Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika)

Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności „Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną” przygotowują słuchaczy do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie we wszystkich typach szkół i placówkach oświatowych. Zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej. Celem Studiów Podyplomowych jest wyposażenie słuchaczy w kwalifikacje uprawniające do prowadzenia zajęć edukacyjnych w szkołach specjalnych, w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i placówkach edukacyjno-rewalidacyjnych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Poza nauczaniem absolwent będzie posiadał kwalifikacje rewalidacyjne uprawniające do pracy w placówkach opiekuńczo – rewalidacyjnych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, takich jak zakłady pracy chronionej (aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością placówki dziennego pobytu i inne ośrodki rewalidacyjne. Słuchacze zdobędą umiejętność podejmowania racjonalnych i skutecznych działań dydaktycznych, wychowawczych i rewalidacyjnych w stosunku do dzieci o szerokim spektrum niepełnosprawności intelektualnej. Uzyskają również wiedzę z zakresu diagnozowania, planowania i wdrażania indywidualnych planów pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie. Uzyskane kompetencje pozwolą słuchaczom na modelowanie zachowań wobec osób niepełnosprawnych przeciwdziałając wykluczeniu społecznemu osób z niepełnosprawnością intelektualną. Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej
(I uprawnienia- 180godzin; II uprawnienia 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej

III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

KOSZT STUDIÓW:

4200 zł (możliwość płatności ratalnej) oraz opłata rekrutacyjna

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (Surdopedagogika)

Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności „Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnsparwnością słuchową przeznaczone są dla nauczycieli i wychowawców chcących uzyskać kwalifikacje i kompetencje zawodowe w zakresie pracy z dziećmi i osobami niesłyszącymi (głuchymi) i niedosłyszącymi (słabosłyszącymi). Zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.

Celem studiów z zakresu surdopedagogiki jest przygotowanie specjalistów skutecznej komunikacji językowej z osobami z uszkodzonym słuchem. Zakres kształcenia został opracowany tak, aby uczestnicy nabyli umiejętności sprawnego porozumiewania się z osobami niesłyszącymi i słabo słyszącymi, przy użyciu odpowiednio dobranych i dostępnych środków. Absolwenci uzyskują kwalifikacje w zakresie surdopedagoga, rehabilitacji niesłyszących (głuchych) i niedosłyszących (słabosłyszących).

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej (I uprawnienia 180 godzin; II uprawnienia 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego. Ukończenie studiów podyplomowych pozwalają na prowadzenie zajęć z zakresu surdopedagogiki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli ( Dz.U.2017 poz.1575).

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej

III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością słuchową (surdopedagogika)

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością słuchową (surdopedagogika)

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

KOSZT STUDIÓW: 

4200 zł. (możliwość płatności ratalnej) oraz opłata rekrutacyjna

Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (Tyflopedagogika)

Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową przeznaczone są dla nauczycieli i wychowawców chcących uzyskać kwalifikacje i kompetencje zawodowe w zakresie pracy z dziećmi i osobami niewidomymi lub niedowidzącymi. Zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.

Celem studiów z zakresu tyflopedagogiki jest zdobycie wiedzy i umiejętności praktycznych, niezbędnych do pracy dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej, rewalidacyjnej z dziećmi, osobami z defektami wzroku na wszystkich etapach edukacyjnych w przedszkolu, szkole specjalnej, szkole ogólnodostępnej, integracyjnej, a także w internacie i świetlicy oraz placówkach pomocy społecznej. Uczestnicy studiów poszerzą kompetencje zawodowe o umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb ucznia z niepełnosprawnością wzrokową.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U.2019poz.1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej (I uprawnienia 180 godzin; II uprawnienia 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego. Ukończenie studiów podyplomowych pozwalają na prowadzenie zajęć z zakresu tyflopedagogiki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli ( Dz.U. 2017 poz.1575).

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej

III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością wzrokową (tyflopedagogika)

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością wzrokową (tyflopedagogika)

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin.

KOSZT STUDIÓW: 

4200 zł. (możliwość płatności ratalnej) oraz opłata rekrutacyjna

Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spectrum autyzmu.

Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności „Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu” przygotowują słuchaczy do pracy diagnostyczno-terapeutycznej i edukacyjnej z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i Zespołem Aspergera.

Zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej. Celem studiów podyplomowych jest rozwój kompetencji w zakresie wczesnej interwencji diagnostyczno-terapeutycznej dla dzieci z autyzmem, umiejętność planowania działań profilaktyczno- wspomagających, wszechstronną interdyscyplinarną rehabilitację z dziećmi i młodzieżą ze spektrum ASD, w tym opracowywania indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla osób ze spektrum ASD na wszystkich poziomach edukacyjnych. Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z
przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U.2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyk zawodowych (I uprawnienia-180 godzin; II uprawnienia – 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

Kształcenie kierunkowe:

I moduł: Dydaktyka specjalna

II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej

III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu

IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin

Przygotowanie merytoryczne:

I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin

KOSZT STUDIÓW:

4200 zł (możliwość płatności ratalnej) oraz opłata rekrutacyjna

Edukacja włączająca

Studia podyplomowe na kierunku „Edukacja włączająca” skierowane są do nauczycieli, pedagogów szkolnych oraz absolwentów wyższych studiów licencjackich i magisterskich lub jednolitych 5 letnich magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym, posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć. Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ( SPE) w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego.

