenki i dramy na zajęciach pozaszkolnych. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej obowiązująca Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego i Kształcenia Ogólnego dla szkoły podstawowej zakłada, iż jednym z zadań wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej jest: „Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki”. Od kandydatów na studia wymagane jest posiadanie przygotowania pedagogicznego. Natomiast nie jest wymagana znajomość gry na instrumencie muzycznym, ani dyplom ukończenia szkoły muzycznej. Studia kończą się egzaminem dyplomowym.

CZAS TRWANIA:

3 semestry studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

• Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii człowieka
• Rozwój psychofizyczny dzieci i młodzieży
• Dydaktyka i metodyka rytmiki
• Dydaktyka i metodyka tańca
• Dydaktyka i metodyka umuzykalnienia
• Logorytmika
• Zabawy i gry o charakterze korekcyjnym
• Muzyka i rytmika
• Taniec – rodzaje
• Emisja głosu
• Edukacja zdrowotna
• Praktyka zawodowa -90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Samorząd terytorialny

Celem studiów z zakresu Samorząd Terytorialny jest dostarczenie specjalistycznej wiedzy i praktycznych umiejętności koniecznych w pracy w administracji samorządowej. Studia podyplomowe stanowią formę kształcenia przeznaczoną dla osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych. Studia te skierowane są do osób zainteresowanych funkcjonowaniem administracji państwowej i samorządowej. W programie studiów zawierają się zagadnienia związane z podstawami prawa, prawem administracyjnym, prawem samorządu terytorialnego.

Studia kierowane są przede wszystkim do pracowników administracji i działaczy samorządowych, do kierowników lub dyrektorów jednostek organizacyjnych gmin, powiatów i województw, do wszystkich pracowników administracji rządowej oraz do wszystkich osób zainteresowanych tematyką administracji publicznej, którzy ukończyli studia wyższe.

CZAS TRWANIA:

2 semestry, od 01.10 do 30.06.,

studia w trybie niestacjonarnym

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Podstawy prawa administracyjnego

2. Postępowanie administracyjne

3. Ustrój i zadania samorządu

4. Samorząd terytorialny w państwach Unii Europejskiej

5. Prawo pracy z prawem urzędniczym

6. Odpowiedzialność urzędników administracji publicznej

7. Etyka w administracji

8. Nadzór i kontrola w samorządzie terytorialnym

9. Finanse samorządu terytorialnego

10. Zarządzanie jakością w administracji publicznej

11. Prawo Unii Europejskiej

12. Fundusze unijne w samorządzie terytorialnym

13. Zamówienia publiczne

14. Prawo zagospodarowania przestrzennego i planowanie przestrzenne

15. Gospodarowanie mieniem komunalnym

16. Organizacja i funkcjonowanie urzędu gminy i powiatu

KOSZT STUDIÓW:

2700 zł (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Socjoterapia

Studia podyplomowe z zakresu „Socjoterapia” zgodnie z nowymi wymogami skierowane są do osób posiadających ukończone studia I stopnia i studia II stopnia lub jednolite studia magisterskie 5 letnie. Studia przygotowują słuchaczy do zajmowania stanowiska wychowawcy lub nauczyciela w młodzieżowych ośrodka wychowawczych lub młodzieżowych ośrodkach socjoterapii. Studia podyplomowe w dziedzinie socjoterapii ukierunkowane są na rozwijanie wiedzy, a zwłaszcza praktycznych umiejętności wychowawczych i terapeutycznych za pomocą różnych form, metod i technik pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie. Studia te przygotowują absolwentów do diagnozowania niedostosowania społecznego i prowadzenia zajęć terapeutycznych (grupowych i indywidualnych) z dziećmi i młodzieżą z tzw. grup ryzyka (dzieci i młodzież wychowywana w rodzinach dysfunkcyjnych, z diagnozą zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń zachowania).

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do prowadzenia zajęć

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do prowadzenia zajęć

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Socjoterapia w podejściu interdyscyplinarnym

2. Diagnoza zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń zachowania

3. Socjoterapia a rozwój społeczny i osobisty

4. Psychologia i dynamika małych grup

5. Psychopatologia dzieci i młodzieży

6. Trening interpersonalny

7. Trening umiejętności wychowawczych

8. Trening samoświadomości

9. Techniki radzenia sobie ze stresem i techniki relaksacji z elementami muzykoterapii

10. Wsparcie w rozwoju i integracji osobowości poprzez muzykę, twórcze rysowanie i gimnastykę mózgu

11. Metodyka pracy socjoterapeutycznej i warsztaty socjoterapeutyczne

12. Psychologiczne koncepcje człowieka

13. Psychopatologia i psychoterapia rodziny

14. Współczesne kierunki psychoterapii

15. Interwencja kryzysowa

16. Psychospołeczne podstawy kreatywności

17. Komunikacja interpersonalna i sztuka negocjowania

18. Praktyka zawodowa – 120 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna