Szukaj
Close this search box.

Trener w oświacie

Studia podyplomowe na kierunku „Trener w oświacie” skierowane są do osób, które chcą uzyskać kwalifikacje trenerskie w oświacie i w sposób profesjonalny prowadzić szkolenia w szkołach i placówkach oświatowych oraz udzielać kompleksowego wsparcia w zakresie realizowania potrzeb rozwojowych szkół i placówek oświatowych w kontekście doskonalenia zawodowego nauczycieli. Celem studiów jest  wyposażenie uczestników w kompetencje trenerskie, profesjonalne prowadzenie szkoleń i rad pedagogicznych z zakresu wychowania i nauczania. Absolwencji studiów podyplomowych „Trener w oświacie” mogą wykorzystać swoje kompetencje i kwalifikacje w ośrodkach doskonalenia nauczycieli jako wykwalifikowana kadra do realizacji form doskonalenia zawodowego nauczycieli, niezbędnego wymogu placówki przy ubieganiu się o akredytację, a także przy organizacji szkoleń z ramienia Ośrodka Rozwoju Edukacji, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Kuratorium Oświaty oraz innych instytucji organizujących szkolenia.

Czas trwania

2 semestry, studia w trybie niestacjonarnym

Program ramowy

  1. Prawo oświatowe.
  2. Andragogika.
  3. Prowadzenie szkoleń.
  4. Prowadzenie wspomagania.
  5. Koordynacja sieci współpracy.
  6. Doradztwo oświatowe.
  7. Praca z grupą.
  8. Programowanie efektywnych szkoleń.
  9. Ewaluacja w pracy trenera.
  10. Komunikacja interpersonalna.
  11. Trening umiejętności wychowawczych.
  12. Umiejętnoscicoachingowe w pracy trenera.
  13. Metody kształcenia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
  14. Doskonalenie warsztatu umiejętności trenerskich.
  15. Rozwój trenerski.

Koszt studiów:

2700 zł  (możliwość płatności ratalnej),100 zł opłata rekrutacyjna

Wczesne nauczanie języka obcego – język niemiecki

Studia podyplomowe na kierunku „Wczesne nauczanie języka obcego – język niemiecki” skierowane są do nauczycieli chcących zdobyć kwalifikacje do nauczania języka niemieckiego w przedszkolu i w szkole podstawowej (w klasach I-III). Studia przygotowują nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej do prowadzenia zajęć z zakresu języka niemieckiego. Słuchacze podczas studiów nabędą umiejętności swobodnego formułowania form tekstu pisanego oraz mówionego w języku niemieckim w przedszkolach, oraz szkołach podstawowych na poziomie elementarnym.

Celem studiów jest pozyskanie kwalifikacji umożliwiających nauczanie języka niemieckiego w przedszkolu oraz klasach I-III szkoły podstawowej, nabycie wiedzy i kompetencji metodycznych do wczesnego nauczania języka, pozyskanie praktycznych umiejętności i kompetencji niezbędnych do planowania i organizacji treści nauczania, konstruowania scenariuszy lekcji w oparciu o sprawdzone praktyki oraz prowadzenia metodycznie poprawnych
i atrakcyjnych dla dzieci zajęć językowych, doskonalenie wiedzy i umiejętności psychologiczno-pedagogicznych niezbędnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu i na I etapie edukacyjnym.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie
standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450) – przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2017 poz. 1575) §29.2 oraz §30 -kwalifikacje do nauczania języków obcych.

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej 90 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna.

Wczesne nauczanie języka obcego – język angielski

Studia podyplomowe na kierunku „Wczesne nauczanie języka obcego” skierowane są do nauczycieli chcących zdobyć kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i szkole podstawowej w klasach I-III. Celem studiów jest nabycie kompetencji metodycznych do nauczania języka obcego (w zakresie języka angielskiego),nabycie wiedzy metodycznej z zakresu metod i technik nauczania języka angielskiego dostosowanej do pracy z dziećmi w przedszkolu i na I etapie edukacyjnym, doskonalenie wiedzy i umiejętności psychologiczno-pedagogicznych niezbędnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu i w szkole podstawowej na I etapie edukacyjnym. Studia podyplomowe na kierunku „ Wczesne nauczanie języka obcego„ kierowane są do nauczycieli i osób posiadających przygotowanie pedagogiczne, chcących uzyskać przygotowanie metodyczne do nauczania języka angielskiego w przedszkolach i szkołach podstawowych w klasach I-III.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