Absolwenci nabywają kwalifikacje do pracy w charakterze nauczyciela edukacji włączającej w przedszkolach, szkołach, jak i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych i rewalidacyjnych. Absolwenci studiów licencjackich po ukończeniu studiów podyplomowych uzyskują kwalifikacje w zakresie edukacja włączającej w przedszkolach i szkołach podstawowych. Natomiast ukończenie studiów podyplomowych przez absolwenta studiów magisterskich pozwala na prowadzenie zajęć we wszystkich typach szkół.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.u. 2019 poz. 1450) oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży nie-pełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017, poz.1578 ze zm.).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyki zawodowej ( 180 godzin) za-kończone zdaniem egzaminu podyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:

I. Przygotowanie psychologiczne do pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
II. Przygotowanie pedagogiczne do pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
III. Dydaktyka specjalna
IV. Diagnostyka w pedagogice specjalnej
V. Teorie edukacji integracyjnej i włączającej
VI. Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych, planowanie, realizacja i monitoring działań wspierających
VII. Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych
VIII. Programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej
IX.Praktyki zawodowe -180 godzin

KOSZT STUDIÓW:

4200 zł (możliwość płatności ratalnej) oraz opłata rekrutacyjna

Etyka w szkole

Studia podyplomowe z zakresu „Etyka w szkole” przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych licencjackich lub magisterskich, którzy planują rozwinąć sowje kompetencje w zakresie etyki. Studia podyplomowe Etyka w szkole przygotowują nauczycieli uczących na II i III etapie edukacyjnych szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, zainteresowanych etyką i chcących uzyskać uprawnienia do nauczania etyki. Celem studiów jest rozwój kompetencji w zakresie pogłębienia znajomości problematyki etycznej, budzenie i rozwijanie refleksyjności
i wrażliwości aksjologicznej ucznia oraz kształtowanie postawy szacunku, otwarości, współdziałania i odpowiedzialności. Program studiów podyplomowych „Etyka w szkole” umożliwia merytoryczne i metodyczne przygotowanie nauczycieli do pracy w zakresie tego przedmiotu. Warunkiem ukończenia studiów jest uzysaknie zaliczeń w tym zaliczenia praktyki. Zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego. Studia  podyplomowe zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli z późn.zminami ( Dz. U. 2017 poz.1575) oraz
zgodny z przepisami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r., poz. 1450).

RAMOWY PROGRAM:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu
II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu
III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu
IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin


CZAS TRWANIA:

3 semestry studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł  (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna.

Filozofia w szkole

Studia z zakresu Filozofia w szkole przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych magisterskich, którzy planują rozwinąć swoje kompetencje w zakresie filozofii. Studia podyplomowe Filozofia w szkole przygotowują nauczycieli szkół ponadpodstawowych (liceum ogólnokształcącego lub technikum) zainteresowanych filozofią i chcących uzyskać uprawnienia do nauczania filozofii.  Celem studiów jest rozwój kompetencji w zakresie pogłębienia znajomości problematyki filozoficznej. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia praktyki ( 90 godzin) zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego. Studia podyplomowe zgodne z RozporządzeniemMinistra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli ( Dz. U. 2017 poz. 1575). Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych „Filozofia w szkole”, jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.


CZAS TRWANIA:

3 semestry studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu
II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu
III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu
IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł  (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna.

Fizyka w szkole

Studia podyplomowe „Fizyka w szkole”, kierowane są przede wszystkim do nauczycieli, którzy chcą uzyskać kwalifikacje zawodowe do nauczania fizyki w szkołach wszystkich typów.

Celem studiów jest przekazanie aktualnej wiedzy z zakresu fizyki. Studia te umożliwiają również uaktualnienie i pogłębienie wiedzy z zakresu fizyki oraz poszerzenie i uzupełnienie umiejętności zawodowych związanych z nauczaniem tego przedmiotu.

Przygotowanie merytoryczne podczas studiów, obejmuje kształcenie niezbędne do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie fizyki oraz przygotowania dydaktycznego do nauczania tego przedmiotu.

Po zakończeniu studiów absolwent uzyskuje wszechstronną wiedzę z zakresu fizyki, którą potrafi wykorzystać w działaniu praktycznym (dobór metod i form pracy, formułowanie celów, opracowanie narzędzi do oceny postępów ucznia, tworzenie programów, planów nauczania, scenariuszy, wdrażanie innowacji pedagogicznych, prowadzenie doświadczeń i badań, dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia).

