Szukaj
Close this search box.

Logistyka

Podstawowym celem jest przekazanie słuchaczom najnowszej wiedzy z zakresu logistyki międzynarodowej i profesjonalne przygotowanie do pracy w podmiotach gospodarczych, które uczestniczą w obrocie międzynarodowym. Zarządzanie międzynarodowymi przepływami surowców, materiałów i produktów, wymaga wiedzy o istniejących barierach i obowiązujących procedurach. Niezbędna staje się więc znajomość procedur obowiązujących w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w środowisku międzynarodowym. Dotyczy to osób pracujących zarówno dla globalnych korporacji, ponadnarodowych koncernów, jak i dla mniejszych podmiotów, które uczestniczą w obrocie międzynarodowym. Ukończenie Studiów Podyplomowych Logistyki wydatnie zwiększa szanse kariery w środowisku międzynarodowym. Studia podyplomowe przeznaczone są dla absolwentów wyższych uczelni (z tytułem licencjata, inżyniera lub magistra).

Słuchacze studiów zdobędą umiejętności niezbędne do pracy na stanowiskach kierowniczych i menedżerskich w podmiotach gospodarczych, które uczestniczą w wymianie międzynarodowej i lokalnej. Kształcimy menedżerów pod kątem potrzeb firm funkcjonujących we wszystkich sektorach gospodarczych, w których ma miejsce fizyczny przepływ dóbr i materiałów. Zdobyta wiedza ma ułatwić lub umożliwić pracę na stanowiskach kierowniczych w obszarach logistyki, transportu i spedycji, handlu i dystrybucji, zaopatrzenia i produkcji.

CZAS TRWANIA:

2 semestry, od 01.10 do 30.06, studia w trybie niestacjonarnym

PROGRAM:

1. Podstawy logistyki

2. Logistyka w strategiach firm działających w środowisku międzynarodowym

3. Polityka transportowa Unii Europejskiej

4. Procedury i dokumenty w transporcie i spedycji międzynarodowej

5. Prawo transportowe

6. Optymalizacja wewnętrznych i zewnętrznych procesów logistycznych

7. Strategiczne i operacyjne decyzje logistyczne

8. Regulacje, przepisy i procedury celne

9. Ubezpieczenia transakcji międzynarodowych

10. Outsourcing w logistyce

11. Specyfika i zasady współpracy z operatorem logistycznym

12. Opodatkowanie transakcji wewnątrzwspólnotowych i spoza Unii Europejskiej

13. Finanse międzynarodowe – instrumenty finansowe pozwalające ograniczać ryzyko

14. Controlling

15. Pomiar efektywności działań w łańcuchu dostaw

16. Systemy informatyczne w logistyce

17. Logistyka w produkcji

18. Zarządzanie dystrybucją

19. Metody tworzenia i zasady sterowania międzynarodowymi łańcuchami dostaw

20. Zarządzanie organizacją wyszczuploną (Lean management)

21. Elastyczne systemy logistyczne (Agile systems)

Koszt:

2700 zł (możliwość opłat w 8 ratach), 100 zł opłata rekrutacyjna

Logistyka w szkole

Studia logistyka w szkole adresowane są do nauczycieli posiadających kwalifikacje pedagogiczne chcących kształcić w szkołach średnich i policealnych w zawodach technik logistyk. Studia pozwalają także nauczycielom zawodu na zdobycie i pogłębienie wiedzy z zakresu organizacji i monitorowania przepływu zasobów i informacji w procesach produkcji, dystrybucji, magazynowania oraz w jednostkach organizacyjnych, organizowania i nadzorowania transportu i zarządzania środkami technicznymi, obsługi klientów i kontrahentów, a także z zakresu dydaktyki przedmiotowej w branży TSL ( Transport Spedycja Logistyka). Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie logistyka w szkole pozwoli na praktyczne przełożenie zdobytej wiedzy na proces kształcenia uczniów szkół średnich i policealnych w zawodach technik logistyk.

