Szukaj
Close this search box.

Biologia w szkole

Studia podyplomowe „Biologia w szkole”, kierowane są przede wszystkim do nauczycieli, którzy chcą uzyskać kwalifikacje zawodowe do nauczania biologii w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

Celem studiów jest przekazanie aktualnej wiedzy z zakresu biologii. Szczególną uwagę zwraca się na zagadnienia dotyczące poznania różnorodności świata żywego oraz zrozumienia podstawowych procesów życiowych organizmów.

Słuchacze poznają zasady funkcjonowania organizmu człowieka oraz jego wpływu na środowisko przyrodnicze.

Przygotowanie merytoryczne podczas studiów, obejmuje kształcenie niezbędne do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie biologii oraz przygotowania dydaktycznego do nauczania tego przedmiotu.

Po zakończeniu studiów absolwent uzyskuje wszechstronną wiedzę biologiczną, którą potrafi wykorzystać w działaniu praktycznym (dobór metod i form pracy, formułowanie celów, opracowanie narzędzi do oceny postępów ucznia, tworzenie programów, planów nauczania, scenariuszy, wdrażanie innowacji pedagogicznych, prowadzenie doświadczeń i badań biologicznych, dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych „Biologia w szkole”, jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Biznes i Zarządzanie

Studia podyplomowe w zakresie „Biznes i zarządzanie”, dedykowane są osobom posiadającym uprawnienia pedagogiczne, w celu poszerzenia wiedzy teoretycznej oraz praktycznej, a także doskonalenie kompetencji zawodowych i  uzyskania kwalifikacji do prowadzenia zajęć z przedmiotu „Biznes i zarządzanie”.

Od dnia 1 września 2023 r. zastąpi on przedmiot „Podstawy przedsiębiorczości” realizowany w szkołach ponadpodstawowych. Program studiów zawiera zagadnienia merytoryczne, jak m.in. finanse przedsiębiorstw, rynek pracy czy system gospodarczy, występujące obecnie w strukturze programowej przedmiotu podstawy przedsiębiorczości. W ramach studiów podyplomowych „Biznes i zarządzanie” uwzględnione zostaną praktyczne przykłady doświadczeń polskich i zagranicznych przedsiębiorców oraz rozwijanie kompetencji liderskich, z wykorzystaniem elementów biznesowych, w tym elementów programowych. Zajęcia prowadzone będą z udziałem kadry wykładowców w ramach studiów podyplomowych typu Executive MBA, w zakresie dostosowanym do potrzeb nowego kierunku.  Oferta katalogu materiałów dydaktycznych zostanie wzbogacona w oparciu o nowe technologie, instrumenty oraz narzędzia cyfrowe służące uczniom, nauczycielom i innym członkom szkolnej społeczności. Proponowany kierunek studiów podyplomowych „Biznes i zarządzanie” wpisuje się we współczesne trendy rozwoju społeczno-gospodarczego oraz uwzględnia nowoczesne metody nauczania i techniki edukacyjne. Stanowi równocześnie odpowiedź na istotne potrzeby i postulaty zgłaszane przez środowiska biznesowe i akademickie, a także Radę Edukacji Finansowej oraz Radę do spraw Przedsiębiorczości przy Prezydencie RP. Przedmioty związane z zarządzaniem i biznesem zawarte są w dokumentach programowych międzynarodowego systemu edukacji (IB) oraz w systemach edukacji m.in. takich państw, jak np. Wielka Brytania (A-Level), gdzie cieszą się dużą popularnością wśród uczniów i studentów. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń, w tym praktyk zawodowych w wymiarze 90 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.

Czas trwania

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

I moduł – Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu
II moduł – Podstawy dydaktyki i emisja głosu
III moduł – Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu
IV moduł – Praktyki zawodowe- 90 godzin

Koszt studiów

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Chemia w szkole

Studia podyplomowe „Chemia w szkole”, kierowane są przede wszystkim do nauczycieli, którzy chcą uzyskać kwalifikacje zawodowe do nauczania chemii w szkołach wszystkich typów.

Celem studiów jest przekazanie aktualnej wiedzy z zakresu chemii. Studia te umożliwiają również uaktualnienie i pogłębienie wiedzy z zakresu chemii oraz poszerzenie i uzupełnienie umiejętności zawodowych związanych z nauczaniem tego przedmiotu.

Przygotowanie merytoryczne podczas studiów, obejmuje kształcenie niezbędne do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie chemii oraz przygotowania dydaktycznego do nauczania tego przedmiotu.

Po zakończeniu studiów absolwent uzyskuje wszechstronną wiedzę chemiczną, którą potrafi wykorzystać w działaniu praktycznym (dobór metod i form pracy, formułowanie celów, opracowanie narzędzi do oceny postępów ucznia, tworzenie programów, planów dydaktycznych, scenariuszy, wdrażanie innowacji pedagogicznych, prowadzenie doświadczeń i badań, dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych „Chemia w szkole”, jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:
3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:
3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna.

Dietetyka i poradnictwo żywieniowe

Studia podyplomowe z zakresu Dietetyki i poradnictwa żywieniowego adresowane są do osób zajmujących się zagadnieniami z zakresu dietetyki, medycyny i żywienia, jak również osób, które chcą związać w przyszłości swoją karierę zawodową z udzielaniem porad żywieniowych i dietetycznych, zainteresowanych zdobywaniem wiedzy i umiejętności w temacie dietoterapii i profilaktyki żywieniowej. Celem studiów jest wykształcenie profesjonalnej kadry przygotowanej do  udzielania porad żywieniowo – dietetycznych, wyposażonej w wiedzę z zakresu żywienia człowieka zdrowego i chorego w różnych okresach rozwoju. Kształcenie na studiach podyplomowych obejmuje przedmioty, które umożliwią wykonywanie zadań takich jak: zaplanowanie, przeprowadzenie i udokumentowanie poradnictwa indywidualnego i grupowego, w tym edukacji żywieniowej różnych grup populacyjnych. Dodatkowym atutem tych studiów jest uwzględnienie umiejętności indywidualnego podejścia do pacjenta, w tym elementów psychologii. Absolwent po ukończeniu kierunku jest przygotowany do prowadzenia poradnictwa żywieniowego. Nabywa umiejętności praktycznego wykorzystania swojej wiedzy do przygotowania diety w zależności od potrzeb pacjenta. Posiada wiedzę z zakresu żywienia człowieka zdrowego oraz chorego. Absolwent może zostać edukatorem żywieniowym i promować zdrowy tryb życia. Posiada wiedzę z zakresu dietetyki klinicznej oraz sportowej, którą może wykorzystywać w doborze odpowiedniego planu żywieniowego. Osoby kończące kierunek dietetyka mogą otworzyć własną działalność gospodarczą, aby prowadzić doradztwo żywieniowe oraz gabinety dietetyczne. Mogą również zająć się prowadzeniem warsztatów promujących zdrowy tryb życia. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń,  zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

2 semestry studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

RAMOWY PROGRAM:

  1. Anatomia i fizjologia przewodu pokarmowego z elementami genetyki
  2. Podstawy biochemii i fizjologii żywienia
  3. Żywność funkcjonalna i wygodna oraz specjalnego przeznaczenia
  4. Wybrane zagadnienia higieny, toksykologii i bezpieczeństwa żywności
  5.  Żywienie człowieka zdrowego
  6. Dietetyka kliniczna z elementami zaburzeń odżywiania oraz oceną stanu odżywiania i sposobu odżywiania
  7. Wybrane zagadnienia z technologii potraw z towaroznawstwem
  8. Farmakologia i farmakoterapia żywienia z oceną interakcji leków
    z żywnością, suplementy i parafarmaceutyki w dietetyce
  9. Aspekty edukacji żywieniowej w profilaktyce zdrowia
  10. Wybrane zagadnienia z zakresu marketingu i zarządzania w usługach żywieniowych
  11. Alergie i nietolerancje pokarmowe
  12. Dietetyka podczas wzmożonego wysiłku fizycznego.

KOSZT STUDIÓW:

2700 zł.  (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna.

Dydaktyka języka obcego – język angielski

Studia podyplomowe na kierunku „Dydaktyka i metodyka języka obcego – język angielski” skierowane są do nauczycieli chcących zdobyć kwalifikacje do nauczania języka angielskiego na drugim i trzecim etapie edukacyjnym. Celem studiów jest nabycie kompetencji metodycznych i dydaktycznych do nauczania języka obcego ( w zakresie języka angielskiego) nabycie wiedzy metodycznej i dydaktycznej z zakresu metod i technik nauczania języka angielskiego dostosowanej do pracy z uczniami  w klasach IV-VIII szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowej, doskonalenie wiedzy i umiejętności psychologiczno – pedagogicznych niezbędnych w pracy dydaktyczno – wychowawczej. Absolwent uzyska kwalifikacje i kompetencje w zakresie języka angielskim w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r.
w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia
1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
(Dz. U. 2017 poz. 1575 ze zm.) § 29.2. Kwalifikacje do nauczania języków obcych. Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej 90 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

RAMOWY PROGRAM:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:
I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu
II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu
III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu
IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin
Zagadnienia tematyczne dotyczą:
1. Podstawy prawa oświatowego
2. Podstawy psychologii i pedagogiki
3. Podstawy aktywizacji języka angielskiego
4. Teorie uczenia się i nauczania języka angielskiego
5. Dydaktyka języka obcego – język angielski
6. Metodyka nauczania języka obcego na drugim etapie edukacyjnym
7. Metodyka nauczania języka obcego na trzecim etapie edukacyjnym
8. Wiedza o krajach anglojęzycznych
9. Technologie informacyjne w nauczaniu
10. Rozwój zawodowy nauczycieli języków obcych
11. Higiena i emisja głosu
12. Praktyka zawodowa – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł.  (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Doradztwo zawodowe

Studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego ukierunkowane są na rozwijanie wiedzy, a zwłaszcza praktycznych umiejętności dotyczących psychofizjologicznych podstaw poradnictwa zawodowego oraz jego rolą i zastosowaniem w systemie oświatowym.

Studia mają charakter kwalifikacyjny zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r (Dz.U.2017.poz.1575) w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, a program studiów jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej w wymiarze 90 godzin zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do prowadzenia zajęć

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do prowadzenia zajęć

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin
KOSZT STUDIÓW:

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Dydaktyka języka obcego – język niemiecki

Studia podyplomowe na kierunku „Dydaktyka języka obcego – język niemiecki” skierowane są do nauczycieli chcących zdobyć kwalifikacje do nauczania języka niemieckiego na drugim etapie szkoły podstawowej ( w klasach IV-VIII). Celem studiów jest nabycie kompetencji metodycznych do nauczania języka obcego ( w zakresie języka niemieckiego) nabycie wiedzy metodycznej z zakresu metod i technik nauczania języka niemieckiego dostosowanej do pracy z dziećmi na II etapie edukacyjnym, doskonalenie wiedzy i umiejętności psychologiczno- pedagogicznych niezbędnych w pracy dydaktyczno – wychowawczej.

Absolwent uzyska kwalifikacje i kompetencje w zakresie nauczania języka obcego w zakresie języka niemieckiego na drugim etapie edukacyjnym. Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli

(Dz. U. 2017 poz. 1575) § 29.2. Kwalifikacje do nauczania języków obcych. Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej 90 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:
3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym

ZAKRES KSZTAŁCENIA:
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do naucza-nia przedmiotu
II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu
III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu
IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

Zagadnienia tematyczne dotyczą:
1. Podstawy prawa oświatowego
2. Podstawy psychologii i pedagogiki
3. Podstawy aktywizacji języka- język niemiecki
4. Teorie uczenia się i nauczania języka niemieckiego
5. Dydaktyka języka obcego- język niemiecki
6. Metodyka nauczania języka obcego na drugim etapie edukacyjnym
7. Wiedza o krajach niemieckiego obszaru językowego
8. Technologie informacyjne w nauczaniu języka obcego
9. Rozwój zawodowy nauczycieli języków obcych
10. Higiena i emisja głosu
11. Praktyka zawodowa – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:
3600 zł. (możliwość płatności ratalnej) oraz 100 zł opłata rekrutacyjna

E-administracja

Celem studiów Podyplomowych z zakresu E- Administracji jest podniesienie kwalifikacji pracowników administracji publicznej (rządowej i samorządowej) a także poszerzenie kompetencji absolwentów różnych kierunków studiów magisterskich i studiów zawodowych – zamierzających podjąć pracę w administracji.

Uczestnicy nabędą wiedzę i umiejętności niezbędne do posługiwania się narzędziami informatycznymi wspomagającymi pracę urzędu i komunikację elektroniczną z obywatelami

i przedsiębiorcami.

Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

2 semestry, od 01.10 do 30.06.,

studia w trybie niestacjonarnym

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Podstawy społeczeństwa informacyjnego i informatyzacji

2. Podstawy prawne informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

3. Europejskie i krajowe strategie, programy i plany rozwoju społeczeństwa informacyjnego i elektronicznej administracji

4. E-usługi w administracji

5. Zjawisko wykluczenia cyfrowego

6. E-government

7. Publiczna infrastruktura

8. Informatyzacja a prawo do informacji publicznej

9. Rejestry publiczne i ich informatyzacja

10. Dokumenty elektroniczne i ich bezpieczeństwo

11. Podpis elektroniczny w administracji publicznej

12. E – PUAP i elektroniczne usługi publiczne, praktyczne aspekty korzystania z platformy

13. Metody identyfikacji użytkowników elektronicznych usług publicznych

14. Elektroniczny system zarządzania dokumentami w administracji publicznej

15. Środki komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym

16. Archiwizacja dokumentów elektronicznych

17. Narzędzia wspomagające pracę w administracji publicznej

KOSZT STUDIÓW:

2700 zł (możliwość opłat w 8 ratach), 100 zł opłata rekrutacyjna

Edukacja dla bezpieczeństwa z przysposobieniem obronnym

Studia podyplomowe w zakresie „Edukacja dla bezpieczeństwa z przysposobieniem obronnym”, skierowane są do osób posiadających uprawnienia pedagogiczne i pragnących uzyskać kwalifikacje do prowadzenia zajęć z przedmiotu „Edukacja dla bezpieczeństwa z przysposobieniem obronnym” w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.

Słuchacze zdobędą wiedzę z zakresu bezpieczeństwa, ratownictwa, kierowania zespołem ludzi, a także z zakresu problemów obronności państwa w sytuacjach kryzysowych. Absolwent będzie przygotowany do realizacji zadań edukacyjnych i podejmowania konkretnych działań w zakresie obronności kraju i zarządzania w sytuacjach kryzysowych (edukacja dla bezpieczeństwa, przysposobienie obronne, ochrona ludności i zarządzanie informacją w sytuacjach kryzysowych). Celem studiów podyplomowych jest podniesienie poziomu wiedzy o powszechnym bezpieczeństwie ludzi i mienia, a także o strategii obrony państwa. Absolwenci studiów wyposażeni zostaną w wiedzę o psychologicznych i społecznych mechanizmach zachowań zbiorowych, zwłaszcza w sytuacjach współczesnych zagrożeń. Oprócz tego posiadać będą podstawową wiedzę o rodzajach zagrożeń dla bezpieczeństwa (np. katastrofy naturalne, budowlane, chemiczne, w transporcie drogowym, związane z działaniami wojennymi i aktami terrorystycznymi itp.), sposobach zapobiegania zagrożeniom, możliwościach likwidacji ich skutków i ochrony ludności. W ramach studiów zaplanowano kurs umiejętności w zakresie ratownictwa medycznego, zakończony certyfikatem wg wymagań Ministerstwa Zdrowia. Ukończenie tego kursu uprawnia do prowadzenia w szkole zajęć z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia praktyk w wymiarze 90 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

RAMOWY PROGRAM:

I moduł – Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu
1. Prawne aspekty zarządzania bezpieczeństwem
2. Współczesne zagrożenia cywilizacyjne
3. System obronności RP i podstawy bezpieczeństwa państwa w sytuacjach kryzysowych
4. Ratownictwo medyczne
5. Kierowanie zespołem ludzi w sytuacji zagrożeń
6. Edukacja dla bezpieczeństwa
7. Przysposobienie obronne
8. Ochrona ludności
9. Zarządzanie informacją w sytuacjach kryzysowych
10.Psychologiczne i społeczne mechanizmy zachowań zbiorowych w sytuacjach zagrożeń
11. Rodzaje zagrożeń dla bezpieczeństwa. Katastrofy, akty terrorystyczne, wypadki.
12. Metodyka nauczania edukacji dla bezpieczeństwa z przysposobieniem obronnym

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna.

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika)

Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności „Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną” przygotowują słuchaczy do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie we wszystkich typach szkół i placówkach oświatowych. Zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej. Celem Studiów Podyplomowych jest wyposażenie słuchaczy w kwalifikacje uprawniające do prowadzenia zajęć edukacyjnych w szkołach specjalnych, w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i placówkach edukacyjno-rewalidacyjnych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Poza nauczaniem absolwent będzie posiadał kwalifikacje rewalidacyjne uprawniające do pracy w placówkach opiekuńczo – rewalidacyjnych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, takich jak zakłady pracy chronionej (aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością placówki dziennego pobytu i inne ośrodki rewalidacyjne. Słuchacze zdobędą umiejętność podejmowania racjonalnych i skutecznych działań dydaktycznych, wychowawczych i rewalidacyjnych w stosunku do dzieci o szerokim spektrum niepełnosprawności intelektualnej. Uzyskają również wiedzę z zakresu diagnozowania, planowania i wdrażania indywidualnych planów pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie. Uzyskane kompetencje pozwolą słuchaczom na modelowanie zachowań wobec osób niepełnosprawnych przeciwdziałając wykluczeniu społecznemu osób z niepełnosprawnością intelektualną. Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej
(I uprawnienia- 180godzin; II uprawnienia 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej

III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość płatności ratalnej), 100 zł opłata rekrutacyjna

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (Surdopedagogika)

Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności „Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnsparwnością słuchową przeznaczone są dla nauczycieli i wychowawców chcących uzyskać kwalifikacje i kompetencje zawodowe w zakresie pracy z dziećmi i osobami niesłyszącymi (głuchymi) i niedosłyszącymi (słabosłyszącymi). Zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.

Celem studiów z zakresu surdopedagogiki jest przygotowanie specjalistów skutecznej komunikacji językowej z osobami z uszkodzonym słuchem. Zakres kształcenia został opracowany tak, aby uczestnicy nabyli umiejętności sprawnego porozumiewania się z osobami niesłyszącymi i słabo słyszącymi, przy użyciu odpowiednio dobranych i dostępnych środków. Absolwenci uzyskują kwalifikacje w zakresie surdopedagoga, rehabilitacji niesłyszących (głuchych) i niedosłyszących (słabosłyszących).

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej (I uprawnienia 180 godzin; II uprawnienia 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego. Ukończenie studiów podyplomowych pozwalają na prowadzenie zajęć z zakresu surdopedagogiki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli ( Dz.U.2017 poz.1575).

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej

III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością słuchową (surdopedagogika)

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością słuchową (surdopedagogika)

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

KOSZT STUDIÓW: 

3900 zł. (możliwość płatności ratalnej), 100 zł opłata rekrutacyjna

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (Tyflopedagogika)

Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową przeznaczone są dla nauczycieli i wychowawców chcących uzyskać kwalifikacje i kompetencje zawodowe w zakresie pracy z dziećmi i osobami niewidomymi lub niedowidzącymi. Zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.

Celem studiów z zakresu tyflopedagogiki jest zdobycie wiedzy i umiejętności praktycznych, niezbędnych do pracy dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej, rewalidacyjnej z dziećmi, osobami z defektami wzroku na wszystkich etapach edukacyjnych w przedszkolu, szkole specjalnej, szkole ogólnodostępnej, integracyjnej, a także w internacie i świetlicy oraz placówkach pomocy społecznej. Uczestnicy studiów poszerzą kompetencje zawodowe o umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb ucznia z niepełnosprawnością wzrokową.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U.2019poz.1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej (I uprawnienia 180 godzin; II uprawnienia 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego. Ukończenie studiów podyplomowych pozwalają na prowadzenie zajęć z zakresu tyflopedagogiki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli ( Dz.U. 2017 poz.1575).

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej

III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością wzrokową (tyflopedagogika)

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością wzrokową (tyflopedagogika)

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

KOSZT STUDIÓW: 

3900 zł. (możliwość płatności ratalnej) , 100 zł opłata rekrutacyjna