  1. Zagadnienia związane z psychiczny i fizycznym rozwojem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
  2. Metodyka wczesnego nauczania języka angielskiego.
  3. Glottodydaktyka.
  4. Technologie informacyjne we wczesnym nauczaniu języka angielskiego.
  5. Historia i kultura Wielkiej Brytanii.
  6. Fonetyka praktyczna.
    • gry i zabawy ruchowe
    • piosenka w nauczaniu języka angielskiego
    • literatura anglojęzyczna
  7. Praktyczna nauka języka angielskiego.
  8. Planowanie i analiza lekcji, dobór i rozkład materiałów nauczania.
  9. Podstawy dydaktyki języka obcego.
  10. Rozwijanie i integracja sprawności językowych.
  11. Rozwijanie myślenia twórczego.
  12. Higiena i emisja głosu.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, obowiązkowy jest egzamin potwierdzający kwalifikacje do nauczania języków obcych. Centrum Egzaminacyjne działające we Wrześni we współpracy z Instytutem Studiów Podyplomowych WSNP organizuje dla chętnych osób egzaminy PTE General na poziomie B2 – info o egzaminach na stronie Pearson.

Informacji udziela: Urszula Kropaczewska kontakt: email:urszula_kropaczewska@interia.pl; nr tel. 607615074.

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności „Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka” przygotowują słuchaczy do profesjonalnego organizowania wczesnej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem od momentu wykrycia niepełnosprawności dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego. Zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.

Celem studiów podyplomowych z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka jest przygotowanie wysoko wykwalifikowanej kadry do wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej w przedszkolach integracyjnych, placówkach, fundacjach i stowarzyszeniach realizujących zadania w ramach WWRD oraz poradniach psychologiczno- pedagogicznych.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450)

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej
(I uprawnienia- 180godzin; II uprawnienia 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej w zakresie wczesnego wspomagania

III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie wczesnego wspomagania

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie wczesnego wspomagania

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Psychologia i pedagogika dziecka

2. Podstawy pedagogiki specjalnej

3. Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnej interwencji

4. Wybrane zagadnienia z psychiatrii

5. Stymulacja psychoruchowa i opieka nad dzieckiem

6. Podstawy terapii psychoruchowej

7. Podstawy rewalidacji dzieci niepełnosprawnych

8. Reedukacja dzieci z trudnościami w nauce

9. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

10. Podstawy pediatrii

11. Metodyka nauczania i wychowania dzieci z autyzmem

12. Metodyka pracy z dzieckiem do 10 roku życia

13. Metodyka nauczania i wychowania dzieci niepełnosprawnych umysłowo

14. Elementy logopedii

15. Diagnoza i terapia pedagogiczna

16. Wsparcie rodziców dziecka we wczesnym etapie rozwoju

17. Podstawy prawne kształcenia i rehabilitacji dzieci o różnych potrzebach edukacyjnych

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość płatności ratalnej), 100 zł opłata rekrutacyjna

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z integracją sensoryczną

Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności „Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z integracją sensoryczną” przygotowują słuchaczy do profesjonalnego organizowania wczesnej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem od momentu wykrycia niepełnosprawności dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego, w tym poznania wiedzy i umiejętności w zakresie integracji sensorycznej, jej rozwoju i wpływu na rozwój emocjonalny, ruchowy i poznawczy dziecka. Zapoznanie z dysfunkcjami integracji sensorycznej i ich wpływem na funkcjonowanie małego dziecka.

Zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej. Celem studiów podyplomowych z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z elementami integracji sensorycznej jest przygotowanie wysoko wykwalifikowanej kadry do wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej w przedszkolach integracyjnych, placówkach, fundacjach i stowarzyszeniach realizujących zadania w ramach WWRD oraz poradniach psychologiczno- pedagogicznych.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450)

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyk zawodowych (I uprawnienia – 180 godzin; II uprawnienia – 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

 

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

 

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie wczesnego wspomagania

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie wczesnego wspomagania

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

 

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Wybrane zagadnienia z pedagogiki ogólnej, pedagogiki specjalnej i neurologii dziecięcej, psychologii ogólnej, poznawczej i klinicznej.

2. Rozwój ruchowy oraz zaburzenia rozwoju dziecka od 0 do 3 roku życia.

3. Rozwój mowy – diagnoza i wspomaganie rozwoju komunikacji i mowy dziecka.

4. Wczesna diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci.

5. Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnej interwencji.

6. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.

7. Diagnoza i terapia pedagogiczna.

8. Diagnoza i terapia SI małego dziecka z różnymi deficytami:

• mózgowym porażeniem dziecięcym,

• niepełnosprawnością wzrokową

• obniżoną sprawnością intelektualną

• dziecko ze spektrum autyzmu,

• dzieci z zespołem wad wrodzonych, Zespół Downa,

• dzieci z deficytami przetwarzania sensorycznego, FAS.

9. Planowanie i organizowanie procesu terapeutycznego.

10. Wpływ integracji sensorycznej na rozwój mowy i sposób odżywiania się.

11. Wsparcie rodziców dziecka we wczesnym etapie rozwoju

12. Metody pracy z rodziną dziecka niepełnosprawnego.

13. Casy study – studium przypadku.

 

KOSZT STUDIÓW:

4200 zł (możliwość płatności ratalnej), 100 zł opłata rekrutacyjna

Wiedza o społeczeństwie

Studia adresowane do nauczycieli szkół, pracowników wydziałów obywatelskich urzędów samorządowych, instytucji i organizacji pozarządowych. Absolwent studiów podyplomowych w zakresie „Wiedzy o społeczeństwie” będzie posiadać kwalifikacje i umiejętności kształcenia z przedmiotu „Wiedza o społeczeństwie” w szczególności: 1) przygotowanie do nowych zadań stojących obecnie przed nauczycielami „Wiedzy o  społeczeństwie” wynikających z wyzwań, jakie stawia zreformowana szkoła; 2) nabycie umiejętności analizowania obecnej sytuacji politycznej oraz przemian społecznych z wykorzystaniem wiedzy przekazanej na studiach podyplomowych; 3) poznanie nowatorskich technik dydaktycznych pomocnych w nauczaniu przedmiotu „Wiedza o społeczeństwie”; 4) nabycie, zgodnie z podstawami programowymi kształcenia ogólnego, umiejętności do kształtowania wśród uczniów odpowiednich postaw oraz rozumienia i oceny ważnych wydarzeń życia społecznego, politycznego oraz gospodarczego w kraju i na świecie.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Wychowanie do życia w rodzinie

Studia przeznaczone dla absolwentów szkół wyższych, z pełnymi uprawnieniami pedagogicznymi, którzy ubiegają się o kwalifikacje do prowadzenia zajęć edukacyjnych z przedmiotu Wychowanie do życia w rodzinie. Słuchaczami studiów mogą być absolwenci studiów wyższych (I lub II stopnia) posiadający przygotowanie pedagogiczne.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Wychowanie fizyczne w szkole

Studia podyplomowe na kierunku „Wychowanie fizyczne w szkole” skierowane są do absolwentów studiów wyższych pierwszego stopnia (licencjat) posiadający przygotowanie pedagogiczne. Celem studiów jest  przygotowanie słuchaczy do prowadzenia przedmiotu wychowanie fizyczne do poziomu szkół ponadpodstawowych włącznie. Proponowany program wyposaży uczestników w wiedzę z zakresu nowoczesnych metod pracy zgodnie z  Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3600 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy

Uczestnicy studiów zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z kształtowaniem jakości warunków pracy, metodyką kompleksowej oceny ryzyka, narzędziami komputerowymi w zarządzaniu bezpieczeństwem pracy oraz dydaktyką szkoleń w zakresie BHP. Studia przygotowują do pracy na różnych szczeblach zarządzania bezpieczeństwem pracy. Ponadto ich ukończenie ułatwia zatrudnienie w Państwowej Inspekcji Pracy oraz w jednostkach prowadzących szkolenia BHP.

Absolwenci studiów uzyskują uprawnienia do zajmowania stanowisk kierowniczych w służbach BHP oraz kwalifikacje do pełnienia starszego inspektora – głównego specjalisty do spraw BHP zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy.

CZAS TRWANIA:

2 semestry, od 01.10. do 30.06.,

studia w trybie niestacjonarnym

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Prawo pracy

2. Zarządzanie ryzykiem zawodowym

3. Organizacja bezpiecznej pracy

4. Audyty bezpieczeństwa pracy

5. Ergonomia w kształtowaniu warunków pracy

6. Psychologia pracy

7. Metodyka pracy służb BHP

8. Zasady udzielania pierwszej pomocy

9. Ochrona przeciwpożarowa

10. Zarządzanie jakością

11. Międzynarodowe normy systemu bezpieczeństwa pracy

12. Systemy bezpieczeństwa pracy

13. Zarządzanie bezpieczeństwem pracy

14. Wypadki przy pracy, choroby zawodowe

15. Metodyka pracy służb BHP

16. Dydaktyka ogólna oraz metodyka szkoleń

KOSZT STUDIÓW:

2700 zł (możliwość opłat w 8 ratach), 100 zł opłata rekrutacyjna

Zarządzanie w biznesie

Studia podyplomowe na kierunku „Zarządzanie w biznesie” pozwalają na zdobycie kompleksowej wiedzy teoretycznej  i praktycznej w zakresie zarządzania i doskonalenia procesów zarządzania organizacjami bez względu na rodzaj działalności biznesowej, formę organizacyjno-prawną, formę własności czy też wielkość. Celem studiów podyplomowych jest dostarczenie wiedzy, która pozwoli absolwentom na zarządzanie organizacjami i doskonalenie sposobów ich funkcjonowania. Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie „Zarządzanie w biznesie”  pozwala na uzyskanie kompetencji i kwalifikacji pozwalających zajmować różne stanowiska, na wszystkich szczeblach zarządzania w różnych instytucjach: przedsiębiorstwa produkcyjnych, sieciach handlowych i firmach logistycznych, firmach konsultingowych, instytucjach finansowych, jednostkach samorządu terytorialnego, instytucjach ochrony zdrowia, własnej działalności gospodarczej. Absolwenci studiów podyplomowych „Zarządzanie w biznesie” to potencjalni członkowie zarządów przedsiębiorstw, menadżerowie wyższych szczebli zarządzania w administracji publicznej, menadżerowie średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach, samodzielni specjaliści ds. rozwoju, specjaliści ds. organizacji i zarządzania, doradcy i konsultanci w organizacjach o charakterze gospodarczym lub publicznym.

CZAS TRWANIA:

2 semestry ( w tym jeden on-line) od 01.10 do 30.06.,

studia w trybie niestacjonarnym

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Prawo w biznesie.

2. Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej.

3. Spółka handlowa jako forma organizacyjno- prawna przedsiębiorstwa.

4. Marketing. Wyzwania współczesnego biznesu, a działalność marketingowa firm.

5. Marketing, a sukces rynkowy przedsiębiorstw.

6. Public relations – podstawowe pojęcia, źródła, funkcje społeczne, podstawy psychologiczne.

7. PR korporacyjny, a PR produktowy.

8. Zarządzanie przedsiębiorstwem.

9. Zarządzanie personelem, motywowanie i tworzenie zaangażowania pracowników.

10. Tworzenie środowisk innowacyjnych w przedsiębiorstwie.

11. Finanse przedsiębiorstwa.

12. Decyzje finansowe, a pozycja finansowa przedsiębiorstwa.

13. Psychologia biznesu. Kierowanie zmianą w rozwoju organizacji.

KOSZT STUDIÓW:

2700 zł. (możliwość opłat w 8 ratach), 100 zł opłata rekrutacyjna

Zarządzanie w ochronie zdrowia

Celem studiów jest kształcenie kadry kierowniczej i specjalistów, rozumiejących na czym polega nowoczesne zarządzanie zakładem opieki zdrowotnej i innymi organizacjami w systemie ochrony zdrowia, umiejących zastosować w praktyce nabyte umiejętności. Wzrost kwalifikacji menedżerskich kadry kierowniczej w istotny sposób przyczynia się do wzrostu siły konkurencyjnej zakładów opieki zdrowotnej na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach – quasi rynku publicznych świadczeń zdrowotnych oraz rynku świadczeń prywatnych. Wpływa także na wzrost skuteczności i efektywności działania innych podmiotów systemu ochrony zdrowia (właścicieli, płatników, regulatorów, organów nadzoru, podmiotów sektora ubezpieczeniowego, itp.).

Absolwenci tych studiów podyplomowych posiadają wiedzę o specyfice zarządzania w ochronie zdrowia, w szczególności: formułowania strategii, biznes planów i projektów dla jednostek ochrony zdrowia, opracowania strategii, tworzenia systemów zarządzania jakością oferowanych świadczeń zdrowotnych, negocjowania i mediacji, organizowania pracy zespołowej, uwarunkowań pracy menedżerskiej, form i metod zatrudniania, zarządzania marketingowego, zarządzania finansami i ekonomiki ochrony zdrowia, prawnych aspektów komercjalizacji, restrukturyzacji oraz prowadzenia działalności gospodarczej.

Studia kierowane są do obecnej i przyszłej kadry menedżerskiej oraz specjalistów z publicznych i niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej, NFZ, firm oferujących ubezpieczenia zdrowotne, instytucji regulujących i nadzorujących działanie systemu ochrony zdrowia a także do osób zainteresowanych prowadzeniem działalności gospodarczej w sektorze ochrony zdrowia.

CZAS TRWANIA:

2 semestry, od 01.10,

studia w trybie niestacjonarnym

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Podstawy organizacji i zarządzania podmiotem leczniczym

2. Organizacja i finansowanie opieki zdrowotnej w Polsce

3. Prawne aspekty ochrony zdrowia

4. Zarządzanie personelem medycznym

5. Zarządzanie finansami w zakładach opieki zdrowotnej

6. Prywatyzacja i restrukturyzacja zakładów opiek izdrowotnej

7. Strategie finansowania placówki medycznej

8. Marketing usług zdrowotnych

9. Zarządzanie jakością w usługach zdrowotnych

10. Prawo pracy

11. Nadzór sanitarno epidemiologiczny

12. Systemy opieki zdrowotnej w Polsce i UE

13. Strategia kontraktowania świadczeń medycznych

14. Negocjacje i komunikacja interpersonalna

15. Promocja zdrowia

16. Problemy ochrony zdrowia w UE

KOSZT STUDIÓW:

2700 zł (możliwość opłat w 8 ratach), 100 zł opłata rekrutacyjna

Zarządzanie w oświacie

Studia podyplomowe na kierunku „Zarządzanie w oświacie” mają na celu przygotowanie wykwalifikowanej kadry kierowniczej do efektywnego i kreatywnego zarządzania szkołami i placówkami oświatowymi. Ukończenie kierunku „Zarządzanie w oświacie” łączy się z uzyskaniem kwalifikacji do wykonywania pracy w obszarze zarządzania, we wszystkich typach szkół, pracowników oświatowej administracji samorządowej i rządowej, którzy chcą uzyskać wymagane kwalifikacje z zakresu zarządzania oświatą. Studia adresowane są do osób z wyższym wykształceniem, które chcą wzbogacić swoją wiedzę i kwalifikacje w zakresie nowoczesnej organizacji, zarządzania i kierowania w instytucjach oświatowych działających w warunkach określonych w polskim systemie edukacji, z uwzględnieniem ustawy – Prawo oświatowe oraz innych obowiązujących przepisów prawa. Charakter zajęć prowadzonych w ramach studiów uwzględnia fakt posiadania przez słuchaczy określonego zasobu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Studia podyplomowe stanowią kompendium wiedzy dla potencjalnego kandydata obejmującego stanowisko kierownicze oraz uzyskanie dodatkowych kwalifikacji niezbędnych do powierzenia stanowiska dyrektora przedszkola, szkoły lub innej placówki oświatowej. Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzające uprawnienia do zajmowania stanowisk kierowniczych we wszystkich typach szkół i placówek oświatowych podległych ustawie o systemie oświaty, na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach placówek oświatowych.

 

CZAS TRWANIA:

2 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

 

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

1. Przywództwo edukacyjne w szkole.
2. Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego.
3. Polityka oświatowa – dyrektor jako lider w środowisku.
4. Zarządzanie zasobami ludzkimi.
5. Zarządzanie strategiczne w kontekście prawnym, społecznym i finansowym.
6. Zarządzanie własnym rozwojem zawodowym.
7. Nadzór pedagogiczny.
8. Podstawy prawne zarządzania placówką oświatową.
9. Umiejętności kierownicze.
10. Marketing edukacyjny.

 

KOSZT STUDIÓW:

2700 zł (możliwość opłat w 8 ratach).