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych „Logistyka w szkole”, jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Logopedia kliniczna

Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności Logopedia kliniczna skierowane są do absolwentów studiów wyższych magisterskich, kierunków humanistycznych, kierunków pedagogicznych posiadających przygotowanie pedagogiczne i absolwentów studiów wyższych II stopnia kierunków medycznych. Zgodnie z nowymi wymogami Rozporządzenia MNiSW z 25 lipca 2019r. studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.

Uczestnicy studiów podyplomowych z logopedii klinicznej 4-semestralnej po ich ukończeniu uzyskują uprawnienia i kwalifikacji do podjęcia pracy w zawodzie logopedy w placówkach oświatowych
oraz medycznych: w przedszkolach, szkołach, gabinetach prywatnych, oraz placówkach medycznych, pomocy społecznej – zgodnie z wytycznymi zasadami udzielania takiej pomocy. Absolwent posiada umiejętności diagnozowania oraz określania kierunków pracy terapeutycznej zaburzeń mowy, będzie przygotowany do prowadzenia terapii logopedycznej nastawionej na profilaktykę, korygowanie i usuwanie wad wymowy u dzieci pełnosprawnych i z niepełnosprawnościami oraz udzielania porad rodzicom, nauczycielom odnośnie wspierania rozwoju mowy dzieci. Nabędzie umiejętności przygotowania narzędzi pomocnych w prowadzeniu terapii logopedycznej.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450)

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej (I uprawnienia -180 godzin; II uprawnienia – 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

4 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM:

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej

III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie logopedii

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie logopedii

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

Praktyki zawodowe: (I uprawnienia-180 godzin; II uprawnienia -120 godzin)

KOSZT STUDIÓW:

5200 zł (możliwość płatności ratalnej), 100 zł opłata rekrutacyjna

Logopedia ogólna

Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności Logopedia ogólna skierowane są do absolwentów studiów wyższych magisterskich, kierunków humanistycznych, kierunków pedagogicznych posiadających przygotowanie pedagogiczne i absolwentów studiów wyższych II stopnia kierunków medycznych. Zgodnie z nowymi wymogami Rozporządzenia MNiSW z 25 lipca 2019r. studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.

Uczestnicy studiów podyplomowych z logopedii 3-semestralnej po ich ukończeniu uzyskują uprawnienia i kwalifikacje do podjęcia pracy w zawodzie nauczyciela – logopedy w placówkach oświatowych. Absolwent posiada umiejętności diagnozowania oraz określania kierunków pracy terapeutycznej zaburzeń mowy.

Będzie przygotowany do prowadzenia terapii logopedycznej nastawionej na profilaktykę, korygowanie oraz eliminowanie wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Po ukończeniu studiów absolwent będzie miał uprawnienia do udzielania porad rodzicom i nauczycielom odnośnie wspierania rozwoju mowy dzieci. Nabędzie umiejętności przygotowania narzędzi pomocnych w prowadzeniu terapii logopedycznej.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450)

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej (I uprawnienia -180 godzin; II uprawnienia – 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej

III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie logopedii

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie logopedii

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

Praktyki zawodowe: (I uprawnienia-180 godzin; II uprawnienia -120 godzin)

KOSZT STUDIÓW:

4200 zł (możliwość opłat w 12 ratach), opłata rekrutacyjna

Matematyka w szkole

Studia podyplomowe kierowane są do nauczycieli, którzy chcą uzyskać uprawnienia do nauczania matematyki. Celem studiów podyplomowych jest poszerzenie wiedzy matematycznej słuchaczy w wymiarze potrzebnym do nauczania matematyki w szkołach na wszystkich etapach kształcenia.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych „Matematyka w szkole”, jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Metodyka i metodologia pracy socjalnej

Studia podyplomowe na kierunku „Metodyka i metodologia pracy socjalnej” dedykowane są do absolwentów studiów wyższych chcących uzyskać kwalifikacje pracownika socjalnego. Zgodnie z nowelizacją  ustawy o pomocy społecznej z dnia 15 kwietnia 2021r. celem studiów jest przygotowanie kadry do pracy w placówkach służb społecznych. Szczególnym celem studiów jest nabycie umiejętności w zakresie stosowania metodyki i metodologii w pracy socjalnej, określanie priorytetów w zarządzaniu zasobami w pomocy społecznej, jak również tworzenie lokalnych strategii i programów rozwiązywania problemów społecznych. Absolwent w/w studiów nabywa wiedzę, z takich dziedzin, jak: polityka społeczna, psychologia, socjologia, pedagogika, prawo, medycyna społeczna, gerontologia. Zdobywa umiejętności metodologiczne, społeczne i umiejętności menadżerskie. Potrafi stosować w praktyce metody i techniki interwencji socjalnej i pracy opiekuńczej. Pogłebia umiejętności komunikacyjne, nawiązywania kontaktu oraz współpracy.

Posiada umiejętność twórczego rozwiązywania problemów społecznych, organizowania pracy oraz kierowania zespołem ludzkim. Doskonale sprawdza się nie tylko jako pracownik socjalny w instytucjach pomocy społecznej czy placówkach opiekuńczych, centrach pomocy rodzinie, ale także jako opiekun lub wychowawca środowiskowy, streetworker, instruktor w domach pomocy społecznej i pogotowiach opiekuńczych. Absolwent jest przygotowany  do pracy w placówkach pomocy społecznej tj.: regionalnych ośrodkach polityki społecznej, powiatowych centrach pomocy rodzinie i ośrodkach pomocy społecznej, placówkach opiekuńczo wychowawczych, domach pomocy społecznej dla osób starszych oraz niepełnosprawnych intelektualnie, psychicznie i fizycznie, jednostkach organizacyjnych do spraw zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu, ośrodkach wsparcia, w placówkach dla bezdomnych, alkoholików i narkomanów, zakładach karnych, ośrodkach dla uchodźców oraz w organizacjach pozarządowych. Studiując ten kierunek jednocześnie słuchacz może zapisać się na specjalizacyjne szkolenie z zakresu organizacji pomocy społecznej, prowadzone w ramach umowy Instytutu Studiów Podyplomowych z Wyższą Szkołą Komunikacji Społecznej, która posiada stosowne zezwolenia Ministerstwa Rodziny na prowadzenie takich szkoleń. Dyplom ukończenia specjalizacyjnego szkolenia  umożliwia awans zawodowy i pełnienie funkcji kierowniczych w instytucjach i organizacjach pomocy społecznej.

CZAS TRWANIA:

2 semestry studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

RAMOWY PROGRAM:

1.Teoretyczne podstawy pracy socjalnej
2. Wybrane zagadnienia z zakresu przepisów dotyczących pomocy społecznej
3. Struktura i organizacja pomocy społecznej
4. Warsztat pracy pracownika socjalnego
5. Metodyka pracy socjalnej
6. Projekt socjalny
7. Komunikacja interpersonalna w pracy socjalnej
8. Mediacje i negocjacje w pomocy społecznej
9. Praca socjalna w społeczności lokalnej
10. Stres i wypalenie zawodowe
11. Wizyty studyjne w instytucjach pomocy społecznej

KOSZTY:

2700 zł. ( możliwość opłat w 8 ratach ) oraz opłata rekrutacyjna

Muzyka w szkole

Studia podyplomowe na kierunku „Muzyka w szkole” adresowane są do absolwentów studiów wyższych licencjackich i magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym, a także do czynnych zawodowo nauczycieli chcących uzyskać kwalifikacje do prowadzenia zajęć muzyki. Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć z przedmiotu muzyka, muzykoterapii (np. w ramach zajęć rewalidacyjnych) oraz zajęć muzycznych w różnych placówkach oświatowo- wychowawczych, ośrodkach i domach kultury.

Studia przygotowują do praktycznej działalności muzycznej dziecka (muzykowania, śpiewania, tańczenia, przeżywania muzyki, kreacji muzycznej). Studia dostarczają m.in.wiedzę z zakresu muzyki, podstaw gry na instrumencie, doskonalenie umiejętności współpracy ze środowiskiem oraz muzykoterapii. Program na studiach podyplomowych jest zgodny z przepisami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r., poz. 1450).

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

Zagadnienia tematyczne dotyczą:
1. Analiza dzieł muzycznych.
2. Edukacja z zakresu wiedzy o sztuce z elementami estetyki.
3. Emisja i higiena głosu.
4. Historia muzyki z literaturą muzyczną.
5. Kształcenie słuchu.
6. Dydaktyka nauczania muzyki.
7. Metodyka nauczania muzyki.
8. Pedagogiczne konteksty komunikacji.
9. Podstawy nauki gry na instrumentach.
10. Problemy etyczne w muzyce i prawa autorskie.
11. Prowadzenie chórów i zespołów instrumentalnych.
12. Psychopedagogika twórczości.
13. Rola kultury i sztuki w życiu człowieka.
14. Taniec i ruch.
15. Technologie informatyczne i multimedialne w muzyce.
16. Teoria muzyki z harmonią.
17. Muzykoterapia.
18. Praktyka zawodowa- 90 godzin.

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz 100 zł opłata rekrutacyjna

Nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego

Studia podyplomowe na kierunku „Nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego” adresowane są przede wszystkim do pracujących w polskich szkołach nauczycieli języka polskiego i języków obcych, coraz częściej spotykających się z dziećmi i młodzieżą z doświadczeniem migracyjnym, a także dla osób chcących zdobyć umiejętności w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego / drugiego. Kandydaci na studia podyplomowe „Nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego”powinni mieć wykształcenie filologiczne. Celem studiów jest zapoznanie z metodami nauczania języka polskiego jako obcego, opisy poziomów kompetencji językowej i metody testowania języka polskiego jako obcego, umiejętność korzystania z istniejących materiałów dydaktycznych i tworzenie pomocy dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów w zależności od wieku czy języka pierwszego uczących się oraz poznanie różnych sposobów wykorzystania nowoczesnych technik w nauczania języka polskiego jako obcego, drugiego w tym propagowanie wiedzy integrującej program nauczania języka z wiedzą o polskich realiach i polskiej kulturze.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450) – przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

Zagadnienia tematyczne dotyczą:
1. Nauczania języka polskiego jako drugiego i odziedziczonego.
2. Nauczanie dzieci i młodzieży.
3. Wprowadzenie do metodyki nauczania języka polskiego jako obcego.
4. Nauczanie wymowy polskiej.
5. Tradycje i metody nauczania języka polskiego jako obcego.
6. Gramatyka funkcjonalna języka polskiego.
7. Dydaktyka przedmiotu.
8. Metodyka nauczania sprawności językowych.
9. Gramatyka komunikacyjna języka polskiego.
10. Nowe technologie w nauczaniu cudzoziemców.
11. Nauczanie wiedzy o Polsce.
12. Komunikacja międzykulturowa w nauczaniu języka polskiego jako obcego.
13. Praktyka zawodowa – 90 godz.

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych

Studia skierowane są głównie do osób zajmujących się szeroko rozumianą problematyką ochrony informacji i danych osobowych we wszystkich sektorach gospodarki (pracownicy przedsiębiorstw i firm, administracji państwowej i samorządowej, służb mundurowych), tj. do osób, które kierują lub przygotowują się do pracy w pionach ochrony danych osobowych i informacji niejawnych lub odpowiadają za politykę bezpieczeństwa w swoich jednostkach organizacyjnych, a w szczególności do osób zatrudnionych w charakterze pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, pełniących funkcję ABI oraz wszystkich zatrudnionych w pionach ochrony informacji niejawnych. Zapraszamy także pracowników kadr, PR, kierowników lub pracowników jednostek organizacyjnych, którzy obecnie lub w przyszłości zamierzają specjalizować się w zagadnieniach ochrony danych osobowych i prywatności.

Celem studiów jest podnoszenie kwalifikacji pracowników administracji samorządowej i rządowej, służb mundurowych, firm oraz przedsiębiorstw mających w swej działalności do czynienia z danymi osobowymi, informacjami prawnie chronionymi. Celem studiów jest także przygotowanie specjalistów do pełnienia funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji (Inspektora Ochrony Danych Osobowych – w myśl planowanych regulacji UE) oraz wsparcie merytoryczne osób już zajmujących się tą problematyką. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń w trakcie trwania studiów, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

2 semestry ( w tym jeden on-line) od 01.10 do 30.06,

studia w trybie niestacjonarnym

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Wybrane elementy bezpieczeństwa narodowego.

2. Podstawy prawne ochrony informacji niejawnych.

3. Ochrona danych osobowych – podstawy teoretyczne i aspekty praktyczne.

4. Tworzenie dokumentacji z zakresu danych osobowych.

5. Praktyczne aspekty ochrony informacji niejawnych: bezpieczeństwo osobowe, bezpieczeństwo przemysłowe, bezpieczeństwo teleinformatyczne.

6. Standardy ochrony informacji niejawnych w NATO i UE.

7. Bezpieczeństwo informacji biznesowych. Teoretyczne i praktyczne aspekty ustanawiania i wdrażania tajemnicy przedsiębiorstwa.

8. Systemy zarządzania jakością i bezpieczeństwem informacji. Szacowanie i zarządzanie ryzykiem ochrony informacji niejawnych.

9. Funkcjonowanie kancelarii tajnych i niejawnych. Obieg dokumentów niejawnych.

10. Archiwizacja dokumentów.

11. Inwigilacja (nadzór) w społeczeństwie informacyjnym.

12. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji w stanach kryzysowych/ekstremalnych.

13. Nowoczesne techniki technologii i ochrony informacji.

KOSZT STUDIÓW:

2700zł (możliwość opłat w 8 ratach), 100 zł opłata rekrutacyjna

Pedagogika korekcyjna (terapia pedagogiczna)

Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności „Pedagogika korekcyjna” (terapia pedagogiczna) zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.

Celem studiów podyplomowych z pedagogiki korekcyjnej jest poznanie teoretycznych podstaw terapii pedagogicznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i ich praktycznego zastosowania w diagnozie pedagogicznej i oddziaływaniach terapeutycznych wobec dziecka z grup ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w pracy terapeutycznej w przedszkolu, szkole, poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Studia mają charakter kwalifikacyjny i nadają uprawnienia terapeuty pedagogicznego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. (Dz.U.2017.poz.1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, a program studiów jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz.1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej(I uprawnienia -180 godzin: II uprawnienia-120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

III moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej w zakresie pedagogiki korekcyjnej

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie pedagogiki korekcyjnej

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie pedagogiki korekcyjnej i oddziaływań terapeutycznych

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz 100 zł opłata rekrutacyjna

Pedagogika korekcyjna z integracją sensoryczną

Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności Pedagogika korekcyjna z integracją sensoryczną” zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.

Celem studiów podyplomowych z pedagogiki korekcyjnej z elementami integracji sensorycznej jest poznanie teoretycznych podstaw terapii pedagogicznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i ich praktycznego zastosowania w diagnozie pedagogicznej i oddziaływaniach terapeutycznych wobec dziecka z grup ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w pracy terapeutycznej w przedszkolu, szkole, poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poznanie wiedzy i umiejętności w zakresie integracji sensorycznej, jej rozwoju i wpływu na rozwój emocjonalny, ruchowy i poznawczy dziecka. Zapoznanie z dysfunkcjami Integracji Sensorycznej i ich wpływem na funkcjonowanie dziecka. Studia mają charakter kwalifikacyjny i nadają uprawnienia terapeuty pedagogicznego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. (Dz.U.2017.poz.1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, a program studiów jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej
(I uprawnienia- 180godzin; II uprawnienia 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej o specjalności pedagogiki korekcyjnej

III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie pedagogiki korekcyjnej

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie pedagogiki korekcyjnej i oddziaływań terapeutycznych

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Anatomia z fizjologią człowieka. Budowa i funkcjonowanie zmysłów aspekt medyczny

– równowaga, wzrok, słuch, dotyk, smak.

2. Wybrane zagadnienia z pedagogiki ogólnej, pedagogiki specjalnej i neurologii dziecięcej, psychologii ogólnej, poznawczej i klinicznej.

3. Rozwój ruchowy oraz zaburzenia rozwoju dziecka od 0 do 3 roku życia.

4. Wczesna diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci.

5. Diagnoza pedagogiczna.

6. Warsztat pracy w terapii pedagogicznej z integracją sensoryczną.

7. Diagnoza i terapia SI u dzieci z różnymi deficytami:

• mózgowym porażeniem dziecięcym,

• niepełnosprawnością wzrokową

• obniżoną sprawnością intelektualną

• dziecko ze spektrum autyzmu,

• dzieci z zespołem wad wrodzonych, Zespół Downa,

• dzieci z deficytami przetwarzania  sensorycznego, FAS.

8. Rozwój i dysfunkcje sfery poznawczej i motorycznej.

9. Wczesne wspomaganie dziecka.

10. Terapia trudności w nauce czytania i pisania

11. Metodyka zajęć korekcyjno – kompensacyjnych z integracją sensoryczną.

12. Metodyka zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego.

13. Planowanie i organizowanie procesu terapeutycznego.

14. Wpływ integracji sensorycznej na rozwój mowy i sposób odżywiania się.

15. Psychologiczne problemy rodzin dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi.

16. Prawo oświatowe w zakresie terapii pedagogicznej, pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

17. Casystudy – studium przypadku.

KOSZT STUDIÓW:

4200 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz 100 zł opłata rekrutacyjna

Pedagogika leczniczo-terapeutyczno

Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności „Pedagogika leczniczo-terapeutyczna” przygotowują słuchaczy do pracy z dziećmi i młodzieżą chorymi, w tym przewlekle chorymi, w jednostkach oświatowych zorganizowanych w podmiotach leczniczych.

Zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej. Celem studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki leczniczo-terapeutycznej jest przygotowanie wysoko wykwalifikowanej kadry do pracy w przedszkolach i szkołach zorganizowanych w podmiotach leczniczych (nauczycieli przedmiotowych do nauczania w szkołach przyszpitalnych, pedagogów do pracy w roli wychowawcy w szkołach zorganizowanych w podmiotach leczniczych). Absolwenci uzyskują uprawnienia do nauczania w klasach integracyjnych, szkołach sanatoryjnych i przyszpitalnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz do pracy w zakresie wczesnej interwencji wobec dzieci z przewlekłą chorobą somatyczną i niepełnosprawnością ruchową. Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450)

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej (I uprawnienia -180 godzin: II uprawnienia- 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ
W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:
I moduł; Dydaktyka specjalna
II moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu
III moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej w zakresie pedagogiki leczniczo- terapeutycznej
IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin
Przygotowanie merytoryczne:
I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej
II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie pedagogiki leczniczo-terapeutycznej
III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

KOSZT STUDIÓW:

3600zł. (możliwość płatności ratalnej), 100 zł opłata rekrutacyjna