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych „Fizyka w szkole”, jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Geografia w szkole

Studia podyplomowe kierowane jest przede wszystkim do nauczycieli, którzy chcą uzyskać uprawnienia do nauczania geografii w szkołach podstawowych oraz zajęć edukacyjnych z zakresu geografii we wszystkich typach szkół. Studia przeznaczone są dla osób posiadających kwalifikacje pedagogiczne do nauczania w szkole. Po ukończeniu studiów absolwent posiada wiedzę geograficzną niezbędną nauczycielowi geografii do realizacji procesu kształcenia na wszystkich poziomach kształcenia, posługuje się narzędziami pracy nauczyciela geografii, umiejętnie organizuje proces dydaktyczny w zakresie nauczania geografii w szkole, posługuje się środkami multimedialnymi w pracy z uczniem.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych „Geografia w szkole”, jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Higiena i epidemiologia w profilaktyce i promocji zdrowia

Studia przeznaczone są dla osób zatrudnionych m.in. w instytucjach administracji rządowej i samorządowej na stanowiskach odpowiedzialnych za szeroko pojętą profilaktykę, stacjach sanitarno-epidemiologicznych, szpitalach i poradniach leczniczo-zabiegowych, Narodowym Funduszu Zdrowia, systemie ubezpieczeń społecznych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, szkołach publicznych i prywatnych. Program studiów „Higiena i epidemiologia w profilaktyce i promocji zdrowia” obejmuje kształcenie w zakresie epidemiologii ogólnej, epidemiologii chorób zakaźnych i niezakaźnych, szczepień ochronnych, higieny, organizacji ochrony zdrowia, promocji zdrowia w ramach tworzenia polityki zdrowotnej i prozdrowotnej. Poszczególne przedmioty zawierają wybrane treści kształcenia z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć medycyny, nauk biologicznych oraz biotechnologii, tak by zdobyta wiedza mogła być praktycznie zastosowana w codziennej działalności pracowników ochrony zdrowia. Student poznaje aktualne zagrożenia zdrowotne oraz metody zapobiegania. Absolwent przygotowany jest do pracy na wszystkich stanowiskach w ochronie zdrowia, a także w programach i projektach edukacyjno-profilaktycznych. Potrafi planować działania na rzecz poprawy stanu zdrowia społeczeństwa oraz współpracować na rzecz tworzenia środowisk wspierających zdrowie.

CZAS TRWANIA:

2 semestry, od 01.10 do 30.06,

studia w trybie niestacjonarnym

ZAKRES KSZTAŁCENIA:

1. Epidemiologia ogólna

2. Mikrobiologia/Bioterroryzm

3. Higiena Komunalna

4. Ekonomia w ochronie zdrowia

5. Statystyka medyczna

6. Promocja zdrowia

7. Zagadnienia prawne w ochronie zdrowia

8. Epidemiologia chorób niezakaźnych

9. Epidemiologia chorób zakaźnych i zakażeń szpitalnych

10. Ochrona zdrowia w UE

11. Organizacja Ochrony zdrowia

12. Jakość w opiece medycznej

13. Przepisy BHP

14. Marketing usług medycznych

15. Socjologia zdrowia/Demografia

16. Higiena żywności i żywienia

17. Szczepienia Ochronne

KOSZT STUDIÓW:

3000 zł (możliwość opłat w 8 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Historia w szkole

Studia podyplomowe kierowane są do nauczycieli, którzy chcą uzyskać uprawnienia do nauczania historii oraz absolwentów kierunków humanistycznych różnych typów szkół wyższych.

Celem studiów podyplomowych jest poszerzenie wiedzy historycznej słuchaczy w wymiarze potrzebnym do nauczania historii w szkołach na wszystkich etapach kształcenia.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych „Historia w szkole”, jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna

Informatyka z programowaniem w szkole

Podyplomowe studia kwalifikacyjne przygotowują słuchaczy nauczycieli do nauczania kolejnego przedmiotu- informatyki z programowaniem w szkole.

Celem studiów jest kompleksowe przygotowanie nauczycieli do nauczania informatyki z programowaniem w szkole, począwszy od edukacji wczesnoszkolnej.

Absolwent studiów zostanie wyposażony w wiedzę z zakresu metodyki i dydaktyki z zakresu współczesnej informatyki uwzględnionymi w podstawach programowych kształcenia ogólnego, zapozna się z możliwościami wykorzystania narzędzi informatycznych do przygotowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem TIK. Uczestnicy studiów zostaną przygotowani do podjęcia współpracy w zakresie obsługi informatycznej działalności dydaktycznej i administracyjnej prowadzonej w szkole.

Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń w tym zaliczenia z praktyki  (90 h) oraz zdaniem egzaminu dyplomowego.

CZAS TRWANIA:

3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania.

PROGRAM RAMOWY:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń w zakresie:

I moduł: Podyplomowe przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu

II moduł: Podstawy dydaktyki i emisja głosu

III moduł: Przygotowanie dydaktyczne do nauczania przedmiotu

IV moduł: Praktyki zawodowe – 90 godzin

KOSZT STUDIÓW:

3900 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna