Psychotraumatologia (NOWOŚĆ)

OPIS KIERUNKU:

Studia podyplomowe z psychotraumatologii skierowane są do absolwentów studiów wyższych z zakresu psychologii, pedagogiki, pracy socjalnej oraz studiów medycznych (lekarzy, pielęgniarek, ratowników). Dedykowane są osobom, które w swojej pracy będą spotykać się z doświadczeniem  traumy a także jej psychologicznymi skutkami. Słuchacz w trakcie trwania studiów zostanie przygotowany do rozpoznania, zdiagnozowania oraz podjęcia działań interwencyjnych w sytuacjach związanych z traumą. Program studiów przewiduje przekazanie wiedzy o nowoczesnych metodach diagnozy i interwencji, które przygotują słuchacza do udzielania profesjonalnej pomocy psychologicznej osobom przeżywającym traumę. Absolwent nabędzie także praktyczne umiejętności z zakresu profilaktyki zaburzeń osób dotkniętych traumą o różnorodnej etiopatogenezie. Studia przygotowują do pracy w różnych instytucjach takich jak: ośrodki interwencji kryzysowej, szpitale psychiatryczne, ośrodki pomocy społecznej, placówki opiekuńczo-wychowawcze, gabinety psychologiczne. Ukończenie kształcenia umożliwia uzyskanie kwalifikacji zawodowych z zakresu psychotraumatologii zgodne z klasyfikacją zawodów i specjalności opracowaną przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: kod zawodu – 229910.

CZAS TRWANIA:

2 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania (m.in. wykorzystanie technik kształcenia na odległość- e-learning).

PROGRAM RAMOWY:

  1. Wprowadzenie do psychotraumatologii
  2. Psychotraumatologia i psychologia kliniczna
  3. Trauma i dysocjacja
  4. Interwencja kryzysowa
  5. Pomoc psychologiczna w pracy z traumą
  6. Traumy i ich konsekwencje
  7. Traumatyczny rozwój – uwarunkowania i konsekwencje
  8. Suicydalność i autodestrukcja
  9. Terapia EMDR
  10. Terapia eklektyczna PTSD
  11.  Narzędzia diagnostyczne i metody pomiaru traumy
  12. Procedura przedłużonej ekspozycji (PE)  i przetwarzania poznawczego (CPT)
  13. Chorzy onkologicznie. Psychologiczne aspekt choroby
  14. Ekspozycyjna terapia narracyjna (NET)
  15. Wtórna traumatyzacja i jej psychologiczne aspekty.

KOSZT STUDIÓW:

6000 zł (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Psychoonkologia (NOWOŚĆ)

OPIS KIERUNKU:

Studia podyplomowe z psychoonkologii skierowane są do absolwentów studiów wyższych z zakresu psychologii chcących podjąć pracę w opiece paliatywnej i hospicyjnej, szpitalach, poradniach i klinikach a także personelu medycznego oraz osób pracujących z pacjentami onkologicznymi takimi jak: osoby  duchowne, pedagodzy, socjolodzy, pracownicy socjalni. Słuchacz uzyska przygotowanie z zakresu medycznych i psychologicznych aspektów choroby nowotworowej celem udzielania wsparcia pacjentom i ich rodzinom w procesie leczenie. Absolwent pozyska kompetencje odnoszące się do przeciwdziałania emocjonalnym skutkom choroby onkologicznej oraz dobędzie umiejętności z zakresu udzielania pomocy bliskim w sytuacji śmierci pacjenta. Celem studiów jest  rozwijanie u słuchacza umiejętności diagnostycznych, interwencyjnych, terapeutycznych z zakresu onkologii, psychologii i opieki paliatywnej w taki sposób, aby dogłębnie zrozumieć doświadczenia pacjentów onkologicznych, ich reakcje psychologiczne na różnych etapach choroby oraz  potrzeby emocjonalne.

CZAS TRWANIA:

2 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania (m.in. wykorzystanie technik kształcenia na odległość- e-learning).

PROGRAM RAMOWY:

  1. Wprowadzenie do psychoonkologii
  2. Choroby nowotworowe
  3. Diagnoza i leczenie chorób nowotworowych
  4. Podstawy psychoonkologii dorosłych
  5. Podstawy psychoonkologii dzieci i młodzieży
  6. Komunikacja z chorym onkologicznie.
  7. Rodzina chorego na wszystkich etapach leczenia choroby nowotworowej
  8. Doświadczenie żałoby
  9. Terapie wspierające
  10. Racjonalna Terapia Zachowania
  11. Profilaktyka i wykorzystanie zasobów do zdrowienia
  12. Choroba nowotworowa i inwalidztwo
  13. Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

KOSZT STUDIÓW:

6000 zł (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Coaching i mentoring (NOWOŚĆ)

OPIS STUDIÓW

Celem studiów „Podyplomowe studia z zakresu Coachingu i Mentoringu” jest przygotowanie słuchaczy do prowadzenia sesji i procesów coachingu oraz mentoringu, wzbogacenie warsztatu o narzędzia i techniki coachingowe i mentoringowe, rozwijanie postawy coacha i mentora oraz uzupełnienie wiedzy oraz doświadczenia przydatnych we wspieraniu ludzi w procesie rozwoju zawodowego i kariery. Kierunek ten został przygotowany zarówno z myślą o osobach chcących pełnić funkcję profesjonalnego coacha i/lub mentora prowadzącego formalne sesje i doradztwo, jak i tych chcących wykorzystać pewne elementy coachingu i monitoringu w swojej pracy m.in: w pracy psychologa, nauczyciela / pedagoga, w zarządzaniu zespołem, motywowaniu i podnoszeniu kompetencji pracowników, doradztwie zawodowym, trenerstwie, szkoleniach itp. Studia te umożliwią zdobycie specjalistycznej wiedzy oraz umiejętności: mającej zastosowanie w różnych dziedzinach życia, sektorach i obszarach działalności w tym: zawodowym, edukacyjnym, zdrowotnym, doradczym, psychologii sportu i przywództwa, zarządzaniu, rozwoju organizacyjnego i kadr, nauczania w szkołach itd. mogących pomóc osobom i zespołom poprzez zwiększenie wydajności, zarządzanie talentami oraz radzenie sobie z konfliktami, stresem i zmianami. Studia te stanowią idealną propozycję dla osób, które chcą uzupełnić ofertę swoich usług, pozyskać klientów sektora biznesowego jak również w obszarze wsparcia jako mentor pracy w systemie edukacji (mentoring nauczycieli). Wybierając studia z zakresu coachingu i mentoringu absolwenci uzyskują kompleksową wiedzę merytoryczną, a przede wszystkim praktyczne umiejętności z obu obszarów, stanowiące obecnie jedne z najbardziej cenionych kompetencji na rynku pracy.

CZAS TRWANIA:
2 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania (m.in. wykorzystanie technik kształcenia na odległość e-learning).

PROGRAM RAMOWY:

Moduł I

1.Czym jest coaching: podstawowe zasady i strategie coachingu. Czym jest mentoring: podstawowe zasady i strategie mentoringu

2.Różnice pomiędzy mentoringiem a coachingiem

3.Typy i rodzaje coachingu. Typy i rodzaje mentoringu

4.Coaching i mentoring a inne metody pracy w relacji indywidualnej i grupowej.

5.Kontrakt coachingowy, Kontrakt mentoringowy.

6.Specyfika i warunki coachingu. Specyfika i warunki mentoringu.

7. Zastosowania coachingu. Zastosowanie mentoringu.

8.Podstawowe umiejętności coacha. Podstawowe umiejętności mentora.

9.Rola i postawa coacha. Rola i postawa mentora.

10.Rola coachee w procesie coachingowym. Rola mentee w procesie mentoringu.

11.Relacja i partnerstwo w coachingu. Relacja i partnerstwo w procesie mentoringu.

12.Najefektywniejsze techniki coachingowe. Najefektywniejsze techniki mentoringowe.

 

Moduł II – praktyczny – ścieżka do wyboru

Specjalizacja coaching:

1. Techniki coachingowe w praktyce.

2. Proces coachingu.

3. Interwencje coachingowe.

4. Studium przypadku: analiza procesów coachingowych.

Moduł II praktyczny – ścieżka do wyboru

Specjalizacja mentoring:

1. Techniki mentoringu w praktyce.

2. Proces mentoringu.

3. Interwencje mentoringowe.

4. Studium przypadku: analiza procesów mentoringowych.

 

KOSZT STUDIÓW:

5000 zł –  (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa

OPIS STUDIÓW

Studia podyplomowe w zakresie „Przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa” mają charakter kwalifikacyjny – umożliwiają psychologom zdobycie uprawnień pedagogicznych do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty, w tym w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Studia te są skierowane do absolwentów studiów na kierunku psychologia. W trakcie studiów i praktyk pedagogicznych uczestnik zdobywa wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu przygotowania pedagogicznego do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa, w tym metodyki. Celem praktyk zawodowych jest przygotowanie do pracy nauczyciela psychologa w systemie oświaty, w szczególności zdobywanie doświadczenia związanego z pracą opiekuńczo-wychowawczą, diagnostyczną, edukacyjną i terapeutyczną z uczniami w różnych okresach rozwojowych oraz udzielaniem pomocy psychologicznej uczniom, rodzicom, opiekunom lub nauczycielom. Praktyki zawodowe są zintegrowane z realizacją zajęć z zakresu pedagogiki i metodyki pracy nauczyciela psychologa w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty. Program studiów zgodny jest z przepisami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 r., poz. 1450 ze zm.). Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej w wymiarze 120 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.

Warunkiem uzyskania kwalifikacji pedagogicznych do zawodu nauczyciela psychologa jest posiadanie przez kandydata dyplomu ukończenia studiów jednolitych magisterskich lub studiów I i II stopnia (łącznie) na kierunku PSYCHOLOGIA.

CZAS TRWANIA

3 semestry studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania (m.in. wykorzystanie technik kształcenia na odległość – e-learning).

RAMOWY PROGRAM

I moduł: Przygotowanie pedagogiczne

II moduł: Metodyka pracy nauczyciela psychologa w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty

III moduł: Praktyki zawodowe – 120 godz. w zakresie przygotowania dydaktycznego, realizowanej na różnych etapach edukacyjnych, w różnych placówkach oświatowych.

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Neurologopedia (2 semestralna) (NOWOŚĆ)

Studia podyplomowe kwalifikacyjne w zakresie „Neurologopedii”, skierowane są do absolwentów studiów magisterskich na kierunku logopedia, pedagogicznych o specjalności logopedia lub 4-semestralnych studiów podyplomowych z zakresu logopedii.

Dla absolwentów 3-semestralnych studiów podyplomowych z logopedii możliwe jest zorganizowanie semestru z uzupełnieniem treści z obszaru logopedii klinicznej (studia 3 semestralne).

Słuchacze zdobędą wiedzę z zakresu pracy z dziećmi jak również z pacjentami dorosłymi z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego, zaburzeniami płynności mówienia, z dysfunkcjami rozwojowymi oraz trudnościami w komunikowaniu się. 

Absolwent będzie przygotowany do podejmowania działań profilaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych w placówkach ochrony zdrowia takich jak: szpitale, przychodnie, ośrodki rehabilitacyjne oraz placówkach oświatowych. Celem studiów podyplomowych jest podniesienie poziomu wiedzy o zagadnienia z dziedziny neurologicznej i psychiatrycznej w pracy z pacjentami wymagającymi zgłębionego i bardziej specjalistycznego podejścia w przebiegu wielu chorób neurodegeneracyjnych oraz uszkodzeń wrodzonych lub nabytych OUN. 

Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyk w wymiarze 120 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego. Zajęcia prowadzą wykwalifikowani specjaliści, praktycy, którzy na co dzień diagnozują oraz prowadzą terapie pacjentów. To także wykwalifikowani wykładowcy współpracujący z Uczelnią od wielu lat, którzy dzielą się swoją teoretyczną jak i praktyczną wiedzą.

CZAS TRWANIA: 

2 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania ( m.in. wykorzystanie technik kształcenia na odległośc e-learning) dla absolwentów studiów magisterskich na kierunku logopedia, pedagogicznych o specjalności logopedia lub 4-semestralnych studiów podyplomowych z zakresu logopedii

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania ( m.in. wykorzystanie technik kształcenia na odległośc e-learning) dla absolwentów 3-semestralnych studiów podyplomowych z logopedii.

PROGRAM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH:

I moduł:

1. Podstawy psychologii klinicznej i rozwoju człowieka

2. Podstawowy anatomii i fizjologii OUN człowieka

3. Podstawy psychiatrii

4. Choroby neurologiczne

5. Wprowadzenie do neurologopedii

6. Diagnoza neurologopedyczna

7. Mutyzm

8. Wczesna interwencja logopedyczna

II moduł: Praktyki zawodowe 60 godzin

III moduł:

1. Afazja

2. Dysfagia

3. Dyzartria

4. Diagnoza i terapia neurologopedyczna osób w spektrum autyzmu oraz Zespołem Aspergera

5. Diagnoza i terapia neurologopedyczna osób z dziecięcym porażeniem mózgowym

6. Diagnoza i terapia neurologopedyczna osób z zespołami wad wrodzonych

7. Jąkanie

8. AAC

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł za całość (możliwość płatności w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Edukacja zdrowotna

Studia podyplomowe Edukacja zdrowotna adresowane są przede wszystkim do nauczycieli, chcących uzyskać kwalifikacje do prowadzenia zajęć z przedmiotu „Edukacja zdrowotna” w szkole podstawowej oraz szkole ponadpodstawowej. Ponadto studia skierowane są do pracowników instytucji zajmujących się edukacją zdrowotną i promocją zdrowia, pracowników organizacji pozarządowych itp. Zapraszamy absolwentów uczelni wyższych, studiów licencjackich i magisterskich.

Celem studiów jest zdobycie wiedzy z zakresu problemów zdrowotnych współczesnego społeczeństwa, profilaktyki, ochrony zdrowia psychicznego, odżywiania, edukacji seksualnej, problematyki uzależnień. 

Absolwenci studiów są przygotowywani do rozpoznawania źródeł czynników zagrażających zdrowiu i życiu człowieka, do realizacji programów w zakresie edukacji zdrowotnej zarówno w szkole podstawowej jak i szkole ponadpodstawowej. 

Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyk zawodowych w wymiarze 90 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego..

CZAS TRWANIA: 

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania (m.in. wykorzystanie technik kształcenia na odległość – e-learning).

PROGRAM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH: 

  1. Zdrowie publiczne
  2. Psychologia zdrowia
  3. Pedagogika zdrowia
  4. Zdrowie psychiczne
  5. Ochrona zdrowia psychicznego
  6. Odżywianie
  7. Edukacja seksualna
  8. Profilaktyka
  9. Profilaktyka uzależnień
  10. Edukacja zdrowotna
  11. Metodyka edukacji zdrowotnej
  12. Promocja zdrowia
  13. Praktyka zawodowa

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Edukacja obywatelska

Studia podyplomowe Edukacja obywatelska adresowane są przede wszystkim do nauczycieli, chcących uzyskać kwalifikacje do prowadzenia zajęć z przedmiotu „Edukacja obywatelska” 

w szkole podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Ponadto studia skierowane są do pracowników instytucji zajmujących się edukacją obywatelską, pracowników organizacji pozarządowych itp. Zapraszamy absolwentów uczelni wyższych, studiów licencjackich i magisterskich.

Celem studiów jest zdobycie wiedzy z zakresu budowania społeczeństwa obywatelskiego, pielęgnowania tradycji i dziedzictwa narodowego, zdobywania środków na działania obywatelskie, praw i obowiązków obywatelskich oraz wyposażenie słuchaczy w kompetencje w zakresie kształtowania społeczeństwa obywatelskiego w wymiarze lokalnym. Ponadto poruszane będą zagadnienia dotyczące kształtowania świadomości obywatelskich, gotowości do komunikowania się z otoczeniem i aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach społecznych.

Absolwenci studiów są przygotowywani do rozwijania kompetencji obywatelskich uczniów, zasad krytycznej analizy problemów życia społecznego, wyjaśnienia złożoności zjawisk społecznych, rozwiązywania problemów współczesnej cywilizacji w skali lokalnej, kształcenia wrażliwości na przejawy niesprawiedliwości społecznej, kształcenia szacunku i tolerancji dla odmienności.

Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyk zawodowych w wymiarze 90 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.

Czas trwania: 

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania (m.in. wykorzystanie technik kształcenia na odległość – e-learning).

Program studiów podyplomowych: 

  1. Istota społeczeństwa obywatelskiego
  2. Prawa obywatelskie
  3. Zasady działania państwa prawa
  4. Funkcjonowanie instytucji publicznych
  5. Globalizacja i regionalizm w kształtowaniu społeczeństwa obywatelskiego
  6. Kompetencje społeczne i obywatelskie
  7. Pierwsza pomoc
  8. Istota edukacji obywatelskiej
  9. Metodyka edukacji obywatelskiej
  10. Komunikacja społeczna
  11. Debata społeczna
  12. Praktyka zawodowa

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość płatności w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Ochrona środowiska

OPIS STUDIÓW:

Studia podyplomowe w zakresie „Ochrona środowiska” służą zdobyciu wiedzy dotyczącej prawnych, ekonomicznych, organizacyjnych i społecznych aspektów wykonywania zadań publicznych w sferze ochrony środowiska. Słuchacze zostaną zapoznani z rozwojem myśli, prawa, instytucji i pojęć w ochronie środowiska, współczesnymi przesłankami ochrony środowiska, ochroną powietrza, ochroną wód, ochroną siedlisk zwierząt i roślin, w tym ochroną środowiska w Unii Europejskiej i w Polsce. Ponadto słuchacze zapoznają się z problematyką międzynarodowych aspektów w ochronie środowiska ( ONZ, Rada Europy, OECD), ochrony powierzchni ziemi, ochrony przed odpadami, stanów fizycznych sztucznie wytworzonych przez człowieka ( hałas, promieniowanie i odór), odpowiedzialności za szkody w ochronie środowiska. Celem studiów jest przekazanie słuchaczom teoretycznej wiedzy z przedmiotów kierunkowych z równoczesnym nauczeniem posługiwania się specjalistyczną wiedzą w praktyce. Absolwent Studiów Podyplomowych w zakresie „Ochrony Środowiska” podniesie swoje kompetencje w zakresie zrozumienia organizacyjnej istoty wykonywania zadań administracji publicznej, sprawnego posługiwania się przepisami prawa krajowego i unijnego oraz ustaleniami polityk krajowych i unijnych w codziennej praktyce zawodowej, przestrzegania obowiązujących standardów, zabezpieczenia ochrony interesów państwowych, publicznych i prywatnych. Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, zakończone zdaniem egzaminu końcowego.

CZAS TRWANIA:

2 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Program studiów podyplomowych:

  1. Podstawy prawne ochrony środowiska w Unii Europejskiej i w Polsce
  2. Prawne aspekty gospodarki odpadami, organizacja odzysku, gospodarska nisko emisyjna
  3. Biologiczne uwarunkowania ochrony środowiska: ochrona wód, powietrza, siedlisk zwierząt i roślin
  4. Instytucje i organy ochrony i nadzoru w zakresie ochrony środowiska i gospodarki odpadami w Unii Europejskiej i w Polsce
  5. Organizacja ochrony środowiska
  6. Ochrona środowiska na poziomie samorządów terytorialnych
  7. Gospodarka odpadami
  8. Ochrona atmosfery, krajobrazu
  9. Odpowiedzialność za szkody w środowisku:administracyjna,karna,cywilna
  10. Systemy finansowania ochrony środowiska w Polsce
  11. Zanieczyszczenie żywności- konsekwencje dla środowiska
  12. Edukacja ekologiczna społeczeństw

KOSZT STUDIÓW:

3000 zł (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Profilaktyka i terapia uzależnień

CZAS TRWANIA:

2 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

KOSZT STUDIÓW:

3000 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Integracja sensoryczna

Studia podyplomowe w zakresie Integracji sensorycznej skierowane są do osób chcących zdobyć kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI, a także dla osób zainteresowanych podnoszeniem kompetencji zawodowych z zakresu integracji sensory Celem studiów jest zdobycie kompetencji diagnostycznych w kierunku zaburzeń integracji sensorycznej, przygotowanie uczestnika do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostycznej dziecka, określenia pełnej diagnozy i terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej oraz umiejętności skutecznego wsparcia dziecka i jego rodziny, prowadzenia zajęć (terapii) integracji sensorycznej oraz umożliwia  otwarcie swojego gabinetu i prowadzenie zajęć jako niezależny terapeuta. Powyższa oferta studiów podyplomowych skierowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, rehabilitantów oraz osób posiadających przygotowanie pedagogiczne, zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji i kompetencji z zakresu integracji sensorycznej. Absolwenci studiów podyplomowych „Integracja sensoryczna” wyposażeni zostaną w wiedzę, kompetencje i umiejętności do diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej jako jednej z metod wspomagających rozwój dziecka w publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, m. in.: w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi, specjalnych, w ośrodkach rehabilitacyjno – edukacyjno – wychowawczych, w ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, w poradniach psychologiczno – pedagogicznych, w poradniach specjalistycznych. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyk w wymiarze 180 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.

 

CZAS TRWANIA:

3 semestry,studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

RAMOWY PROGRAM:

I moduł:
1. Teoretyczne założenia integracji sensorycznej

2. Psychologia rozwojowa i kliniczna

3. Podstawy anatomii i fizjologii OUN człowieka

4. Zmysły i ich rola a funkcjonowanie układu nerwowego

5. Podział dysfunkcji procesów SI

6. Zaburzenia towarzyszące w terapii integracji sensorycznej (ADHD, niepełnosprawność
intelektualna, autyzm, MPD, zaburzenia genetyczne itp.

II moduł:
1. Diagnoza ontogenetycznych systemów percepcyjnych odruchy sensomotoryczne

2. Diagnoza dziecka do 3 roku życia

3. Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej Testy Kalifornijskie

4. Diagnoza obserwacja kliniczna

5. Kliniczna ewaluacja dysfunkcji integracji sensorycznej

6. Kwestionariusz sensomotoryczny

III moduł:
1. Programy terapeutyczne, a zaburzenia integracji sensorycznej

2. Planowanie i organizacja procesu terapeutycznego

3. Techniki i metody terapeutyczne

4. Stymulacja polisensoryczna. Sala Doświadczania Świata

5. Zasady wielospecjalistycznej współpracy terapeutów: z rodziną, ze środowiskiem szkolnym

6. Dokumentowanie i monitorowanie przebiegu zajęć SI

7. Warsztat pracy terapeuty SI

IV moduł Praktyki zawodowe 180 godzin

 

KOSZT STUDIÓW:

Koszt studiów 3 semestralnych wynosi 5 400 zł oraz opłata rekrutacyjna

Trener umiejętności społecznych

Studia podyplomowe w zakresie „Trener umiejętności społecznych” skierowane są do psychologów, socjologów, pedagogów, nauczycieli, wychowawców, pracowników socjalnych, kuratorów sądowych, asystentów rodziny, doradców zawodowych, osób pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz dorosłymi wykazującymi nieprawidłowości i zaburzenia w zachowaniach, oraz z osobami długotrwale bezrobotnymi, u których wykształciły się mechanizmy dysfunkcyjne w relacjach społecznych. Studia podyplomowe z zakresu trener umiejętności społecznych wyposażą absolwentów w wiedzę merytoryczną i kluczowe zdolności praktyczne w zakresie procesu treningowego.
Dadzą skuteczne techniki i narzędzia do prowadzenia zajęć indywidualnych i grupowych oraz poszerzą warsztat trenerski w zakresie pracy z osobami z deficytami w sferze społecznej. Ukończenie studiów podyplomowych
w zakresie trener umiejętności społecznych, pozwoli na poszerzenie własnych perspektyw zawodowych m.in. w grupach przedszkolnych lub szkolnych, w świetlicach i placówkach opiekuńczo – wychowawczych,
w poradniach psychologiczno-pedagogicznych (w tym: specjalistycznych), w placówkach pomocy społecznej oraz w instytucjach państwowych, samorządowych, prywatnych, jak i organizacjach pozarządowych, które nastawione są na pomoc i wspieranie osób borykających się ze społecznymi wyzwaniami dnia codziennego. Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

2 semestry , studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM STUDIÓW:

1. Wprowadzenie do treningów umiejętności społecznych jako niedyrektywnej metody terapeutycznej.
2. Specyfika zajęć z grupami z deficytami w umiejętnościach społecznych.
3. Cele i role treningów umiejętności społecznych.
4. Planowanie przebiegu procesu treningowego, struktura sesji i zasady doboru grup treningu umiejętności społecznych
5. Płaszczyzny komunikowania w treningach umiejętności społecznych.
6. Zasoby i potencjał uczestnika w treningu umiejętności społecznych.
7. Analiza funkcjonalna zachowań do zmiany – przebieg prac nad zmianą zachowań nieakceptowanych społecznie.
8. Kształtowanie motywacji do celowej aktywności uczestnika treningów umiejętności społecznych.
9. Techniki i narzędzia treningów umiejętności społecznych.
10. Standardy pracy trenera treningów umiejętności społecznych.
11. Rozwój własny trenera umiejętności społecznych.

KOSZT STUDIÓW:

3000 zł (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna.

Administracja publiczna

Studia z zakresu Administracja Publiczna stanowią formę kształcenia przeznaczoną dla osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych i skierowane są do osób zainteresowanych funkcjonowaniem administracji państwowej, rządowej i samorządowej.

Studia kierowane są przede wszystkim do pracowników administracji publicznej różnego szczebla, działaczy samorządowych, do kierowników lub dyrektorów jednostek organizacyjnych gmin, powiatów i województw oraz do wszystkich osób zainteresowanych tematyką administracji publicznej.

Studia mają charakter dokształcający. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń w trakcie zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

2 semestry, od 01.10 do 30.06.,

studia w trybie niestacjonarnym

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Podstawowe pojęcia prawoznawstwa

2. Prawo administracyjne materialne

3. Prawo administracyjne osobowe

4. Nadzór i kontrola w administracji

5. Ustrój samorządu terytorialnego

6. Postępowanie administracyjne

7. Postępowanie egzekucyjne w administracji

8. Postępowanie sądowoadministracyjne

9. Odpowiedzialność w administracji

10. Prawo pracy z prawem urzędniczym

11. Instytucje i źródła prawa w Unii Europejskiej

12. Finanse publiczne

13. Zasady tworzenia prawa

14. Udostępnianie i ochrona informacji w administracji

15. Projekty Unii Europejskiej w instytucjach administracji publicznej

16. Elementy prawa cywilnego

17. Mediacje i komunikacja w administracji

18. Etyka w administracji

KOSZT STUDIÓW:

3000 zł (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna