Kompleksowy program rozwijania kompetencji kluczowych uczniów skierowany do kadr zarządzających placówek oświatowych w województwie wielkopolskim

Wypracowane w ramach projektu i wdrożone szczegółowe plany i programy doradcze oraz plany wspomagania z diagnozą przekazane przez uczestników.

Szczegóły można znaleźć pod linkiem.

Projekt „Kompleksowy program rozwijania kompetencji kluczowych uczniów skierowany do kadr zarządzających placówek oświatowych w województwie wielkopolskim” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Projekt skierowany jest do:
• dyrektorów,
• wicedyrektorów,
• kierowników zespołów przedmiotowych
• kierowników świetlic szkolnych z szkół/ przedszkoli/ placówek

z terenu województwa wielkopolskiego, w tym min. 312 osób pracujących na terenie gmin wiejskich i wiejsko-miejskich.

W ramach projektu:

1. Do końca 06.2019 r. min. 624 osoby (w tym 500 kobiet i 124 mężczyzn) zostanie objętych wsparciem tj. dyrektorzy, wicedyrektorzy, kierownicy zespołów przedmiotowych oraz kierownicy świetlic szkolnych ze szkół/przedszkoli/placówek z terenu województwa wielkopolskiego, podniosą kompetencje w zakresie wykorzystania systemu wspomagania rozwoju, kompetencji kluczowych uczniów, niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

2. Do końca 06.2020 r. w min. 624 szkołach/przedszkolach z terenu województwa wielkopolskiego, wdrożony zostanie kompleksowy system wspomagania placówki w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych uczniów, niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego , właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.
W ramach projektu planuje się przeprowadzenie szkoleń dotyczących podniesienia kompetencji/wzmocnienia umiejętności przywódczych kadry kierowniczej szkół/przedszkoli/placówek z województwa wielkopolskiego, w zakresie wykorzystania systemu wspomagania rozwoju kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

Wsparcie projektowe przewiduje szkolenie jednego Uczestnika projektu w wymiarze 72 godzin dydaktycznych.

Szkolenia stacjonarne (72 godziny) realizowane będą w formie trzech 3 dniowych zjazdów.

Szkolenia realizowane będą w podziale na grupy niezaawansowane i zaawansowane.

Uczestnicy będą przydzielani do grup na podstawie przeprowadzonej uprzednio diagnozy potrzeb szkoleniowych.

Szkolenia dla Uczestników są bezpłatne.

Ze wsparcia wyklucza się kadrę:
• szkół/przedszkoli przewidzianych do likwidacji
• szkół/przedszkoli objętych wsparciem w zakresie wspomagania w ramach projektów pozakonkursowych ORE oraz projektów konkursowych realizowanych w Działaniu 2.10 PO WER dot.: szkolenia i doradztwa dla pracowników systemu wspomagania pracy szkoły i organów prowadzących oraz trenerów , wsparcia tworzenia szkół ćwiczeń, szkolenia i doradztwa dla kadry kierowniczej systemu oświaty (w tym kadry JTS) pod kątem kształtowania umiejętności.

W przypadku placówek wsparcie może być udzielone jedynie placówkom nie udzielającym wsparcia szkołom i przedszkolom, a więc ujętych w art. 2 ust. 3-5, 7-8 ustawy z dnia 14.12.2016r. Prawo oświatowe. Ponadto z jednej szkoły może wziąć udział tylko jedna osoba.

Całkowita wartość projektu: 5 764 773,30 zł.
Kwota dofinansowania: 5 591 830,10 zł.

Projekt dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ:

Lider Projektu:

Logo MIRConsulting

Partnerzy:

Logo Axon
Logo MDDP

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO

Forum kadry wspomagania oświaty

Wypracowane w ramach projektu i wdrożone szczegółowe plany i programy doradcze oraz plany wspomagania z diagnozą przekazane przez uczestników.

Szczegóły można znaleźć tutaj.

Dnia 27 września 2018 r. w siedzibie Ministerstwa Edukacji Narodowej firma MIR CONSULTING podpisała umowę o dofinansowanie projektu edukacyjnego. Projekt będzie realizowany przez MIR CONSULTING w partnerstwie z Podlaskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku będącym jednostką organizacyjną AXON Centrum Edukacyjno Medyczne Leszek Twarowski oraz z Zachodniopomorską Grupą Doradczą w Szczecinie.

Tematem projektu jest zwiększenie skuteczności działań podejmowanych przez pracowników instytucji systemu wspomagania oraz trenerów na rzecz kształcenia kompetencji kluczowych uczniów poprzez udział pracowników instytucji wspomagających i trenerów w szkoleniach i przeprowadzenie przez nich kompleksowego procesu wspomagania w placówkach. W projekcie weźmie udział 900 osób.

Projekt będzie realizowane w terminie do 2020-05-31 na obszarze całego kraju. Całkowita wartość projektu to 7 363 753,45 zł, wartość dofinansowania to 7 142 840,84 zł.

Projekt pn. „Forum kadry wspomagania oświaty” jest realizowany za pośrednictwem Ministerstwa Edukacji Narodowej jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Rozwój Edukacja na lata 2014-2020.


PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO

Kompleksowy program wspomagania dolnośląskich szkół

Projekt „Kompleksowy program wspomagania dolnośląskich szkół” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Projekt skierowany jest do:
• dyrektorów,
• wicedyrektorów,
• kierowników zespołów przedmiotowych oraz
• kierowników świetlic szkolnych z szkół/ przedszkoli/ placówek
z terenu województwa dolnośląskiego, w tym min. 240 osób pracujących na terenie gmin wiejskich i wiejsko-miejskich.

W ramach projektu:

1. Do końca IX.2019 r. min. 480 osób (w tym 408 kobiet i 72 mężczyzn) zostanie objętych wsparciem tj. dyrektorzy, wicedyrektorzy, kierownicy zespołów przedmiotowych oraz kierownicy świetlic szkolnych ze szkół/przedszkoli z terenu województwa dolnośląskiego, podniosą kompetencje w zakresie wykorzystania systemu wspomagania rozwoju kompetencji kluczowych uczniów, niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

2. Do końca VII.2020 r. w min. 480 szkołach/przedszkolach z terenu województwa dolnośląskiego, wdrożony zostanie kompleksowy system wspomagania placówki w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego ,właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

W ramach projektu planuje się przeprowadzenie szkoleń dotyczących podniesienia kompetencji/wzmocnienia umiejętności przywódczych kadry kierowniczej szkół/przedszkoli/placówek z województwa dolnośląskiego w zakresie wykorzystania systemu wspomagania rozwoju kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

Wsparcie projektowe przewiduje szkolenie jednego Uczestnika projektu w wymiarze 72 godzin dydaktycznych.

Szkolenia stacjonarne (72 godziny) realizowane będą w formie trzech 3 dniowych zjazdów.

Szkolenia realizowane będą w podziale na grupy niezaawansowane i zaawansowane.

Uczestnicy będą przydzielani do grup na podstawie przeprowadzonej uprzednio diagnozy potrzeb szkoleniowych.

Uczestnik decydując się na udział w szkoleniu, jednocześnie deklaruje wywiązanie się z dopełnienia obowiązku, polegającego na przeprowadzeniu – po zakończeniu cyklu szkoleniowego – procesu wspomagania w przedszkolu/szkole/placówce, gdzie pełni funkcję kierowniczą, w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów.

Szkolenia są bezpłatne dla uczestników.

Całkowita wartość projektu: 4 833 290,20 zł
Kwota dofinansowania: 4 688 290,20 zł

Projekt dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

 


PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO

Profesjonalny system wspomagania szkół z woj. opolskiego

Projekt „Profesjonalny system wspomagania szkół z województwa opolskiego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Projekt skierowany jest do:
• dyrektorów,
• wicedyrektorów,
• kierowników zespołów przedmiotowych,
• kierowników świetlic szkolnych szkół/przedszkoli/ placówek
z terenu województwa opolskiego, w tym min. 96 osób pracujących na terenie gmin wiejskich i wiejsko-miejskich.

W ramach Projektu:

1. Do końca 11.2019 r. min. 192 osoby (w tym 163 kobiety i 29 mężczyzn) zostanie objętych wsparciem tj. dyrektorzy, wicedyrektorzy, kierownicy zespołów przedmiotowych oraz kierownicy świetlic szkolnych szkół/przedszkoli/placówek z terenu województwa opolskiego, podniosą kompetencje w zakresie wykorzystania systemu wspomagania rozwoju, kompetencji kluczowych uczniów, niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.
2. Do końca 06.2020 r. w min. 192 szkołach/przedszkolach z terenu województwa opolskiego, wdrożony zostanie kompleksowy system wspomagania placówki, w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego ,właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

W ramach Projektu planuje się przeprowadzenie szkoleń dotyczących podniesienia kompetencji/wzmocnienia umiejętności przywódczych kadry kierowniczej szkół/przedszkoli/placówek z województwa opolskiego, w zakresie wykorzystania systemu wspomagania rozwoju kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

Wsparcie projektowe przewiduje szkolenie jednego Uczestnika Projektu w wymiarze 72 godzin dydaktycznych. Szkolenia stacjonarne (72 godziny) realizowane będą w formie trzech 3-dniowych zjazdów (po 8 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa=45 min). Szkolenia realizowane będą w podziale na grupy zaawansowane i niezaawansowane.
Uczestnicy będą przydzielani do grup na podstawie przeprowadzonej uprzednio diagnozy potrzeb szkoleniowych.

Uczestnik decydując się na udział w szkoleniu, jednocześnie deklaruje wywiązanie się z dopełnienia obowiązku, polegającego na przeprowadzeniu – po zakończeniu cyklu szkoleniowego – procesu wspomagania w przedszkolu/szkole/placówce, gdzie pełni funkcję kierowniczą, w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów.

Szkolenia dla Uczestników są bezpłatne.

Całkowita wartość projektu: 1 992 585,60 zł.
Kwota dofinansowania: 1 932 806,60 zł.

Projekt dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Profesjonalny system wspomagania szkół z województwa lubuskiego

Wypracowane w ramach projektu i wdrożone szczegółowe
plany i programy doradcze oraz plany wspomagania z diagnozą przekazane
przez uczestników.

Indywidualny Plan i Program Doradczy.
Plan wspomagania – Przedszkole.
Plan wspomagania – Szkoła Ponadpodstawowa.
Plan wspomagania – Szkoła Podstawowa.

Projekt „Profesjonalny system wspomagania szkół z województwa lubuskiego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Projekt skierowany jest do:
• dyrektorów,
• wicedyrektorów,
• kierowników zespołów przedmiotowych,
• kierowników świetlic szkolnych z szkół/ przedszkoli/ placówek
z terenu województwa lubuskiego, w tym min. 88 osób pracujących na terenie gmin wiejskich i wiejsko-miejskich.

W ramach Projektu:

1. Do końca 11.2019 r. min. 176 osób (w tym 150 kobiet i 26 mężczyzn) zostanie objętych wsparciem tj. dyrektorzy, wicedyrektorzy, kierownicy zespołów przedmiotowych oraz kierownicy świetlic szkolnych ze szkół/przedszkoli/placówek z terenu województwa lubuskiego, podniosą kompetencje w zakresie wykorzystania systemu wspomagania rozwoju, kompetencji kluczowych uczniów, niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

2. Do końca 07.2020 r. w min. 176 szkołach/przedszkolach z terenu województwa lubuskiego, wdrożony zostanie kompleksowy system wspomagania placówki w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych uczniów, niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego , właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

W ramach Projektu planuje się przeprowadzenie szkoleń dotyczących podniesienia kompetencji/wzmocnienia umiejętności przywódczych kadry kierowniczej szkół/przedszkoli/placówek z województwa lubuskiego, w zakresie wykorzystania systemu wspomagania rozwoju kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, nauczania eksperymentalnego, właściwych postaw uczniów oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

Wsparcie projektowe przewiduje szkolenie jednego Uczestnika Projektu w wymiarze 72 godzin dydaktycznych. Szkolenia stacjonarne (72 godziny) realizowane będą w formie trzech 3 dniowych zjazdów(po 8 godzin szkoleniowych, 1 godzina szkoleniowa=45 min). Szkolenia realizowane będą w podziale na grupy niezaawansowane i zaawansowane.
Uczestnicy będą przydzielani do grup na podstawie przeprowadzonej uprzednio diagnozy potrzeb szkoleniowych.

Uczestnik decydując się na udział w szkoleniu, jednocześnie deklaruje wywiązanie się z dopełnienia obowiązku, polegającego na przeprowadzeniu – po zakończeniu cyklu szkoleniowego – procesu wspomagania w przedszkolu/szkole/placówce, gdzie pełni funkcję kierowniczą, w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych uczniów.

Szkolenia dla Uczestników są bezpłatne.

Ze wsparcia wyklucza się kadrę:
• szkół/przedszkoli przewidzianych do likwidacji
• szkół/przedszkoli objętych wsparciem w zakresie wspomagania w ramach projektów pozakonkursowych ORE oraz projektów konkursowych realizowanych w Działaniu 2.10 PO WER dot.: szkolenia i doradztwa dla pracowników systemu wspomagania pracy szkoły i organów prowadzących oraz trenerów , wsparcia tworzenia szkół ćwiczeń, szkolenia i doradztwa dla kadry kierowniczej systemu oświaty (w tym kadry JTS) pod kątem kształtowania umiejętności
W przypadku placówek wsparcie może być udzielone jedynie placówkom nie udzielającym wsparcia szkołom i przedszkolom, a więc ujętych w art. 2 ust. 3-5, 7-8 ustawy z dnia 14.12.2016r. Prawo oświatowe. Ponadto z jednej szkoły może wziąć udział tylko jedna osoba.

Całkowita wartość Projektu: 1 843 624,80 zł
Kwota dofinansowania: 1 788 315,80 zł

Projekt dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.


PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO